کمپرسور گاز

قبل از بیان ویژگی ها و عملکرد کمپرسور اسکرو باید بدانید که این مدل از کمپرسور می تواند در ابعاد کوچک نیز با سرعت بسیار بالا فعالیت و کارایی رضایتبخشی را داشته باشد. در ساختار این مدل ها از امکانات خاصی استفاده می شود تا از این طریق بتوانند یک نیروی فعال محور را ایجاد نموده و به واسطه ی این نیرو بر روی یاتاقان های تعبیه شده فشار وارد کنند. درحال حاضر شما می توانید در سطح بازار نمونه ها و انواع مختلفی از کمپرسور اسکرو را مشاهده و خریداری کنید که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. از مهمترین ویژگی کمپرسور اسکرو می توان به بدون روغن بودن آنها اشاره نمود که یکی از ویژگی خاص آن بوده و بسیار با اهمیت می باشد. در ادامه به بررسی هرچه بیشتر این کمپرسورها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

کمپرسور گاز دستگاهی است که برای جابجایی و بالا بردن انرژی گازی که از آن عبور می کند، مورد استفاده قرار می گیرد به این شکل که گاز را از طریق لوله ها به محل های مورد استفاده به صورت فشرده منتقل می کند یا آن را در حالت فشرده سازی ذخیره می کند. منبع تغذیه از یک موتور الکتریکی یا یک موتور احتراق داخلی (به عنوان مثال دیزل) به کمپرسور می آید و انتقال آن از طریق قطعات به طور مستقیم به دوک یا از طریق زنجیره انتقال از موتور به گروه کمپرسور منتقل می شود. کمپرسور توسط مجموعه ای از پارامترهای زیر توصیف شده است که هر کمپرسور را از دیگری متمایز می کند:

جریان (اندازه گیری شده در متر مکعب در ثانیه) به عنوان مقدار هوای عبور از طریق کمپرسور در یک زمان تعریف می شود.

فشار گاز در قسمت ورودی دستگاه P1 در Pa اندازه گیری می شود و فشار در قسمت خروجی P2 یا [Pa] نیز در Pa یا (Pa) اندازه گیری می شود، یعنی از طریق ضریب تراکم تعریف شده به عنوان فشار گاز در بخش خروجی نسبت به فشار گاز در قسمت ورودی .
سرعت چرخش کمپرسور n بر تعداد چرخش در دقیقه (دور در دقیقه) تخمین زده می شود.

کمپرسور به عنوان یک جریان سنج، طبقه بندی می شود که شامل پمپ ها، پنکه ها و توربین نیز می باشد. دستگاه پمپ های کمپرسور با تأمین انرژی هوا و گازها مشخص می شوند، در حالی که پمپ ها انرژی مایعات (آب ، روغن ) را تأمین می کنند. دستگاه های فشرده سازی در کار خود برای ایجاد و افزایش انرژی هوا (گاز) شبیه به فن ها هستند ، اما فن ها با فشار بسیار کمتری نسبت به کمپرسورها کار می کنند.

سه نوع ذکر شده (کمپرسور، فن و پمپ) انواع ماشین های جریان را نشان می دهد که انرژی مایعات را تأمین می کنند، در حالی که توربین ها ماشین هایی را نشان می دهند که از انرژی سیال استفاده می کنند تا آن را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند که برای چرخش آلترناتور و تولید انرژی الکتریکی استفاده می شود. کلیه دستگاه های جریان سنج معمولاً از لحاظ طراحی، شکل و عملکرد مشابه هستند.

با گذشت بیش از نیم قرن از بنیان گذاشتن مجموعه میکاس کمپرسور، مسیر شکوفایی آن آغاز شده است. این مجموعه موفق شده تا از یک تجارت نوظهور به یک شرکت توسعه پایدار منش تبدیل شود. مجموعه میکاس کمپرسور در صنعت هوای فشرده شده و انواع کمپرسور شامل کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرو،کمپرسور اویل فری تغییرات شگرف و بزرگی ایجاد نموده است.

طبقه بندی کمپرسورها

دستگاه های فشرده سازی طبق اصل کار خود در سه نوع طبقه بندی می شوند:

کمپرسورهای حجمی (یا کمپرسورهای با جابجایی مثبت) با فشار مستقیم بر روی مایع با تغییر حجم حاوی این مایع (هوا یا گاز) کار می کنند.

کمپرسورهای دینامیکی با حرکت اجباری گاز و تبدیل انرژی جنبشی آن به انرژی بالقوه (انرژی فشرده سازی) کار می کنند.

نوع سوم کمپرسورها نوع موتور جت می باشد، که به مخلوط کردن دو جریان متفاوت از دو سیال متکی هستند، که باعث افزایش انرژی مایعات می شود.

هر یک از دو کلاس اول از نظر طراحی و عملکرد دارای اشکال و انواع مختلفی است اما طبق اصل ذکر شده کار می کند.

کمپرسورهای حجمی 

کمپرسور برگشت پذیر: پیستونی که درون یک استوانه دو زمانه حرکت می کند. محلی که هوا یا (گاز) وارد محفظه پیستون می شود و با یک ضربه (فشار) که در طی آن پیستون در جهت مخالف حرکت می کند، باعث می شود اندازه محفظه حاوی هوا کاهش یابد و سپس وقتی فشار هوا به مقدار معینی برسد، آن را فشرده می سازد. دریچه رانش باز شده و هوای فشرده شده از محفظه خارج می شود.

کمپرسور روتاری: کمپرسور روتاری یکی از کمپرسور هایی است که در سیستم های سرما ساز و تهویه هوا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این کمپرسورها در صنعت با نام های کمپرسور دورانی و کمپرسور پیستونی نیز شناخته می شوند. کمپرسور های روتاری توانسته اند تا حد زیادی جای کمپرسور های پیستونی بگیرند. کمپرسورهای روتاری بر اساس سرعت دوران و تعداد پره های سیلندر دسته بندی می شوند. سرعت دوران در کمپرسور های روتاری می تواند متغیر و یا ثابت باشد.

 

کمپرسور اسکرو: از دو محور دندانه در هم تنیده بین آنها تشکیل شده است که یکی از آنها رهبر و دیگری خلبان است، گاز حفره های بین چرخ دنده ها را پر می کند و در حین چرخش آن را فشرده می کند و از قسمت ترسیم به قسمت فشار دهنده حرکت می کند.

 آشنایی با عملکرد کمپرسور اسکرو و کاربرد آن ها screwcomperso

فن کمپرسور گریز از مرکز

دستگاه کمپرسور گریز از مرکز مجهز به یک دیسک چرخان با پره ها یا فن پنل شکل است که گاز ورودی به انتهای فن را تا زمان افزایش سرعت گاز هدایت می کند. بخش پراکندگی یا فاصله کانال سرعت را به فشار تبدیل می کند. از این کمپرسور عمدتا در کارخانه ها و در پالایشگاه های نفت، کارخانجات تولید مواد شیمیایی، پتروشیمی و گاز طبیعی استفاده می شود . ظرفیت این کمپرسورها از 100 اسب بخار (75 کیلو وات ) تا هزاران کیلو وات می باشد و چند مرحله ای است و می تواند فشار بیش از 10،000 psi  را استخراج کند.

 کمپرسور شیب دار یا محوری

ساختار کمپرس شیب دار یا مخلوط، شبیه به کمپرسور گریز از مرکز است اما دارای دستگاه های مورب و سرعت محوری در خروجی روتور است. از دیفیوزر معمولاً برای مدیریت جریان مورب جهت محوری استفاده می شود، دیفیوزر کمپرسور شیب دار قطر کمی کوچکتر از اتصال آن با کمپرسور محوری دارد.


دستگاه کمپرسور جریان محوری 

دستگاه کمپرسور جریان محوری از یک سری پروانه های نیمه پره های روتور برای فشرده سازی جریان گاز استفاده می کند. تیغه های ثابت در انتهای هر روتور قرار می گیرند تا جریان به پره های روتور بعدی تغییر مسیر یابد. فضای عبور گازها از طریق دستگاه پرس کاهش می یابد تا سرعت محوری لازم حفظ شود. از این نوع کمپرسور در برنامه های پر فشار مانند موتورهای توربین گازی با اندازه متوسط ​​و بزرگ استفاده می شود و چند مرحله ای است. طراحی نسبت فشرده سازی از 4:1 فراتر می رود و دارای اشکال مختلف مهندسی برای بهبود عملکرد است.

دستگاه کمپرس برقی

این دستگاه کمپرسی است که از پیستون استفاده می کند و توسط میل لنگ رانده می شود. این دستگاه می تواند ثابت یا متحرک و همچنین چند مرحله یا تک مرحله باشد و با برق یا موتورهای احتراق داخلی کار کند. دستگاه جمع و جور برگشت پذیر اندازه کوچک از 5 تا 30 واحد HP HorsePower را دارد که به طور گسترده توسط خودروها استفاده می شود و متناوب است. در مورد این نوع کمپرس که ظرفیت آن 1000 اسب بخار است، از آن در کاربردهای صنعتی استفاده می شود ، اما به دلیل تعویض آن با انواع دیگر کمپرسور، تعداد آن ها کاهش می یابد. میزان فشار ساده تا فشار بالا 5000 PSI یا 35 MPa متغیر است. با کاربردهای خاص مانند فشار هوا، بهتر است برای آن یک کمپرسور چند مرحله ای و دو حرکته در نظر گرفته شود، که به طور کلی بزرگتر  و گران تر و پر سر و صداتر از همتای واحد چرخشی آن است.


کاربردهای کمپرسور گاز در بیشتر زمینه هایی که از گازها استفاده می شوند دیده می شود. از جمله آنها می توان به صنایع شیمیایی و سایر مناطق صنعت و مهندسی انرژی اشاره کرد .

کمپرسور هوا

دستگاه کمپرسور هوا دستگاهی که از فشار هوا استفاده می کند. یک نوع معمولی طبق همان پمپ عمل می کند. این پیستون در داخل استوانه تو خالی به جلو و عقب در حال حرکت است، هوا را فشرده کرده و آن را به یک محفظه بسته سوق می دهد. لوله ها یا شلنگ های متصل به محفظه، هوا را به ابزارها یا سایر دستگاه های پنوماتیک منتقل می کنند. چنین دستگاه هایی کارهای مهمی را انجام می دهند. لوکوموتیوها و وسایل نقلیه سنگین جاده ای دارای کمپرسور هوا هستند که هوای مورد استفاده را برای کار ترمزهای خود تأمین می کنند. کمپرسورهای هوا همچنین از هوای مورد استفاده برای کار با ابزارهای پنوماتیک در تاسیسات صنعتی، اماکن ساختمانی و کارگاههای خانگی استفاده می شود. چنین کمپرسورهایی را می توان با موتورهای برقی یا موتورهای بنزینی یا دیزل اداره کرد. همچنین، کمپرسورهای جمع و جور، که توسط موتورهای برقی اداره می شوند، در خانه ها برای اجرای سمپاشی های رنگی از نوع فن استفاده می شوند. همچنین در توربین های گازی، موتورهای جت و سایر وسایل مورد استفاده قرار می گیرند.

طبقه بندی کمپرسورها

کمپرسورها طبق اصل کارکرد خود در سه نوع طبقه بندی می شوند:

    کمپرسورهای ولتاژ (یا کمپرسورهای با جابجایی مثبت) که از طریق تغییر در حجم حاوی این مایع (هوا یا گاز) با فشار مستقیم روی مایع کار می کنند.

    کمپرسورهای دینامیکی (یا تیغه ها) که با حرکت اجباری گاز و تبدیل انرژی جنبشی آن به انرژی بالقوه (انرژی فشار) کار می کنند.

    نوع سوم، کمپرسورهای نوع جت هستند که با مخلوط کردن دو جریان متفاوت از مایعات کار می کنند، که انرژی مایعات را با کمترین میزان انرژی، افزایش می دهند.

هر یک از دو کلاس اول از نظر طراحی و عملکرد دارای اشکال و انواع مختلفی است اما طبق اصل ذکر شده کار می کند.

کمپرسورهای جنبشی 

که دو نوع می باشند:

1- کمپرسورهای گریز از مرکز: روتاری که حاوی گروهی پره است به طوری که هوا به موازات محور چرخش وارد قسمت کاری می شود و از آن عمود بر این محور خارج می شود (صورت مورب).

2- کمپرسورهای محوری: همچنین از گروهی از پره ها تشکیل شده است که هوا به طور موازی با محور چرخان وارد شده و از آن خارج می شود.


کمپرسور در بسیاری از تأسیسات صنعتی و در بسیاری از موارد روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، از کمپرسور در کارگاه های نگهداری اتومبیل نیز استفاده می شود. زیرا هوای فشرده شده ای را برای پر کردن لاستیک ها و تمیز کردن اتومبیل ها فراهم می کند. استفاده دیگر در کارگاه های رنگ آمیزی باشد، جایی که از هوای فشرده شده برای پاشش رنگ روی سطوح استفاده می شود. این کار با انتقال هوای فشرده به محفظه اختلاط انجام می شود که در آن با رنگ مخلوط می شود و هنگام استفاده بیرون می آید. همچنین در کلینیک های دندانپزشکی برای مدیریت توربین در دسته تیغه ها استفاده می شود و در بیمارستان ها برای فشرده سازی اکسیژن و ذخیره آن در بسته ها استفاده می شود.

برنامه های کمپرسور هوا

کمپرسور هوا یک عنصر ضروری در انواع مدارهای تبرید (تهویه هوا ، سیستم تهویه مطبوع مرکزی ، یخچال و ...) و همچنین در نیروگاه های گازی و بخار است. شایان ذکر است انتخاب کمپرسوری که در این موارد کار می کند علاوه بر مشخصات فوق به چرخه حرارتی که گاز در طی فرآیند تراکم درون کمپرسور قرار می گیرد نیز بستگی دارد و سپس به مشخصات حرارتی گاز حاصل از کمپرسور و لوازم جانبی آن (میعانات در صورت مدارهای خنک کننده) می پردازیم.

کمپرسورهای هیدرولیک در ماشینهای مهندسی ساخت، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و کمپرسور هوا در بسیاری از انواع این ماشین ها بطور مؤثر مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد.
پانکر جک همر: کمپرسور هوا، هوای فشرده شده مورد نیاز برای حرکت اسکنه را تأمین می کند، که با رزرو و رها کردن هوای فشرده شده از طریق مکانیسم خاصی که برای این منظور طراحی شده است، حرکت برگشتی را حرکت می دهد.
دستگاه های حفاری پنوماتیک: کمپرسور هوا، هوای فشرده شده لازم برای حرکت دستگاه حفاری را فراهم می کند. در ماشین های حفاری هیدرولیک از کمپرسور هوا برای تمیز کردن سوراخ های حفر شده از محصولات حفاری استفاده می شود .
کمپرسورها همچنین در بسیاری از کاربردهای دیگر مثل حفاری در اکتشاف نفت، گاز، کانال و حفاری تونل و... مورد استفاده قرار می گیرند.

چگونگی عملکرد کمپرسور اسکرو در صنعت

عملکرد کمپرسور اسکرو به این صورت است که گاز یا هوا به وسیله روتورهایی که درون سیلندر هستند به جریان در می آیند. روتورهای اسکرو مانند پیچ های چند راه می باشند که به صورت نر و ماده درون هم می پیچند و با حرکت و چرخش خود گاز یا هوای داخل خود را به سمت جلو هدایت می کنند. در پایان باعث به وجود آمدن خلاء و ورود دائم گاز به داخل کمپرسور خواهد شد و با کمتر شدن فواصل موجود در میان مولکول های گاز ،افزایش فشار چند برابر خواهد شد.
فاصله میان رتورها و بدنه باید کم باشد زیرا اگر فاصله زیاد باشد موجب نشتی درونی خواهد شد و کارایی و عملکرد کمپرسور اسکرو کاهش پیدا می کند و از طرف دیگر میزان حرارت آن بالا می رود. ابتدا هوای اطراف کمپرسور به درون آن کشیده می شود و در میان چرخ دنده و پوسته به دام می افتد و با برخورد با رتورهای جفت، میزان حجم آن به مرور کاهش پیدا می کند و از دستگاه بیرون می آید. به طور کلی و خلاصه می توان عملکرد کمپرسور اسکرو را در یک جمله بیان کرد که هوا از محیط وارد کمپرسور اسکرو می شود و پس از تراکم آن از دستگاه خارج می شود.

انواع کمپرسورهای اسکرو و کاربرد هر یک از آن ها

کمپرسورهای اسکرو دارای دو نوع روغنی و خشک می باشند که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

کمپرسور اسکرو خشک 

کمپرسور اسکرو خشک همان طور که از نامش مشخص است کاملا خشک می باشد و فاقد هر گونه روغن است. این کمپرسورها به این دلیل که روغن ندارد، در صنایع غذایی و دارویی به کار می روند. کمپرسورهای اسکرو خشک قادر به تحمل دور بالا نبوده و نمی توانند در دمای بالا کار کنند. به صورت کلی این کمپرسورها در مقایسه با کمپرسورهای روغنی از حساسیت بالاتری برخوردار بوده و به نگهداری و تعمیر دقیق تری نیاز دارند.

کمپرسور اسکرو خشک یا Oil Free همانطور که از نامش پیداست فاقد روغن بوده اما این نوع کمپرسور در صنایع مختلف غذایی و دارویی کاربرد فراوانی دارد و به دلیل اینکه درون این کمپرسور روغن وارد نمی شود ،عملکرد کمپرسور اسکرو در دور بالا کم بوده است.حداکثر فشار در این نوع کمپرسورهای اسکرو 3 بار است یعنی هوای خروجی 3 برابر هوای داخل کمپرسور افزایش فشار پیدا می کند. عملکرد کمپرسور اسکرو Oil Inject همانطور که از اسمش پیداست روغنی بوده و روغن به درون کمپرسور وارد می شود و دائم به بلرینگ و پیچ تزریق می شود.

کمپرسور اسکرو روغنی 

در کمپرسورهای اسکرو روغنی به صورت پیوسته و مداوم جهت روانکاری و آب بندی به ایراندها و یاتاقان ها ترزریق می گردد. این روغن در هنگام خارج شدن از هوا جدا گشته، فیلتر شده و بعد از خنک کاری به سیستم برگردانده می شود. این عمل سبب اصطکاک کمتر شده و درجه حرارت کمپرسور کاهش پیدا می کند.

از مزایای استفاده از کمپرسورهای اسکرو روغنی این است که روغن موجب عدم اصطکاک کمپرسور می شود و این مسئله موجب می شود که میزان درجه حرارت کمپرسور پایین آید. این مدل از کمپرسورهای اسکرو می توانند دور بالا را تحمل کنند و در مقایسه با کمپرسور اسکرو بدون روغن کارایی بیشتری دارند و اکثر ان ها فشار 8 بار را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه می توانید با مشاورین و کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در رابطه با عملکرد کمپرسور اسکرو و انتخاب و خرید بهترین نوع کمپرسور مطرح نمایید. همکاران ما آمادگی خود را جهت پاسخ به سوالات شما اعلام می دارند و شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

با عملکرد کمپرسور اسکرو و مزایای آن آشنا شوید

عملکرد کمپرسور اسکر به این صورت است  که با استفاده از دو عضو برای متراکم کردن گاز در حجم و دما و فشار بالا استفاده می شود. روش کار در کمپرسور اسکرو به این شکل است که با کمک دو مارپیچ دورانی مختلف، گاز را در حالت چرخش متراکم می کند. ابتدا بخار سرد مبرد در ورودی مکیده می شود و در بخش دوار کمپرسور محبوس می شود. گازها در این بخش از کمپرسور در عین چرخش در دما و فشار بالا در خروجی کمپرسور تخلیه می شوند. این نوع از کمپرسورها را با در نظر گرفتن تعداد مارپیچ تقسیم بندی می کنند. کنترل ظرفیت در کمپرسورهای اسکرو با کمک تغییر دور انجام می شود. در ادامه قصد داریم به مزایا و محدودیت های عملکرد کمپرسور اسکرو بپردازیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کمپرسورهای اسکرو در مقایسه با کمپرسورهای پیستونی یا اسکرال دارای مزیت هایی از جمله ساختار ظاهری ساده با قطعات کم و ظرفیت بالا و بازدهی بیشتر می باشند، به دلیل حرکات یکنواخت و مداوم گازها با حرکت دورانی، لرزش در کمپرسورهای اسکرو کمتر می شود.حساسیت پایین کمپرسور در زمان ورود مبرد به صورت مایع در زمان کوتاه و تنظیم بهتر ظرفیت کمپرسور بدون ایجاد شرایط ناپایدار که در برخی از کمپرسورها اختلال و مشکل ایجاد می کند در مورد کمپرسورهای اسکرو این گونه نخواهد بود. از محدودیت های عملکرد کمپرسور اسکرو می توان به ظرفیت های کمتر از 70 کیلو وات اشاره داشت. از کاربردهای مهم کمپرسورهای اسکرو می توان به استفاده برای تهویه و سردخانه ها اشاره کرد. از برندهای کمپرسورهای اسکرو که در ایران موجود هستند می توان به رفکامپ و بیتزر اشاره کرد.

نحوه کار کمپرسور اسکرو

نخست هوا از فیلتر هوا رد شده و به ایراند کمپرسور اسکرو وارد می شود، در ایراند هوا فشرده گشته و همراه روغن خارج می گردد و جهت جداسازی روغن از هوا، این ترکیب به مخزن سپراتور وارد می شود، هوا از روغن جدا می گردد و به رادیاتور کمپرسور وارد می گردد تا دمای آن کم شده و وارد مخزن شود.

مکان های کاربردی کمپرسور اسکرو

کمپرسورهای اسکرو برای کارخانه های بزرگ و متوسط کاربرد دارد.
در سیستم ها و دستگاه هایی که به صورت پیوسته و مداوم به هوای فشرده نیاز دارد از این کمپرسورها استفاده می شود.
در مکان هایی که به دلیل صدا از کمپرسورهای پیستونی نمی توان استفاده کرد، این کمپرسور مناسب است.

تعمیر کمپرسور اسکرو

کمپرسورهای اسکرو از دستگاه های بسیار مقاوم هستند که به راحتی خراب نمی شوند. این دستگاه ها هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند ولی در صورتی که صدایی غیر عادی را در آن مشاهده کردید بهتر است که با یک متخصص تماس بگیرید تا پیش از وارد کردن آسیب به دیگر قطعات مشکل برطرف شود.

مزایای کمپرسور اسکرو

از اصلی ترین مزیت های کمپرسورهای اسکرو نداشتن نوسان در فشارهای به وجود آمده می باشد.
این کمپرسورها قطعات تحت سایش کمتری در مقایسه با سایر کمپرسورها دارند و به همین دلیل هزینه تعمیرات آنها نیز پایین می باشند.
این کمپرسورها در مقایسه با دیگر کمپرسورها فضای کمتری را اشغال می کنند.
این نوع کمپرسورها راندمان بالاتری از نظر هوادهی دارند.
کمپرسورهای اسکرو به دلیل وجود نیروهای متعادل دارای فوندانسیون ساده ای هستند.
این کمپرسورها کیفیت بالایی داشته و عمر طولانی ای دارند.

می توان با تزریق روغن، دمای گاز خروجی را کنترل کرد.
این دستگاه ها دارای لرزش کمتری هستند.

 

خرید کمپرسور اسکرو

کمپرسورهای اسکرو هر کدام دارای ظرفیت های مختلفی هستند، به همین دلیل باید در هنگام خرید ابتدا نوع کار خود را در نظر گرفته و متناسب با آن ظرفیت مشخصی را خریداری کنید. در صورتی که اطلاعات کاملی از کمپرسورها ندارید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس گرفته تا شما را در خرید بهتر این کمپرسورها کمک کنیم.

قیمت کمپرسور اسکرو

قیمت کمپرسورهای اسکرو را با توجه به مدل و قطعات به کار رفته در آن تعیین می کنند که عوامل مختلف از جمله فشار کاری دستگاه و نوع قطعات به کار رفته در کمپرسور اسکرو ارتباط مستقیم با قیمت آن دارد. برای دریافت لیست قیمت کمپرسورهای هوای فشرده مختلف می توانید با همکاران ما در مجموعه میکاس کمپرسور در تماس باشید. آن ها شما را در این زمینه با بررسی شرایط و میزان بودجه درنظر گرفته شده، راهنمایی خواهند کرد.

نکته مهم و با اهمیت در انتخاب و خرید کمپرسورهای اسکرو این است که از میزان حجم و فشار کار و نوع کاربرد آن در صنعت اطلاعات لازم را داشته باشید.

مجموعه میکاس کمپرسور با کادر حرفه ای و متخصص در زمینه خرید و فروش انواع کمپرسورهای هوای فشرده می توانند شما را راهنمایی کنند. همکاران ما با توجه به نیاز و درخواست مشتریان بهترین و کاربردی ترین کمپرسور هوای فشرده را به آن ها پیشنهاد می دهند .برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید با مراجعه به آدرس وبسایت میکاس کمپرسور با مشاورین و کارشناسان ما در ارتباط باشید و از آن ها اطلاعات لازم را در انتخاب و خرید بهترین کمپرسور دریافت نمایید.

عملکرد کمپرسور اسکرو و قابلیت های بی نظیر آن 

درسال های دهه ی 1930 بود که کمپرسور اسکرو با قابلیت های بی نظیر خود روی کار آمد تا از این طریق بتوان فعالیت های عمده ی خود را در صنایع مختلف ادامه داد. ساختار درنظرگرفته شده برای این نوع از کمپرسور به این صورت است که روتورهای تعبیه شده بر روی آن به سمت هم حرکت می کنند و تا زمانی که این حرکت ادامه دارد حجم میان آن ها و محفظه ی مورد استفاده کاهش می یابد. برای هر کمپرسور اسکرو نوعی فشار ثابت در نظر گرفته شده است که این میزان فشار به عوامل مختلفی همچون طول مارپیچ و فاصله ی میان دنده های مارپیچ بستگی دارد. در صورتی که قصد دارید بهترین بازدهی را از ان نوع کمپرسور دریافت کنید لازم است ابتدا نسبت فشار خروجی را با فشار کاری مورد بررسی قرار داده و آن ها را بر روی میزان فشار موردنیاز خود تنظیم کنید. در چنین شرایطی می توانید بهترین استفاه را از کمپرسور اسکرو داشته و به راحتی فعالیت های خود را ادامه دهید. از مهم ترین نکاتی که لازم است درباره ی این کمپرسور بدانید باید به عدم استفاده از سوپاپ درتولید اشاره نمود که ازاهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد زیرا نمی تواند سبب عدم تعادل شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ساختار و عملکرد کمپرسور اسکرو پرداخته و هرآنچه را که لازم است درباره ی آن بدانید را دراختیارتان قرار دهیم.


ویژگی های کمپرسور اسکرو بدون روغن 

این نوع از کمپرسور اسکرو دارای طرحی به شکل متقاون می باشد که درمحفظه ی آن از روغن استفاده نمی شود به همین دلیل است که این نوع از کمپرسور را بدون روغن می نامند. دراواخر دهه ی 1960 بود که کمپرسور اسکرو بدون روغن روی کار آمد که دارای سرعت بسیار بالایی بود. روتورهایی که برای تولید این مدل مورد استفاده قرار می گیرند می توانند به شکل قابل توجهی میزان بازدهی را افزایش داده و کارایی دستگاه را به سطح بالایی برسانند. ایجاد هماهنگی در زمان حرکت روتورهای مورد استفاده دراین مدل از کمپرسور اسکرو بر عهده ی چرخ دنده هایی می باشد که به صورت بیرونی بوده و قابلیت های بی نظیری دارند. علت عدم استفاده از روغن در این کمپرسور را می توان عدم تماس روتورهای آن دانست زیرا این روتورها درمسیرهایی مخالف باهم کار می کنند و چرخ دنده ی مورد استفاده باید بتواند تمام هماهنگی های لازم را ایجاد کند. هرکدام از روتورها و محفظه های ایجاد شده برای کمپرسور اسکرو با دقت عمل بالایی تولید و عرضه می شوند زیرا عملکردهای اصلی این کمپرسورها برعهده ی این اجزای اصلی می باشد.
برای این نوع از کمپرسور اسکرو ویژگی های خاصی در نظر گرفته شده است که از مهم ترین آن ها باید به شرایطی اشاره نمود که درانتها می توانند منجر شوند تا حد فاصل میان مشخصه های همچون کمپرسورهای تناوبی و گریز از مرکز مشخص گردد. کمپرسور اسکرو با قابلیت های بی نظیر خود می تواند بعد از کمپرسورهای گریز از محور به عنوان بهترین نوع شناخته شود زیرا کاربردهای بسیاری داشته و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. میزان ظرفیتی که می توان در نوع خاصی از کمپرسور اسکرو مشاهده نمود معادل 1200 متر مکعب در دقیقه می باشد که این امر در جای خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند به راحتی تمامی نیازهای شما را برطرف کند. عمدتا از کمپرسورهایی از این نوع با ظرفیت پایین برای سیستم هایی استفاده می شود که وظیفه ی تهویه ی هوای اتومبیل ها را برعهده دارند.

مزیت های کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو دارای یک مجمموعه مزیت ها می باشد که این مزیت ها می توانند به شما کمک های شایانی نمایند تا بتوانید با سرعت عمل بالاتری به اهداف خود دست یافته و نیازهای اساسی خود را برطرف کنید. هوایی که توسط کمپرسور اسکرو تولید و عرضه می گردد کاملا تمیز می باشد و این امر به دلیل عدم استفاده از روغن می باشد. لازم است بدانید در شرایطی که از روغن برای انجام عملکردهای کمپرسور استفاده نشود کمپرسور می تواند هوایی را دراختیار شما قرار دهد که کاملا فشرده شده، پاک و تمیز می باشد. درحال حاضر صنایع بسیاری از این نوع کمپرسور استفاده می کنند که این امر به دلیل پایین بودن میزان هزینه های نگهداری از کمپرسور اسکرو می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد زیرا در ادامه ی روند فعالیت ها می تواند به راحتی زمینه های پیشرفت را فراهم کند. کمپرسور اسکرو مزیت های خاص خود را دارد اما لازم است بدانید پایین بودن هزینه های نگهداری و تولید هوایی پاک و تمیز از مهم ترین مزیت های استفاده از این مدل می باشد که درصورت تهیه می توانید از تمامی آن ها بهره مند شوید.
کمپرسور اسکرو می تواند با طراحی های بی نظیر خود این شرایط را فراهم کند تا درمرحله ی اول هوا به سمت داخل کشیده شده و به واسطه ی شیر سوپاپ تخلیه گردد. پس از داخل شدن هوا به کمپرسور، هوا از یک مجموعه فیلتر عبور داده می شود تا درانتها بتوان یک هوای پاک را تولید کرد. تمامی فیلترهای به کار رفته در تولید کمپرسور اسکرو می توانند سبب افزایش کارایی و کاهش میزان آسیب به کمپرسور شوند.