8 راز هشتگ برای اینستا

امروزه کمتر کسی است که واژه هشتگ را نشنیده و یا حداقل یک بار از آن استفاده نکرده باشد. هشتگ برای اینستا از اهمیت بالایی برخوردار است. اما باید در استفاده از آن نکاتی را رعایت کرد.

اکثر افراد نحوه گذاشتن هشتگ در پست اینستاگرام را به راحتی و با جستجوی واژه‌ی آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام یاد می‌گیرند. از آنجایی که پست‌ها به واسطه هشتگ در اینستاگرام پشتیبانی می‌شوند، پس آشنایی و آموزش هشتگ گذاری در پست اینستاگرام ضروری است.

اگر شما هم در جستجوی بهترین روش استفاده از هشتگ برای اینستا هستید و یا به دنبال پاسخ سؤالاتی مانند این  که چگونه در اینستاگرام هشتگ بگذاریم؟یا بهترین هشتگ افزایش فالوور کدام است؟ یا هشتگ اینستا چیست؟و یا اگر به عنوان ادمین پیج اینستاگرام فعالیت می‌کنید، در ادامه مطلب با ایران مایند همراه باشید.

 

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

 به کلمه یا عبارتی که با علامت # آغاز می‌شود، هشتگ می‌گویند. هشتگ گذاری در اینستاگرام برای شناسیی کلمات کلیدی در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود. استفاده از هشتگ در پست‌ها باعث دیده‌شدن آن پست در شبکه اجتماعی و قرار گرفتن آن در کنار سایر هشتگ‌های مشابه می‌شود و در زمان جستجوی آن هشتگ، آن پست نمایش داده می‌شود.

هشتگ‌ها را می‌توان در بیوی پیج، کپشن پست، استوری، کامنت پست پیج خودمان ، کامنت پست پیج دیگران و در دایرکت‌های اینستاگرام استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که هشتگ برای اینستا برای اهداف مختلفی انجام می‌شوند و هر کدام استراتژی های خاص خود را دارند.

نکات مهم!

·        در نظر داشته باشید استفاده از فاصله (Space) در هشتگ مجاز نیست. برای جداسازی کلمات در هشتگ های فارسی اینستاگرام از آندرلاین (_) استفاده کنید. به عنوان مثال #هشتگ_اینستا .

·        مهمترین هدف هشتگ دیده شدن پست‌های اینستاگرام توسط افراد جدید و جذب فالور رایگان و هدفمند است. اما فراموش نکنید زمانی می‌توان به این هدف رسید که پیج اینستاگرامی‌تان قفل نباشد یعنی در حالت پرایوت (Private) نباشد.

 

چرا هشتگ برای در اینستاگرام مهم است؟

معمولاً در جستجوهای اینستاگرام کلماتی که به همراه هشتگ به کار می‌روند، نشان داده می‌شوند. پس در انتخاب کلمات دقت کنید و از بهترین هشتگ های اینستاگرام و یا پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید. از عمده دلایل مهم دیگر هشتگ در اینستا می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

1.      هشتگ گذاری باعث می‌شود اینستاگرام محتوای شما را بهتر درک و آنالیز کند.

2.     هشتگ برای اینستا نوعی بازاریابی بوده و به جذب فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام کمک می‌کند.

3.     با هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌توان یک کمپین اینستاگرامی راه اندازی کرد.

4.     با استفاده از هشتگ امکان دسته‌بندی پست‌ها و محتوای اینستاگرام فراهم می‌شود.

 

رازهای هشتگ برای اینستاگرام

بهتر است برای کسب نتیجه بهتر هشتگ گذاری در اینستاگرام را به شکل اصولی و حرفه ای انجام دهید. برخی از این اصول عبارتند از:

1.      در استفاده ار هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید.

بحث‌های زیادی در رابطه با هشتگ گذاری و تعداد هشتگ های مجاز در اینستاگرام وجود دارد. به اعتقاد برخی تعداد 5 تا 10 هشتگ برای هر پست کافی است. در حالیکه برخی معتقدند  برای دیده‌شدن بیشتر، از بیشترین تعداد هشتگ های مجاز یعنی 30 هشتگ در هر پست و 10 هشتگ برای هر استوری استفاده کنید. اما دقت داشته باشید در این حالت نتیجه کار شلوغ و عجیب می‌شود،‌ بنابراین روشی نیست که همیشه بتوان از آن‌استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم تنها در صورت لزوم از این روش استفاده کنید.

 

2.     از هشتگ‌های مرتبط  استفاده کنید.

استفاده از هشتگ‌های بسیار مرتبط و تخصصی که نمادی از صفحه اینستاگرام شما، کسب‌وکار و یا بازار هدفتان باشند، منجر به مشارکت بهتر و افزایش فالوورهای هدفمند  برای شما می‌شود. می‌توانید از ابزارهایی مثل keywordtool.io استفاده کنید و از منوی بالا Instagram را انتخاب کنیدوکلمه موردنظر را جستجو کنید. هشتگ‌های زیادی به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید هشتگ مناسب را انتخاب کنید.

به عبارتی استفاده از هشتگ‌های نامرتبط با زمینه فعالیت پیج اینستاگرامی‌تان، باعث می‌شود پست شما به عنوان اسپم شناخته ‌شود و در طولانی مدت به کاهش فالوورهای یپیج منجر می‌شود.

 

3.     برای پست خود از  پربازدیدترین هشتگ ‌های اینستاگرام استفاده کنید.

 بهترین هشتگ های اینستاگرامی برای هر پیج متفاوت است و با توجه به زمینه کاری  پیج، بررسی رقبا، نوع محتوا، مخاطبان پیج و … می‌توانید  بهترین هشتگ برای اینستا و یا پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرامی مربوط به حوزه خود را پیدا کنید و به بهتر دیده‌شدن محتوای خود کمک کنید. اگر محتوای شما به زبان فارسی است از هشتگ های پربازدید فارسی استفاده کنید.

 

4.     هشتگ‌های خود را پیگیری کنید.

عملکرد هشتگ‌هایی که استفاده کرده اید را بررسی کنید. برای این منظور می‌توانید از ابزار تجزیه و تحلیل خود اینستاگرام (Insight) استفاده کنید. می‌توانید بررسی کنید بر اساس هشتگ هایی که استفاده کرده اید، چند نفر  از پروفایل شما  دیدن کرده‌اند و بر این اساس تصمیم بگیرید که در آینده از کدام هشتگ‌ برای اینستاگرام‌تان استفاده کنید.

برای تحلیل پست روی گزینه پایین سمت چپ پست یعنی View Insights ” کلیک کنید.سپس صفحه را بالا کشیده و به مواردی مثل میزان بازدید آن پست، تعداد دفعات بازدید هر کاربر از آن پست و تعداد بازدیدکنندگان آن پست از طریق هشتگ‌ها دقت کنید.

 

5.    در  استوری‌های خود از هشتگ استفاده کنید.

شما می‌توانید تا 10 هشتگ به استوری خود اضافه کنید. اضافه کردن هشتگ‌ها به استوری راه بسیار خوبی است  برای  اینکه به محتوای خودتان شانس دوباره دهید برای دیده شدن. اما اگر نگران ظاهر استوری خود هستید می‌توانید با استفاده از ترفندهایی آنها را مخفی کنید. به عنوان مثال هشتگ‌های متنی خود را کمی کوچکتر کنید و آنها را زیر یک گیف یا استیکر مخفی نمایید.

 

6.    از یک یا چند هشتگ اختصاصی استفاده کنید.

سعی کنید با توجه به نوع محصول و یا خدماتتان از کلمات خاص در هشتگ‌های اینستاگرام‌تان استفاده کنید. هر قدر هشتگ‌های شما خاص‌تر و جذاب‌تر باشند، مخاطبان بیشتری جذب پست شما می‌شوند و در نتیجه افراد بیشتری جذب پیج شما می‌شوند.

 

7.     هشتگ‌های مرتبط را فالوو کنید.

با فالوو کردن هشتگ‌ها می‌توانید به راحتی با جامعه هدف‌تان ارتباط برقرار کنید و مخاطبانتان را تشویق کنید که هشتگ برند شما را دنبال کنند. حتی با فالوو کردن هشتگ‌هایی که در ارتباط با حوزه کاری شما هستند، می‌توانید فعالیت رقبا را تحت نظر داشته باشید و شرکای احتمالی آینده‌تان را پیدا کنید.

 

8.    در بیوگرافی خود از هشتگ استفاده کنید.

اضافه کردن هشتگ اختصاصی برندتان به بیوی اینستاگرام، آن را کاربردی‎‌تر می‌کند. و یکی از روش‌هایی است که باعث ترغیب فالوورها به استفاده از آن هشتگ اختصاصی شما می‌شود. به عنوان مثال وقتی یک مسابقه اینستاگرامی یا کمپین تولید محتوا برگزار می‌کنید،بهتر است هشتگ‌های اختصاصی برندتان را در قسمت بیو وارد کنید. این کار باعث می‌شود مشارکت افراد زیر پست‌های شما بیشتر شود.

 

نکته آخر  در هشتگ برای اینستا

توجه داشته باشید هشتگ گذاری را در انتهای کپشن و آخر متن قرار  دهید تا ظاهر متن به هم نریزد و کپشن زیبا و خوانایی داشته باشید.کافی است چند بار دکمه نیم‌فاصله و سپس اینتر را بزنید تا هشتگ‌ها پایین‌تر روند و با کپشن فاصله داشته باشد. در نتیجه وقتی عکس یا پستی را به اشتراک می‌گذارید، اینستاگرام فقط سطرهای اول کپشن را نشان می‌دهد و هشتگ‌ها پنهان می‌مانند و پست شما ظاهر زیبایی خواهد داشت. اگر خودتان وقت و حوصله انتخاب هشتگ برای اینستا را  ندارید این کار را به ایران مایند بسپارید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد