چطور به آیلتس 7 برسیم؟

رسیدن به نمره آیلتس 7 قطعا مهمترین هدف و خواسته آن دسته از داوطلبانی است که سودای تحصیل در خارج از کشور را دارند و یا به دنبال پیدا کردن شغلی با مقام و منصب مناسب در یک شرکت معتبر در خارج از کشور هستند.

بنابراین از آنجا  که رسیدن به نمره 7 آیلتس آکادمیک و یا جنرال رویای اکثر داوطلبان آیلتس می باشد، خانه آیلتس ایران به بررسی نکات طلایی رسیدن به آیلتس 7 برای سه گروه هدف یعنی داوطلبان با سطح مبتدی زبان انگلیسی ( Elementary Learners ) ، داوطلبان با سطح متوسط ( Intermediate Learners ) ، و داوطلبان پیشرفته زبان انگلیسی ( Advanced Learners ) خواهد پرداخت.

پکیج کامل پری آیلتس خانه آیلتس ایران رونمایی شد. از این جا دانلود کنید

قبل از معرفی این مقاله ، باید خدمتتان عرض کنیم که مجموعه Grammar in Use ویرایش پنجم نیز به صورت کامل و ویدیویی توسط استاد مجتبی خدادادی تدریس شده که از پیوند زیر قابل دریافت است.

آموزش ویدیویی کتاب Grammar in Use ویرایش پنجم

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

در این مقاله ما به بررسی شرایط اولین گروه هدف یعنی گروه مبتدی زبان انگلیسی و شرایط آنها برای گرفتن آیلتس 7 خواهیم پرداخت.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

سطح مبتدی زبان انگلیسی ( Elementary Learners ) 

اگر سطح زبان شما مبتدی است و فکر می کنید رسیدن به نمره 7 آیلتس برای شما تقریبا محال به نظر می رسید، باید گفت کاملا اشتباه می کنید.

همه داوطلبانی که به آیلتس 7 رسیدند، قطعا روزی از یک نقطه صفر شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده و در دراز مدت مثلا چند سال با مرور منابع مختلف و شرکت در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی و سپس آیلتس، موفق به نائل شدن به نمره 7 آیلتس شده اند.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

حال تفاوت شما با این دسته از داوطلبان این است که شما یادگیری زبان انگلیسی را به صورت کاملا هدفمند و نه صرفا برای سرگرمی شروع می کنید و از همان جلسه اول شیوه آموزش و یادگیری شما بر اساس نوع آزمون آیلتس و سوالاتی است که شما قرار است به آن پاسخ دهید.

بنابراین هرگز فراموش نکنید که این بینش یادگیری و درک اهمیت آزمون آیلتس کمک شایانی به یادگیری بهتر زبان انگلیسی و سپس گرفتن مدرک آیلتس 7  خواهد کرد.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

پیشنهاد خانه آیلتس ایران برای داوطلبان مبتدی آیلتس برای رسیدن به نمره 7، انتخاب بازه زمانی یکساله و مرور استراتژی های طلایی است که در زیر به آن ها به صورت مفصل اشاره خواهد شد.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

1. تقویت دایره واژگان و گرامر زبان انگلیسی

بدون شک اولین قدم در یادگیری زبان انگلیسی و آماده شدن برای هر آزمونی مانند آیلتس، تقویت دامنه لغات و گرامر زبان انگلیسی است.

هرگز فراموش نکنید بدون داشتن دامنه لغات خوب و گرامر مناسب به هیچ عنوان موفق به رسیدن به سطوح بالای زبان انگلیسی و نمره آیلتس 7 نخواهید شد.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

بنابراین واضح است که شما باید در مراحل ابتدایی به شدت بر روی این دو مقوله کار کنید و زمان مناسب را برای آنها اختصاص دهید. پیشنهاد خانه آیلتس ایران برای بهبود دایره واژگان، کتاب لغت 4000 زبان انگلیسی است که در 6 سطح عرضه شده و برای رسیدن به آیلتس 7 مطالعه جلد یک تا چهارم برای داوطلبان مبتدی آیلتس توصیه می شود.

البته این بدان معنی نیست که مطالعه جلد 5 و یا 6 کمکی به موفقیت بیشتر شما نمی کنید چرا که اگر وقت داشته باشید و این دو کتاب را نیز مطالعه کنید، قطعا موفقیت شما بیشتر می شود.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

اما به نظر ما برای رسیدن به نمره آیلتس 7، مطالعه این کتاب ها تا جلد 4 کفایت می کند. شما می توانید برای دانلود مجموعه 4000 لغت ضروری و آموزش آن که توسط خانه آیلتس ایران و شخص استاد مجتبی خدادادی به صورت ویژه ارائه شده است، به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

همچنین لینک یک وبسایت خارجی به نام Vocabulary در اختیار شما قرار گرفته که می تواند یک منبع بسیار خوب در افزایش دایره وازگان شما در زبان انگلیسی باشد.

دانلود مجموعه 6 جلدی کتاب 4000 لغت ضروری

دانلود آموزش مجموعه 4000 لغت ضروری

تقویت دایره واژگان زبان انگلیسی با روش های ساده

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

همچنین فاکتور مهم دیگر برای بالا بردن سطح زبان انگلیسی شما بدون شک مقوله گرامر می باشد که اهمیت بسیار زیادی در صحیح نوشتن رایتینگ آیلتس شما و همچنین گفتن صحیح جملات در مهارت اسپیکینگ و رسیدن به آیلتس 7 خواهد داشت.

بنابراین خانه آیلتس ایران برای بهبود این فاکتور مهم زبان انگلیسی، کتاب Grammar for IELTS و ویدیوهای اختصاصی تدریس گرامر استاد مجتبی خدادادی را پیشنهاد می کند که شما می توانید به رایگان از لینک زیر دانلود بفرمایید.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

همچنین مجموعه کامل Grammar in use را که به صورت اختصاصی توسط خانه آیلتس ایران ارائه شده را نیز می توانید از لینک دیگر در زیر دانلود بفرمایید.

اما بعد از مطالعه این کتاب ها تاثیر گذارترین کتابی که می تواند شما را از لحاظ گرامری کاملا مهیای حضور در آزمون آیلتس کند، کتاب Grammar for IELTS می باشد که لینک آن نیز برای دانلود در اختیار شما قرار داده شده است.

دانلود مجموعه کامل Grammar in use

آموزش ویدیویی مجموعه Grammar in Use ویرایش پنجم استاد مجتبی خدادادی

دانلود کتاب Grammar for IELTS

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

2. تقویت مهارت Listening

یکی از مواردی که اهمیت بسیار زیادی در آماده سازی شما در آزمون آیلتس و گرفتن نمره 7 آیلتس دارد، تقویت مهارت لیسینینگ از همان روزهای آغازین است.

هیچ وقت فراموش نکنید که شما برای خوب صحبت کردن و حتی خوب نوشتن در زبان انگلیسی نیاز به پایگاه اطلاعات داده های زبان انگلیسی دارید که بیشتر این پایگاه داده از طریق پادکست های صوتی و گوش دادن به افراد بومی و یا Native زبان انگلیسی، کسب می شود.

از قدیم گفته اند کسی که خوب می شنود، قطعا خوب صحبت خواهد کرد چرا که دارای پایگاه داده اطلاعات کافی در زمینه جملات زبان انگلیسی و نحوه ساختن آنها از طریق گوش دادن به دیگران می باشد.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

پیشنهاد خانه آیلتس ایران مجموعه Tactics for Listening می باشد که مجموعه بسیار قوی در زمینه تقویت مهارت لیسینینگ و رسیدن به نمره 7 آیلتس است که در سه سطح میتدی، متوسط و پیشرفته ارائه شده است که شما می توانید آن را یه رایگان از لینک زیر دانلود بفرمایید. برای شما که مبتدی هستید مطالعه هر سه جلد کتاب پیشنهاد می شود.

دانلود مجموعه کامل Tactics for Listening ویرایش سوم

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

3. تقویت مهارت Speaking

دومین مهارت مهم در یادگیری زبان انگلیسی بعد از لیسینینگ، مهارت اسپیکینگ می باشد که این مهارت نیز باید از همان مراحل نخستین مورد توجه واقع شود.

قطعا صحبت کردن به زبان انگلیسی در روزهای نخستین قطعا کاری سخت و بعضا غیر ممکن به نظر می رسد ولی با کسب دامنه واژگان، تقویت مهارت گرامر و گوش دادن به پادکست های صوتی کمک شایانی به افزایش اعتماد به نفس شما برای صحبت کردن به زبان انگلیسی خواهد کرد.

اما مجموعه ای که می تواند بسیار به تقویت مهارت اسپیکینگ کمک کند و یکی از منابع مهم Pre- IELTS زبان انگلیسی محسوب می شود، مجموعه Face to Face Second Edition می باشد که یک مجموعه بسیار قوی در تقویت مهارت های اسپیکینگ شما محسوب می شود.

البته این مجموعه علاوه بر تقویت مهارت اسپیکینگ، آموزش دیگر مهارت های زبان انگلیسی و همچنین لغت و گرامر را نیز در دستور کار قرار داده است. برای شما که مبتدی هستید، بهترین کتاب برای شروع کتاب Face to Face Elementary می باشد که خیلی خوب می تواند پایه زبان انگلیس شما را به شکل قابل توجهی قوی کند.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

سطح بعدی این مجموعه کتاب Pre-Intermediate می باشد اما به دلیل این که شما وقت کافی برای مطالعه تمام کتاب های این مجموعه را ندارید، بهتر است بعد از این کتاب به سراغ کتاب Face to Face Intermediate بروید و مطالعه آن را شروع کنید.

در ادامه آخرین کتاب این مجموعه یعنی Face to Face Upper Intermediate را به دلیل کمبود وقت کنار می گذاریم و به سراغ کتاب تخصصی Super Crack IELTS Speaking می رویم که این آخرین مرحله ما قبل از شرکت در آزمون اسپیکینگ آیلتس خواهد بود.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

شما می توانید مجموعه قوی Face to Face Second Edition  را از لینک زیر دانلود کنید و همچنین کتاب Super Crack IELTS Speaking را از لینک بعد خریداری بفرمایید.

دانلود مجموعه کامل Face to Face Second Edition

معرفی و خرید کتاب Super Crack IELTS Speaking

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

4. تقویت مهارت Writing

اگر سطح مبتدی زبان انگلیسی هستید و قصد دارید در مهارت رایتینگ به نمره آیلتس 7 برسید، قطعا راه سخت و پرپیچ و خمی پیش رو دارید ولی اگر در بازه زمانی یک ساله خوب تمرین کنید و هدفمند پیش بروید، قطعا در مهارت رایتینگ پیشرفت بسیار شگرفی خواهید کرد و به نمره 7 آیلتس نائل خواهید شد.

منتها فراموش نکنید لازمه پیشرفت در مهارت رایتینگ داشتن دامنه لغات بالا، سطح گرامر خوب و ایده پردازی بالاست. شرایط رسیدن به 2 فاکتور اول که در مرحله قبل به طور کامل پاسخ داده شد، اما برای بالا بردن و بهبود ایده پردازی رایتینگ، شما باید با نوشته های پیشین داوطلبان آیلتس که در باب موضوعات مختلف مطرح شده در آزمون آیلتس می باشد، آشنا شده و از آن ها الگو بگیرید.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

به همین جهت خانه آیلتس ایران کتاب اختصاصی Unlock IELTS 7 را برای شما عزیزان آماده کرده است که توضیحات این کتاب و لینک دانلود آن در ادامه در اختیار شما  قرار گرفته است. اما فراموش نکنید این کتاب و استفاده از آن زمانی برای شما مناسب است که سطح زبان شما به حد کافی برای مطالعه این کتاب رسیده باشد و همچنین طریقه کار کردن با این کتاب و همچنین طریقه افزایش مهارت رایتینگ را نیز بدانید.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

به همین جهت یک کتاب آشنایی با مهارت رایتینگ آیلتس برای مبتدیان به نام Write What you Know و همچنین لینک تدریس اختصاصی مهارت رایتینگ استاد مجتبی خدادادی اختصاصی سایت خانه آیلتس ایران در ادامه برای شما ارائه شده است.

همچنین به یاد داشته باشید که ما قصد داریم شما را با اصول کلی مهارت رایتینگ و توضیح مهارت رایتینگ تسک دوم آیلتس که برای هر دو نوع آیلتس آکادمیک و جنرال مشترک است، آشنا کنیم و از ان جا که تسک اول رایتینگ آیلتس در نوع مهارت جنرال و آکادمیک متفاوت است لینک ویدیوهای این دو نیز در ادامه ارائه شده است.

دانلود کتاب Unlock IELTS 7

دانلود تدریس جامع مهارت رایتینگ آیلتس توسط استاد مجتبی خدادادی

دانلود کتاب Write What you Know

دانلود ویدیوهای رایتینگ تسک 1 آیلتس آکادمیک

دانلود ویدیوهای رایتینگ تسک 1 آیلتس جنرال

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

5. تقویت مهارت ریدینگ 

یکی دیگر از مهارت های مهم آزمون آیلتس که از ابتدا باید مورد توجه قرار گیرید و در واقع اساس یادگیری سایر مهارت ها می باشد، مهارت ریدینگ است که خوب یاد گرفتن آن نه تنها باعث پیشرفت سطح زبان انگلیسی شما می شود بلکه به پیشرفت شما در سایر مهارت ها نیز کمک شایانی خواهد کرد.

اما برای رسیدن به آیلتس 7 در مهارت رایتینگ، شما نیاز به مطالعه بسیار زیاد در باب موضوعات مختلف دارید تا کلمات مربوط به هر حوزه را فرا گرفته تا تمرکز شما در امتحان بر روی نحوه پاسخ به سوالات و نه پیدا کردن معنی یک لغت باشد.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

اگر سطح مبتدی زبان انگلیسی هستید، بهترین منبع برای رسیدن به آیلتس 7 بدون شک کتاب ارزشمند Steps to Understanding می باشد که کتابی است که بارها در طول 20 سال پیش تاکنون تجدید چاپ شده و کماکان نیز تدریس می شود.

کتاب از سطح پایه شروع شده و متن های آن تا سطح پیشرفته در اختیار شما قرار می گیرد. بعد از تمام کردن این کتاب، مجموعه کتاب Select Readings یکی از بهترین مجموعه های افزایش قدرت درک مطلب است که برای شما قبل از آزمون آیلتس سطح Intermediate این کتاب پیشنهاد می شود.

شما می توانید برای دانلود کتاب Steps to Understanding  و مجموعه کتاب Select Readings به لینک های زیر مراجعه بفرمایید.

دانلود مجموعه کتاب Steps to Understanding

دانلود مجموعه کتاب Select Readings

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

6. مرحله آمادگی رسمی قبل از آزمون آیلتس

بعد از مطالعه تمام منابعی که در بالا در باب تقویت دانش زبان انگلیسی برای این که چطور به آیلتس 7 برسیم؟ گفته شد، در این مرحله که نقطه پایان و اصلی آمادگی آزمون آیلتس می باشد، باید به سراغ کتاب ها و منابع اصلی آزمون آیلتس برویم و از بین سیل کتاب های متنوع معرفی شده آزمون آیلتس، چند کتاب را انتخاب کرده و وارد امتحان شویم.

از بین کتاب های آیلتس، پیشنهاد خانه آیلتس ایران کتاب Complete IELTS 6.5-7.5 می باشد که می تواند یک منبع خوب برای جمع بندی آزمون آیلتس و ارائه نکات طلایی آزمون آیلتس برای رسیدن به آیلتس 7 در هر چهار مهارت باشد.

بعد از این کتاب شما به سراغ معتبرترین مجموعه سوالات پیشین آزمون آیلتس یعنی مجموعه Cambridge IELTS می روید که از شماره 1 تا 15 در دسترس می باشد.

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

اگر زمان مناسب دارید که پیشنهاد خانه آیلتس ایران به شما مطالعه و انجام تست های 1 تا 15 به صورت کامل است ولی اگر زمان شما محدود است، انجام تست های شماره 11 تا 15 کفایت می کند بدین جهت که از شماره 1 تا 10 این مجموعه برای نوع آکادمیک و جنرال یکسان است و از شماره 11 این مجموعه به دو نوع آکادمیک و جنرال تقسیم بندی می شود.

همچنین خانه آیلتس ایران به طور جد شما را تشویق به مطالعه مقاله های خانه آیلتس ایران در باب آشنایی با آزمون آیلتس و نحوه ارتقا مهارت ها می کند که لینک های آن برای دسترسی شما در پایین آورده شده اند.

همچنین اگر زمان بیشتری برای مطالعه می خواهید اختصاص دهید، کتاب های مفید دیگری نیز برای دانلود در سایت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته اند که در لینک های زیر در دسترس شما حواهند بود.

دانلود کتاب Complete IELTS 6.5-7.5

دانلود مجموعه Cambridge IELTS 1-15

دانلود منابع خودخوان آیلتس

آشنایی با آزمون آیلتس 1

آشنایی با آزمون آیلتس 2

نکات طلایی IELTS Listening

نکات طلایی IELTS Speaking

نکات طلایی IELTS Writing

نکات طلایی IELTS Reading

خانه آیلتس ایران