واکنش عضو حقوقدان شورای نگهبان به اظهارات امروز روحانی/ قانون‌اساسی ۳۱سال است که تغییر کرده

واکنش عضو حقوقدان شورای نگهبان به اظهارات امروز روحانی/ قانون‌اساسی 31سال است که تغییر کرده

هادی طحان نظیف در واکنش به اظهارات امروز رئیس جمهور درباره تفسیر شورای نگهبان از اصل ۱۱۳ قانون اساسی نوشت: قانون اساسی ۳۱ سال است که تغییر کرده و قرائت آقای رئیس جمهور از اصل ۱۱۳ قانون اساسی مربوط به قبل از بازنگری قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر به اظهارات امروز رئیس جمهور درباره تفسیر شورای نگهبان از اصل 113 قانون اساسی واکنش نشان داد.

طحان نظیف نوشت: قانون اساسی 31 سال است که تغییر کرده و قرائت آقای رئیس جمهور از اصل 113 قانون اساسی مربوط به قبل از بازنگری قانون اساسی است.

وی ادامه داده است: پس از بازنگری، شورای نگهبان در سه مقطع و سه دولت از جریان های مختلف در سالهای 82، 91 و 99 یک نظر و رویه واحد را در این خصوص داشته است.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در پیوست مطلب خود تصویر دو نامه را نیز در این رابطه پیوست کرده است که در ادامه آمده است:

حسن روحانی , شورای نگهبان ,

حسن روحانی , شورای نگهبان ,

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام روحانی صبح امروز در نشست حقوق اساسی و شهروندی، طی سخنانی با اشاره به اصل 113 قانون اساسی گفت: اصل 113 قانون اساسی چند مساله دارد، یکی  اینکه جایگاه رئیس جمهور را تعیین می‌کند و می آورد که رئیس جمهور دومین مقام کشور و عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از رهبری است و بلافاصله بعد از این می‌گوید  که مسوول اجرای قانون اساسی است یعنی این کسی که بعد از رهبری بالاترین مقام کشور است، مسوولیت اجرای قانون اساسی و مسوولیت قوه اجرایی را جز مواردی که البته به عهده رهبری است، بر عهده دارد.

روحانی ادامه داده است: شورای نگهبان در تفسیرهای آخر خود در سال 91 این تفسیر را داشت که حقوق‌دانان باید فکر و بررسی کنند و به هر حال تفسیر شورای نگهبان همیشه یکسان نیست و در هر دوره‌ای به یک گونه تفسیر می‌کند کمااینکه راجع به اصل 113 هم تفسیرات مختلفی در مقاطع مختلف انجام گرفته است.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon