موضوع روز:

حسکه به کنترل ی پ گ درآمد

Wednesday, July 30, 2014


NNS ROJ: بنابر گزارشها یگانهای مدافع خلق و زن پس از دو روز درگیری شدید با نیروهای ارتش سوریه از یک طرف و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از سوی دیگر شهر حسکه مرکز استان حسکه را به به طور کامل به کنترل خود در آوردند.

شبکه تلویزیونی KNN که از اقلیم کردستان برنامه پخش می کند، به نقل از برخی فرماندهان "ی پ گ" و "ی پ ژ" گزارش داده است که نیروهای آنها در نبردهای امروز علاوه بر عقب راندن اعضای داعش و ارتش سوریه، پایگاه لشکر ۱۲۱ ارتش سوریه و مرکز توپخانه آن را به کنترل خود در آورده اند.

خبرگزاری هاوار، در غرب کردستان (روژاوا) نیز گزارشی در رابطه با تصرف کوه استراتژیک "کوکب" در نزدیکی شهر حسکه توسط نیروهای "ی پ گ" و "ی پ ژ" منتشر کرده است.

برخی گزارشها هم از ادامه نبردها میان ی پ گ و داعش در تعدادی از محلات عرب نشین شهر حسکه خبر داده اند.

شهر حسکه مرکز استان حسکه در غرب کردستان است و از این لحاظ تسلط بر آن اهمیت بسزایی برای گروههای درگیر در سوریه دارد. این شهر پس از قامیشلو بزرگترین شهر استان حسکه می باشد.

به جز کُردها شمار قابل توجهی از شهروندان آشوری، کلدانی و عرب نیز در این شهر زندگی می کنند. تا لحظه انتشار این خبر مقامات کانتون جزیره این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اند.

وزارت دفاع کانتون جزیره دیروز در بیانیه ای در خصوص درگیری های حسکه اعلام کرده بود که از تمام اقشار حسکه در مقابل حملات داعش و ارتش سوریه دفاع خواهند کرد.

در آخرین تحولات در رابطه با "روژاوا"، روز گذشته دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش کرده بود که گروه داعش حومه شمالی شهر حلب را پس از چندین روز درگیری با جبهه النصره و ارتش آزاد به کنترل خود در آورده است.

در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از مساحت سوریه در کنترل داعش می باشد.

خبرگزاری هاوار هم گزارش داده است که واحدهای مدافع خلق و واحدهای مدافع زنان توانسته اند روستای "گتش" در غرب شهر کوبانی از کنترل نیروهای داعش خارج کنند.

حدود یک ماه است که گروه داعش شهر کوبانی و روستاهای اطراف آن را آماج حملات خود قرار داده و گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که تا کنون صدها تن از اعضای داعش کشته شده و بیش از ۵۰ عضو واحدهای مدافع خلق و مدافع زن نیز جان باخته اند.

ع.گ

Telegram Icon

به تلگرام پایگاه خبری و تحلیلی روژ بپیوندید

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی:


بازنشر مطالب پایگاه خبری و تحلیلی روژ تنها با ذکر منبع مجاز است

تحلیل خبر

analis picture

قاتلانی بی خبر از مقتول؛ روایت قتل امید حسنی

آسمان شهر ابری است و از شب گذشته باران امان نمی دهد. شهر همچون تمام روزهای انقلاب "ژن، ژیان، آزادی" ملتهب است وآبستن حوادث تلخ و شیرین. مردم هنوز عزادار زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری هستند؛ دو جوانی که شامگاه ۲۳ آبان و در جریان اعتراضات مسالمت آمیز در عباس آباد به قتل رسیده بودند. سومین روز مراسم جان باختن این دو جوان مصادف شده با چهلم شهدای ۱۶ مهر.

یکشنبه ۲۸اسفند۱۴۰۱/ ۱۴:۵۵


خبر


مصاحبه

Interview Picture

هیچکس نباید از انتقاد من برای تضعیف HDP استفاده کند. من عضو HDP هستم و خواهم ماند. من می خواهم همه این را به خوبی بدانند

پنجشنبه ۱۱خرداد۱۴۰۲/ ۱۷:۵۶