۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸

آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان در ۲۸ اسفند/ روش های ثبت اعتراض در آخرین مهلت سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری اندیشه معاصر؛ آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان در ۲۸ اسفند تشریح شد. ورود به سامانه رتبه بندی معلمان تنها از طریق سایت my.medu.ir امکان پذیر است. سید مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی و عملکرد تصریح کرد: در حوزه رسیدگی اع...

مراحل بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

به گزارش پایگاه خبری اندیشه معاصر؛ آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان در ۲۸ اسفند تشریح شد. ورود به سامانه رتبه بندی معلمان تنها از طریق سایت my.medu.ir امکان پذیر است. سید مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی و عملکرد تصریح کرد: در حوزه رسیدگی اعتراض به رتبه‌بندی، سه‌گام را تعریف کرده‌ایم. گام اول، ثبت اعتراض است که ۱۰ روز مهلت دارد. در گام دوم اجازه اصلاح برخی از مستندات و مدارک را به فرد می‌دهیم و در گام سوم رسیدگی به شکایات آغاز می‌شود. با استفاده از ظرفیت کارگروه‌ها در سطح منطقه، پرونده‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

باید میزهای پاسخگویی به همکاران با عضویت ادارات سنجش، منابع انسانی و ارزیابی عملکرد تشکیل شود و به سؤالات معلمان در این حوزه پاسخ داده و نگرانی‌های آنان را رفع نمایند.

به همه معلمان اطمینان خاطر می‌دهم که تقاضاهای تک‌تک آنان را با استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان‌ها و مناطق داریم، خواهیم شنید و وضعیت رسیدگی به مدارک را در هفته‌های آینده آغاز خواهیم کرد و در مسیر حق و قانون حرکت خواهیم کرد.

 

آدرس سایت مای مدیو/ لینک ورود به سامانه رتبه بندی معلمان

 

ورود به سامانه رتبه بندی معلمان تنها از طریق سایت my.medu.ir امکان پذیر است.

فوری| حمایت رئیسی از اجرای رتبه بندی معلمان خبرساز شد

رئیس جمهور در آخرین جلسه هیئت دولت در سال۱۴۰۱ با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون رتبه‌بندی معلمان بر ضرورت اجرای کامل این قانون تأکید و وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد،قانون رتبه‌بندی معلمان را با دقت تمام و در نظر گرفتن حقوق معلمان، اجرا کند.

 

خبر بد برای معلمان/ حذف فیش حقوق اسفند ماه از روی سایت my.medu.ir

فیش حقوق اسفند ماه از روی سایت my.medu.ir برداشته شد.

طبق اعلام کانال اخبار آموزش و پرورش فیش حقوق اسفند ماه از روی سایت my.medu.ir برداشته شد.

 

ضمن خدمت فرهنگیان

ضمن خدمت فرهنگیان

سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان با هدف ارتقا سطح علمی و کیفیت آموزش آموزگاران توسط وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است. هدف این سامانه افزایش دانش معلمان، مدیران و معاونان در حین خدمت است تا با آموزش‌های جدید و به روز به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند.

کارکنان باید به سایت ضمن خدمت فرهنگیان به آدرس ltms.medu.ir مراجعه کنند. در این قسمت تعدادی از ابزارهای مختلف قابل مشاهده است که هرکدام برای ارائه یک خدمت به کارکنان اداری و آموزشی طراحی شده است.

آموزگاران برای شروع باید ابزار ثبت نام متقاضیان مدرس را انتخاب و پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز حساب کاربری خود را ایجاد نمایند. در پایان ثبت نام یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار آن‌‌ها قرار می‌گیرد. در این مرحله باید به صفحه اصلی برگشته و گزینه فراگیران را انتخاب کنند. پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز می‌توانند به آموزش‌ها دسترسی یابند.

رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟/ انتقاد سخنگوی کمیسیون آموزش از نحوه رتبه‌بندی معلمان با سابقه 

رضا حاجی پور با انتقاد شدید از نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد: بر اساس مستندات و گزارش‌های واصله از معلمان عزیز متأسفانه رتبه بندی معلمان تا کنون به نحوی بوده که به هیچ عنوان عدالت رعایت نشده و مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری برخی از معلمان در رتبه آن‌ها لحاظ نشده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش ساعت‌ها برای نحوه رتبه بندی معلمان وقت گذاشت و برای تجربه معلم امتیاز خوبی قائل شدیم، چطور ممکن است که یک معلم با ۳۰ سال تجربه و مدرک لیسانس رتبه ۲ را اخذ کند.

وی با بیان اینکه کارگزینی آموزش و پرورش مدارک تحصیلی تمامی معلمان را دارد، ادامه داد: اما بسیاری از مدارک تحصیلی در رتبه بندی معلمان کمتر درج شده و این نحوه اجرای قانون بسیاری از معلمان را ناراضی کرده است.

حاجی پور تصریح کرد: مجلس در سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفت و امسال نیز این موضوع در بخش حقوق و مزایای معلمان دیده شده اما نحوه اجرای آن به نحوی بوده که بسیاری از معلمان نسبت به اجرای آن اعتراض دارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: مجلس یازدهم این قانون مهم را پس از حدود ۱۲ سال معطلی و کشمکش بین دولت و مجلس مصوب کرد ولی شیرینی تصویب این قانون با اجرای بد آن به کام معلمان تلخ شده است.

آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان 28 اسفند

وی ادامه داد: به همین علت مجلس و کمیسیون آموزش تمام قد حامی معلمان خواهد بود و با جدیت نسبت به اصلاح روند اجرای این قانون با دعوت از وزیر آموزش و پرورش موضوع را پیگیری خواهد کرد.

معوقه رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟/ نحوه ثبت اعتراضات معلمان به نتایج رتبه‌بندی

صادق ستاری‌فرد خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، در راستای اجرای نظام رتبه بندی معلمان در اجرای مواد ۸ و ۱۴ آیین نامه اجرایی، قانون نظام رتبه بندی معلمان مصوب جلسه ۱۴۰۱.۳.۱۸ هیئت وزیران و بند ب ماده ۵ شیوه نامه آیین‌نامه اجرایی ابلاغ و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای آن به مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و در سطح استان به مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس هیئت ممیزه استانی واگذار شده است.

در مقدمه این دستورالعمل آمده است: اکنون در اجرای جزء (۲) بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و به منظور اجرای کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی فرهنگیان، استمرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصیص شایستگی، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی معلمان و در راستای عمل به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان با مشارکت و تلاش کلیه اعضای هیئت ممیزه مرکزی استان و مناطق، فرایند تخصیص رتبه و صدور احکام مربوطه را اجرا کرده‌اند.

در راستای وظایف قانونی رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی و به منظور استیفای حقوق همکاران و در اجرای مواد ۸ و ۱۴ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان مصوب جلسه ۱۴۰۱.۳.۱۸ هیئت وزیران و بند ب ماده ۵ شیوه‌نامه آیین‌نامه اجرایی در راستای ایجاد وحدت رویه و اتخاذ فرآیند مشترک رسیدگی به شکایات، دستورالعمل رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان ابلاغ می‌شود.

در ادامه به برخی بندهای مهم دستورالعمل مذکور اشاره می‌شود:

میز تکریم و پاسخگویی به مراجعین رتبه‌بندی تشکیل می‌شود

تبیین اهداف قانون رتبه بندی معلمان، اطلاع‌رسانی و تبیین نحوه رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی هدف مدنظر از تشکیل میز تکریم و پاسخگویی است. باید فضای مناسب گفت‌وگو و دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات همکاران در خصوص نحوه اجرای رتبه‌بندی فراهم شود.

راهبری و نظارت بر میزهای تکریم و پاسخگویی مناطق یا میز پاسخگویی استان با مسئولیت رئیس اداره ارزیابی استان خواهد بود.

نحوه رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان

– ثبت اعتراض: با توجه به ماده (۸) آیین نامه اجرایی، قانون هرگونه اعتراض فردی به نحوه رسیدگی ارزیابی و رتبه تعیین شده همکاران مشمول نظام رتبه بندی معلمان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه رتبه بندی معلمان انجام می‌پذیرد.

– کلیه مراحل ثبت اعتراض رسیدگی و تعیین رتبه همکاران به صورت الکترونیکی در بستر سامانه MYMEDU.IR و به صورت شفاف و به تفکیک مولفه‌ها انجام خواهد شد.

– ثبت اعتراضات در هیئت ممیزه بالاتر و پس از رویت کارنامه رتبه بندی توسط همکاران ذی نفع آغاز و تا ۱۰ روز قابل ویرایش است.

– پذیرش و ثبت اعتراض خارج از سامانه مربوط و یا خارج از مهلت مقرر قانونی، امکانپذیر نیست.

– اعلام اعتراض از رویه و عملکرد کلی یا تصمیمات نوعی – تصمیماتی که برای همه یا تعداد زیادی از مشمولین حق یا تکلیف ایجاد می‌کند- هیئت‌های ممیزه شهرستان منطقه ناحیه و یا استان از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش و بدون قید، زمانی قابل دریافت و رسیدگی است.

– مرجع رسیدگی به اعتراضات فردی مشمولین به ترتیب در رتبه های آموزشیار معلم و مربی معلم؛ هیئت ممیزه استان و مشمولین رتبه های استادیار، معلم دانشیار معلم و استاد معلم؛ هیئت ممیزه مرکزی است.

فرآیند رسیدگی به اعتراضات

کارگروه تخصصی نظارت و پاسخگویی به اعتراضات حوزه ستاد و استان با بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی استان و مناطق به عنوان بازوان اجرایی، نسبت به رسیدگی به موارد اعتراضی در سطح منطقه استان و ستاد به شرح زیر اقدام می‌کند:

– اولویت رسیدگی به پرونده‌ها جهت تکریم همکاران پیشکسوت و با سابقه رسیدگی به اعتراضات با اولویت بازنشستگان همکاران دارای سنوات ۳۰ سال و بالاتر سپس به ترتیب سنوات صورت می‌گیرد.

– به استناد بند (ب) ماده ۵ شیوه‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان، فرآیند رسیدگی به موارد اعتراضی با مسئولیت کارگروه نظارت و پاسخگویی به اعتراض توسط کارگروه‌های تخصصی آغاز و مراتب به فوریت در کارگروههای تخصصی هیئت ممیزه ذیربط، بررسی و چنانچه با استفاده از طرق ممکن قانونی ملاحظه و بررسی مجدد مدارک و اسناد بارگذاری شده قبلی، استعلام جدید از مراجع قانونی به عمل آید و یا مراجع ارزیابی مندرج در آیین نامه اجرایی، قانون کسب، اطلاع مشاهدات رفتاری و مصاحبه و عند اللزوم دعوت از فرد معترض و بررسی حضوری مدارک و مستندات ابرازی یا مورد ادعا و … اعتراض همکار مشمول وارد تشخیص داده شود، پیشنهاد اصلاح امتیازات مؤلفه ها و عناوین مورد اعتراض به صورت سیستمی به هیئت ممیزه بالاتر ارجاع خواهد شد.

– در صورت اعتراض به عناوینی که نیاز به ارائه مستند نداشته و جنبه توصیف رفتار همکار را دارند کمیته‌های تخصصی، اعتراض را در شاخص‌های رفتاری ذیل، بررسی و گزارش رفتار می‌کنند.

– مستنداتی که در هر یک از شایستگی‌های مورد اعتراض بارگذاری شده، توسط کارگروه تخصصی بر اساس مولفه‌های ” تاریخ، موضوع، صحت امضا، تطابق با شایستگی و تکراری بودن مورد بررسی قرار می‌گیرد و یکی از گزینه‌های تعریف شده در سامانه انتخاب می‌شود.

– در صورت عدم وضوح و یا عدم احراز صحت سند، کارگروه تخصصی می‌تواند همکار را جهت دریافت مستندات مورد نظر دعوت کند.

– پس از بررسی پرونده در صورت نیاز و یا صلاحدید، کارگروه تخصصی می‌تواند مستندات مربوط به شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی را به ارزیاب ارجاع کند.

– چنانچه در ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز برای سنجش شایستگی‌های معلمی و تجربه افراد مشمول، محرز شود که فردی اطلاعات خلاف واقع در اختیار هیئت ممیزه قرار داده است قطعا مراتب جهت رسیدگی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان ارجاع داده می‌شود.

 

مطالب مرتبط