ناموجود
ناموجود
ناموجود
ناموجود
تماس بگیرید
ناموجود
تماس بگیرید

قیمت و خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی استوک

یک دانش آموز یا دانشجو به لپ تاپی نیاز دارد که برای استفاده روزمره مناسب باشد. البته با توجه به رشته و کاربری توانایی پردازش کارهای سنگین را هم داشته باشد.لپ تاپ دانش آموزی تعریف کلی ندارد.ممکن است به مرور نیاز شما به لپ تاپ در طول تحصیل کاملا عوض شود. بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ابتدا از لپ تاپ فقط برای دانلود و خواندن مقالات، نوشتن گزارش با ورد و درست کردن فایل ارائه با پاورپوینت استفاده می‌کنند ولی برای انجام پایان نامه، انتظار محاسبات عددی از لپ تاپ دارند. در کنار این موضوعات لپتاپ‌های دانش آموزی معمولاً نیاز به بودجه زیادی ندارند.فقط باید کاربری خود را مشخص کنید تا بتوانید بودجه خود را بررسی کنید.

خرید لپ تاپ دانشجویی

قبل از خرید ابتدا کاربری و میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید را مشخص کنید. با توجه به اینکه تنوع لپ تاپ بسیار بالا می باشد برای خریدی مطمئن و درست بهتر است به سایت abidarstok.com حتما سر بزنید تا با دیدن تنوع محصولات و پیدا کردن بهترین لپ تاپ دانش اموزی انتخابی ویژه داشته باشید.

در ادامه به چند ویژگی اصلی لپ تاپ های دانش اموزی و دانشجویی می پردازیم.

صفحه نمایش 

نمایشگر ترجیحا باید رزولوشن FHD داشته باشد و از نوع مات هم باشد تا نور کمتری را بازتاب دهد. بد نیست در کنار این موارد به روشنایی پنل هم توجه داشته باشید تا مخصوصا در محیط‌ های باز بتوانید با لپ تاپ به خوبی کار کنید.

پردازنده مرکزی یا همان CPU

شما باید محصولی خریداری کنید که پردازنده‌ی مرکزی آن حداقل بتواند از پس کارهای روزمره به خوبی بربیاید. برای آگاهی از قدرت پردازنده مرکزی باید به تعداد هسته‌های آن و همچنین نسل پردازنده توجه داشته باشید.

مقدار حافظه‌ی رم

مهم است که میزان حافظه‌ی رم در حدی باشد که لپ تاپ بدون مشکل بتواند مثلا مرورگر و چند برنامه‌ی دیگر را همزمان به صورت باز در حافظه‌ی خود داشته باشد.

نوع حافظه

بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید. اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. ترجیحا لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید یا برای تعویض حافظه به SSD بعد از خرید برنامه داشته باشید.

حافظه گرافیکی

در دو صورت باید به حافظه‌ی گرافیکی هم توجه ویژه داشته باشید. یکی این که بخواهید با لپ تاپ خود گهگاهی هم بازی‌ کنید و یکی هم این که بسته رشته‌ی مورد نظر خود بخواهید از نرم افزاری گرافیکی بهره ببرید.

کاربردهای لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی 

کاربردهای عمومی

شامل مواردی می‌شود که تقریبا تمام دانشجویان با آن درگیر هستند. این کاربردها شامل استفاده از اینترنت، کار با ورد، پاورپوینت، پی دی اف، پخش آهنگ، پخش ویدئو و کار با نرم افزاهای ساده‌ای مانند پینت می‌شود.

کاربرد تخصصی 

این کاربردها با توجه به رشته و نوع نرم افزارهای تخصصی هر دانشجو تعیین می‌شود. اکثر دانشجوهای رشته‌های فنی نیاز به قدرت پردازشی برای نرم افزارهای محاسباتی و طراحی دارند. به صورت عمومی نرم افزارهای طراحی نیاز به کارت گرافیک قوی و نرم افزارهای محاسباتی نیاز به سی پی یوی قوی دارند.

کاربرد تفریحی 

تقریبا همه دانشجویان (به خصوص در خوابگاه) گیم بازی می‌کنند.گیم به صورت ویژه نیاز به CPU و کارت گرافیک پرقدرت دارد و به همین دلیل با توجه به نوع گیمی که قرار است لپ تاپ اجرا کند، باید به فکر قدرت پردازشی مورد نیاز لپ تاپ بود.

کاربرد پروژه ای 

تعداد بسیار زیادی پروژه ساده تا حرفه‌ای وجود دارد که هر دانشجویی می‌تواند با لپ تاپ انجام دهد. نوع پروژه‌ها و مهارت‌های دانشجو هم می‌تواند روی لپ تاپ مورد نیاز دانشجو، تاثیر داشته باشد. بنابراین بهتر است این کاربرد را هم قبل از خرید لپ تاپ دانشجویی، در نظر داشته باشید.

با توجه به این که فعالیت دانش آموزان زیاد سنگین نیست، پس شما باید لپ تاپی خوش قیمت و ایده ال کار های دانش آموزی را انتخاب کنید، اما لپ تاپ مناسب دانش آموزان باید چه ویژگی داشته باشد؟ سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که حداقل مشخصات زیر را داشته باشد تا دچار مشکل و هزینه های اضافی (ارتقاء لپ تاپ) نشوید. در ادامه به بررسی نکاتی مهم خواهیم پرداخت که هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی به شما کمک خواهد کرد.

لپ تاپ مناسب دانش آموزان و دانشجویان چه ویژگی دارد؟

  • رم حداقل 4
  • ظرفیت هارد حداقل 500 گیگ.
  • دارا بودن دی وی دی رایتر برای مشاهده فیلم های آموزشی
  • حداقل صفحه نمایش باید 13 اینچ باشد

خرید لپ تاپ دانش آموزی

سیستم آموزشی پیشرفته ما را مجبور کرده که از امکانات پیشرفته برای دسترسی به آنها استفاده کنیم. مثلا دانش آموز با استفاده از لپ تاپ دانش آموزی میتواند در کلاس ها و کارگاه های مختلف شرکت کند. میتواند فیلم های آموزشی از معلم ها و استادان مختلف را نگاه کند. میتواند برای سوال های خودش به اینترنت و گوگل مراجعه کند. میتواند از مشاورها کمک بگیرد. میتواند در دوره های رشد و انگیزه شرکت کند.

چرا خرید لپ تاپ استوک به‌صرفه‌تر است؟

در نگاه اول به نظر می‌رسد که قیمت اصلی‌ترین تفاوت لپ تاپ تازه و استوک است. اما اینگونه نیست! بله، حتی گاهی ممکن است قیمت یک لپ تاپ استوک از تازه‌ی آن گران‌تر باشد. مهمترین تفاوت لپ تاپ استوک و تازه، کیفیت لپ تاپ است.

لپ تاپ‌های تازه‌ای که به بازار ایران وارد می‌شوند کیفیت پایین‌تری نسبت به لپ تاپ‌های ساخته شده برای اروپا و آمریکا دارند. غول‌های لپ تاپ سازی مانند Dell, HP, Asus و . . . تمرکز خود را روی بازارهای اروپا و آمریکا قرار داده‌اند. به همین دلیل کیفیت لپ تاپ‌هایی که به اروپا و آمریکا صادر می‌گردد خیلی بالاتر از کیفیت لپ تاپ‌هایی که به خاورمیانه یا آفریقا صادر می‌شود.

پس به صورت کلی تفاوت یک لپ تاپ تازه و استوک را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • کیفیت
  • مدت زمان کارکرد

در ساخت لپ تاپ‌های استوک اروپایی و آمریکایی از سخت افزار باکیفیتی استفاده شده است. کیفیت بالای قطعات باعث بهبود عملکرد لپ تاپ و در نتیجه افزایش طول عمر می‌شود. علاوه بر کیفیت مسئله قیمت نیز مطرح است. معمولا لپ تاپ‌های استوک قیمت پایین‌تری نسبت به لپ تاپ‌های تازه دارند.