۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۹
کد خبر: 80723838
T T
۰ نفر
همايش 'سيري بر ادبيات نجومي' در مهاباد برگزار شد

مهاباد - همايش استاني سيري بر ادبيات نجومي روز پنجشنبه با حضور شماري از كارشناسان و دانش آموزان علاقه مند به رشته نجوم در كانون فجر مهاباد برگزار شد.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی دكتر حسابی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این همایش یك روزه در راستای تحلیل و بررسی مفاهیم ادبی نجومی و با شركت دانش آموزان پژوهشگر استان در حوزه نجوم برگزار شد.

سلیمان معروفی افزود: تحلیل مفاهیم ادبی نجومی و تفسیر آن بر اساس یافته های دانش نوین برای پژوهشگران جوان از دیگر اهداف این همایش بود.

وی اضافه كرد: این همایش در محورهای باورها، نجوم از دیدگاه ادیان، نجوم و معیارهای زمانی و نجوم و فلسفه ی وجودی اعداد برگزار شد.

معروفی گفت: این همایش در دو بخش پوستر و سخنرانی برگزار شد كه مقالات انور اسماعیلی، دیاكو الهی، كمال مولودپور هر سه از مهاباد و راحله زلفی از شاهین دژ و فاطمه پرویزی از پیرانشهر به صورت سخنرانی ارائه شد.

وی اضافه كرد: مقالات امجد پشتپی از مهاباد و ناهید تقی لو و مصطفی جباری از خوی و صلاح الدین بریازی از سردشت نیز به صورت پوستر ارائه شد و خداداد محمدی و سلیمان معروفی نیز از سخنرانان آزاد این همایش بودند.

در پایان این همایش از صاحبان آثار ارائه شده با اهدای لوح تقدیر شد.

7512/584/581

سرخط اخبار استان‌ها