سردار نیل فروشان در گفت‌وگو با رادیو ایران:

هرگز شروع کننده جنگ نبوده و نیستیم

معاون عملیات سپاه پاسداران گفت: هرگز شروع کننده جنگ نبودیم و نیستیم، تاریخ هم گواه این ادعای ماست.

هرگز شروع کننده جنگ نبودیم و نیستیمبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عباس نیل فروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم در گفت وگو با برنامه «سلام صبح بخیر رادیو ایران» با اشاره به رزمایش سپاه پاسداران در خلیج فارس اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای ارتقاء و افزایش سطح آمادگی رزمی خود، چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) را برنامه ریزی کرد که در منطقه عمومی هرمزگان در غرب تنگه هرمز و خلیج فارس در حال اجراست.

او ادامه داد: تمرینات سلسله مراتبی و بحث‌های ستادی این رزمایش از روزهای قبل شروع شده و مرحله عملیاتی آن دیروز کلید خورد؛ یکی از اهداف این رزمایش حصول تمرین از اجرای عملیات و دفاع از سرزمین و مردم ایران در مقابل دشمنان، افزایش سطح هماهنگی در اجرای عملیات مشترک بود همچنین تیراندازی‌های این عملیات در اوج هماهنگی صورت گرفت.

معاون عملیات سپاه پاسداران بیان کرد: پایداری ارتباطات در شرایط جنگ الکترونیک و تمرین های ستادی سناریوهای مختلف از برجستگی های این مانور بود به طوری که یک قرارگاهی به عنوان دشمن فرض شد و در مقابل نیروهای دو طرفه با هم شلیک های خوبی داشتند.

سردار نیل فروشان اضافه کرد: هدف بزرگ و مهم این رزمایش، عمق بخشی به دفاع و پایان ناپذیری دفاع با بهره گیری از توان عظیم نیروهای مردمی و بسیج دریایی بود که صدها شناور بسیجی مردمی در این رزمایش شرکت کردند.

او روح تهاجمی و آفندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروهای داوطلب و بسیجی عنوان کرد و گفت: درست است که سپاه الان در حوزه نظامی و فن آوری نظامی مرزهای دانش را درنوردیده ولی همچنان اعتقاد و توکل به خداوند و نیروهای با ایمان و معتقد و مردمی هست که پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ همچنین پیام رزمایش به کشورهای همسایه پیام محبت، صلح و دوستی و امنیت برای کشورهای منطقه خلیج فارس است، اما پیام این رزمایش برای استکبار، آمادگی هوشیاری و ایستادگی است.

او گفت: اراده کردیم که از دستاوردهای انقلاب، کشور ایران و مردم میهن دفاع کنیم؛ هرگز شروع کننده جنگ نبودیم و نیستیم تاریخ گواه این ادعای ماست، اما در مقابل متجاوزان راهبرد دفاعی ما تمامی اهداف دشمن را در بر خواهد گرفت.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم در پایان تاکید کرد: امروز نمایش توان نظامی ما ضامن امنیت جمعی در خلیج فارس و اعتبار قدر بازماندگی ماست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار