بازی, مقالات علمی, یادداشت

تاثیرات مالکیت سونی بر استودیو Bungie و بازی Destiny 2

سونی

سونی در حال خرید سازنده بازی Destiny 2 با ملبغ ۳.۶ میلیارد بود و همان‌طور که انتظار می‌رود، اضافه شدن استودیو Bungie به استودیوهای پلی استیشن تاثیرات مختلفی روی بازی مذکور و سازنده آن می‌گذارد.

خرید استودیوهای بازی‌سازی توسط شرکت‌های بزرگ در چند سال اخیر به سنت مرسومی تبدیل شده و ما شاهد اتفاقات بزرگی بوده‌ایم. از خرید Bethesda و Activision Blizzard توسط مایکروسافت گرفته تا خرید استودیو Insomniac Games توسط سونی در سال ۲۰۱۹؛ این جابه‌جایی‌های عظیم می‌تواند تاثیر انکارناپذیری روی دنیای بازی‌های ویدیویی بگذارد.

یکی دیگر از خریدهای بزرگ که چند روز پیش رخ داد، به مالکیت درآمدن استودیو Bungie توسط سونی بود. ما بانجی را بیشتر به خاطر خلق سری Halo و دو نسخه Destiny می‌شناسیم که همه آن‌ها جزو محبوب‌ترین شوترهای اول‌شخص دنیا به حساب می‌روند. استودیو مذکور پس از جدا شدن از اکتیویژن در سال ۲۰۱۹، به طور مستقل به فعالیت‌های خود ادامه داد و بازی Destiny 2 را در اوج نگه داشت. این روند همین گونه ادامه داشت تا اینکه همین چند روز پیش خبر خرید آن توسط شرکت Sony مانند بمب منفجر شد. اما به نظر می‌رسد که خرید بانجی توسط سونی، قرار نیست که تاثیرات زیادی روی سیاست‌های این بازی‌سازی معروف بگذارد. این استودیو هنوز هم استقلال کاملی در عرضه DLCهای دستینی 2 دارد و می‌تواند به صورت مستقل ایده‌های خلاقانه خود را روی محصولات متفاوت اعمال کند. البته توجه داشته باشید که با توجه به اطلاعات، هنوز خبری از ساخت بازی‌های انحصاری توسط این استودیو نیست و نباید انتظار انحصاری شدن سری دستینی را داشته باشیم.

سونی

بنابراین با ریز شدن در این موضوع، می‌توانیم تفاوت‌های مشخصی میان سیاست‌های دو شرکت Sony و Micorsoft پیدا کنید. مایکروسافت خریدهای اخیر خود را برای بهبود وضع انحصاری‌ها و پیشرفت سرویس گیم پس انجام داده، اما از آن طرف، سونی می‌خواهد روند مولتی پلتفرم بودن ساخته‌های استودیو بانجی را حفظ کند. این نوع از طرز تفکر ممکن است از گذشته بانجی و اتفاقاتی که حول آن رخ داده، ریشه بگیرد. این استودیو محبوب، پیش از این مبلغ‌های قابل توجهی را پرداخت کرده تا از زیر سایه شرکت Activision و Microsoft خارج شود؛ اتفاقی که ممکن است در صورت نرسیدن به نتایج دلخواه باز هم تکرار شود. اما اگر قول‌های مربوط به مولتی پلتفرم بودن بازی Destiny 2 واقعی باشد، می‌توانیم آینده روشن‌تری برای این FPS محبوب متصور شویم. هنگامی که از پنجمین سالگرد عرضه دستینی 2 بگذریم، به احتمال زیاد با اتفاق‌های هیجان‌انگیزی روبرو خواهیم شد.

گذشته، حال و آینده استودیو بانجی پس از خرید توسط Sony

استودیو Bungie بیشتر به خاطر ساخت نسخه‌های ابتدایی Halo روی دو کنسول Xbox و Xbox 360 شناخته می‌شود؛ آثاری که تاثیر انکارناپذیری روی دنیای بازی‌های شوتر گذاشتند. اما پس از عرضه بازی Halo: Reach، استودیو بانجی تصمیم گرفت از مایکروسافت جدا شود و آینده خود را به صورت مستقل پیگیری کند. البته این روند زیاد طول نکشید و استودیو مذکور پس از مدتی به شرکت Activision پیوست. آن‌ها در طی مدت همکاری خود با اکتیویژن دوران خوبی را سپری کردند و موفق شدند مجموعه Destiny را در عرض تنها چند سال، به یکی از بزرگ‌ترین شوترهای آنلاین دنیا تبدیل کنند. اما این همکاری هم زیاد طول نکشید و بانجی پس از مدتی از Activision جدا شد تا وظیفه نشر محتویات جدید نسخه دوم دستینی را به صورت مستقل ادامه دهد. با توجه به سابقه نه چندان پایداری که استودیو Bungie با شرکت‌های بزرگ داشت، کم‌تر کسی فکر می‌کرد که آن‌ها بخواهند روزی به سونی و دنیای پلی استیشن اضافه شوند.

به هر حال، بازی Destiny 2 یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر دنیا بوده و چند سالی است که روی همه پلتفرم‌های موجود با جدیت از سمت بازیکنان پیگیری می‌شود. قابلیت Cross-Play هم همین چند وقت پیش به بازی مذکور اضافه شد و با توجه به همین مسئله، انحصاری شدن مجموعه دستینی برای کنسول‌‌های پلی استیشن زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد. اما با این وجود، پیوستن به سونی می‌تواند اتفاق خوبی برای دستینی 2 و پیشرفت مستمر آن باشد. اگر اوضاع به خوبی پیش برود، حماسه Light and Dark بازی تا سال ۲۰۲۴ و با عرضه دو بسته الحاقی Lightfall و The Final Shape به اتمام می‌رسد. علاوه بر این، ویژگی Content Vault (که در طی آن بسته‌های الحاقی و محتویات قدیمی از دسترس خارج می‌شوند) که در جریان دی ال سی Beyond Light معرفی شد، به کوتاه‌تر شدن Loadingها و پولیش بیشتر بازی کمک کرد. البته که این موضوع مخالفان متعددی هم داشت که اصرار داشتند محتویات قدیمی و به یاد ماندنی نباید از دسترس بازیکنان خارج شوند. اما با وجود همه این قضایا، نمی‌توان منکر روند رو به جلو و موفق دستینی 2 شد.

سونی

اما پیوستن بانجی به سونی یک پیام مشخص دیگر هم داشت. جو بلک‌برن (Joe Blackburn)، کارگردان بازی Destiny 2، پس از نشر خبر خرید بانجی توسط سونی در توییتر خود اعلام کرد که آن‌ها می‌خواهند دستینی 2 را به بهترین بازی Action-MMO موجود روی تمامی پلتفرم‌ها تبدیل کنند. این موضوع هم با توجه به رشد قابل توجه بازی مورد بحث در طی چند سال اخیر به هیچ وجه دور از ذهن نیست. چهارمین سال عرضه بازی یا همان سال ۲۰۲۱، یکی از بهترین برهه‌های زمانی برای طرفداران دستینی بود که در آن شاهد افزونه‌های هجان‌انگیزی در گیم‌پلی و داستان بودیم. قرارداد همکاری میان بانجی و سونی پیامدهای زیادی دارد که تنها در طی زمان می‌توانیم نتایج آن را مشاهده کنیم؛ اما با توجه به تجربه‌ای که استودیو Bungie در طی دو دهه اخیر کسب کرده، می‌توانیم مطمئن باشیم که آن‌ها کار خود را بلدند و بهترین تصمیم‌ها را برای مجموعه دستینی می‌گیرند.

چگونگی رشد بازی Destiny 2 پر از Sony

پیش از اتفاقات هیجان‌انگیز چند وقت اخیر، حجم بزرگی از طرفداران دستینی معتقد بودند که سال دوم بازی و بسته الحاقی Forsaken، حکم بهترین‌های بازی Destiny 2 را داشتند. اما چرا به این موضوع اشاره کردیم؟ چون که شرکت Activision در برهه مذکور سرمایه زیادی به بازی منتقل کرد. سال دوم دستینی 2 به شدت هیجان‌انگیز بود و در آن شاهد اتفاقاتی مانند عرضه Raidها و Season of Opulence بودیم.

حالا برخی از طرفداران اعتقاد دارند که پیوستن به سونی و سرمایه عظیمی که می‌تواند به بانجی برسد، بازی Destiny 2 را به روزهای اوج خود باز می‌گرداند. این وقایع می‌تواند به شکسته شدن رکورد بازیکنان همزمان و بهبود بسیاری از آمارهای آن ختم شود. با این حال، بهتر است حداقل تا زمان عرضه بسته الحاقی Lightfall انتظارات خود را خیلی بالا نبرید؛ چرا که قرارداد همکاری به تازگی بسته شده و برای رسیدن به تاثیرات مثبت باید کمی صبر کرد. از طرفی دیگر، عرضه بسته الحاقی Witch Queen در اولویت است و بیشتر برنامه‌ها پس از انتشار آن به واقعیت خواهد پیوست.

سونی

اگر بانجی کمک و پشتیبانی بیشتری از سمت سونی دریافت کند، بعید نیست که به شرایط بهتر و با ثبات‌تری دست پیدا کند. برای مثال، در سطحی‌ترین حالت ممکن بسته‌های الحاقی جدید مانند Lightfall و The Final Shape دیگر تاخیر نمی‌خورند. یا در طرفی دیگر، استودیو مذکور می‌تواند نیروی کار بیشتری جذب کرده و زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهد. در این میان به روز رسانی‌ها و محتویات جدید بیشتری هم نسبت به قبل در دسترس قرار می‌گیرد. به طور کلی، همکاری سونی و بانجی نوید دهنده اتفاقات خوبی به نظر می‌رسد؛ حال در مورد بازی Destiny 2 باشد یا بازی‌های Live Service پلی استیشن که قرار است در آینده‌ای نزدیک تک‌تک منتشر شوند.

سونی

بازی Destiny 2 به طور رایگان روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پی سی و Google Stadia در دسترس قرار دارد. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ چه سرنوشتی منتظر سونی و استودیو Bungie است؟ این قرارداد همکاری به چه نتایجی می‌رسد؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Game Rant

اینستاگرام تیلنو

لینک‌های کوتاه شده مطلب

https://bit.ly/337yhIq https://yun.ir/gnl048 https://zx1.ir/j5jrK
https://b2n.ir/b44857 https://tinyurl.com/yczdr3mv https://is.gd/HYcKH2
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *