به‌روز رسانی‌های پاییز پشتیبان

پشتیبان در سال گذشته  در شرایط پاندمی کرونا، یک رشد فوق العاده را در کنار کاربران خوب و همراه خود تجربه کرد. در حالی که تمام تیم توسعه و فروش پشتیبان، به صورت دورکار فعالیت خود را ادامه میداد با رونمایی از نسخه جدید پنل وب (داشبورد) و اپلیکیشن اندروید پشتیبان در بهار ۹۹ دوره‌ای جدید در خدمات تخصصی ذخیره سازی ابری را آغاز کردیم. تا امروز  18نسخه از داشبورد پشتیبان منتشر شده و نسخه‌ی 2.0.0 داشبورد پشتیبان به همراه رو نمایی از پورتال پشتیبان و انتقال خدمات مالی، پشتیبانی و پروفایل کاربری به پورتال در پاییز فعال خواهدشد. تغییرات مهمی که در مجموعه خدمات و سرویس های پشتیبان داده شده است را به صورت خلاصه در لیست زیر به اطلاع شما می‌رسانیم. در این مطلب به صورت خلاصه مهم ترین بخش ها را توضیح داده و تشریح کنیم و در آینده هم به صورت جداگانه در مورد هر کدام از بخش ها اطلاع رسانی خواهیم داشت.

  • توقف ارائه سرویس پارتیشن رایگان برای کاربران جدید.
  • توقف ارائه سرویس پارتیشن شخصی برای کاربران جدید.
  • تبدیل پارتیشن‌های شخصی فعال کاربران به پارتیشن حرفه‌ای.
  • انتقال پنل وب پارتیشن S3 به داشبورد پشتیبان.
  • رونمایی از سرویس اتوماسیون پارتیشن s3 به همراه امکان ریموت آپلود، فشرده سازی، تبدیل و تغییر سایز تصاویر، فایل‌های صوتی و ویدیویی. این سرویس‌ها را از طریق پورتال پشتیبان، سفارش و فعال خواهید کرد و در داشبورد پشتیبان به آنها دسترسی خواهید داشت.
  • انتقال مدیریت پروفایل، امور مالی و ارسال درخواست پشتیبانی به پورتال پشتیبان.
  • ارائه سرویس های پارتیشن حرفه ای و پارتیشن S3 به صورت بسته های پیشنهادی با فضای ذخیره سازی و پهنای باند مصرفی مشخص.
  • قرارگیری پورتال پشتیبان به عنوان درگاه ورودی به ناحیه کاربری پشتیبان و داشبورد پشتیبان.
  • حذف کیف پول پشتیبان.

توقف ارائه پارتیشن رایگان و پارتیشن شخصی و توضیح در مورد کاربرانی که این پارتیشن‌ها را در اختیار دارند

به این دلیل که بتوانیم در پشتیبان تمرکز بیشتری بر روی ارائه خدمات با کیفیت‌تر و گسترده‌تر به کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ داشته باشیم ناچار شدیم ارائه خدمات ذخیره سازی شخصی فایل و فضای ابری رایگان به کاربران شخصی و خانگی را متوقف کنیم. در حال حاضر ۲۵هزار پارتیشن رایگان با فضای ذخیره سازی ۵ گیابایت در اختیار کاربران است. بخش بزرگی از کاربران فعلی پشتیبان از این فضای رایگان استفاده می کنند و حتی کسب‌و کارهای کوچک و معلمان و مدرسان زیادی در حال استفاده از این فضای رایگان در پشتیبان و تعامل با مخاطبان خود هستند. تلاش ما این است که ارائه خدمات رایگان به این بخش از کاربران متوقف نشود.

فعال شدن پورتال پشتیبان که در کنار داشبورد ناحیه کاربری پشتیبان را توسعه داده و تکمیل می‌کند.

«پورتال پشتیبان» به آدرس https://portal.poshtiban.com به عنوان پایگاه مدیریت سرویس‌های پشتیبان، ثبت سفارش پارتیشن جدید و تمدید پارتیشن‌هایی که قبلا ایجاد شده‌اند، خدمات افزوده جدید، ایجاد صورت حساب‌ها، مدیریت درخواست‌های پشتیبانی و ثبت و نگهداری پروفایل کاربری پشتیبان در کنار «داشبورد پشتیبان» به آدرس https://dashboard.poshtiban.com که بخش دسترسی و مدیریت فایل‌های پارتیشن‌های حرفه‌ای و پارتیشن S3 و مدیریت سرویس‌های افزوده پس از فعال سازی و اطلاعات دسترسی کاربران، فعال شده است.

پورتال پشتیبان از آبان ماه به مرور در دسترس کاربران قرار گرفته است و از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۰ به مرور درگاه ورودی اصلی کاربران به ناحیه کاربری و داشبورد پشتیبان خواهدبود. بنابراین برای ورود به بخش کاربری و داشبورد پشتیبان و برای دسترسی به سرویس‌ها و فایل‌های‌تان باید ابتدا به پورتال وارد شوید.

«همه کاربران قدیمی پشتیبان برای اولین ورود به پورتال پشتیبان باید از گزینه بازنشانی گذرواژه استفاده کنند. رمز عبور پورتال با رمز عبور داشبورد تفاوت دارد و تا پایان پاییز رمز عبور و نام کاربری برای ورود به داشبورد نیاز نخواهد بود و تنها با ارسال کد تایید به شماره تلفن همراه یا ایمیل ‌تان به داشبورد پشتیبان وارد خواهید شد.»

اگر کاربر تازه‌ی پشتیبان هستید و امروز در پشتیبان ثبت نام کرده‌اید تا زمانی که پارتیشن مورد نظر خود را خریداری و فعال نکرده باشید به داشبورد پشتیبان دسترسی نخواهید داشت. بنابراین لازم نیست در داشبورد ثبت نام یا نام کاربری ایجاد کنید کافیست سرویس مورد نظر را از بخش سفارش پورتال با اسنفاده از گزینه خرید فضای ابری، انتخاب کرده و پارتیشن خود را فعال کنید.

فعال شدن بخش پشتیبانی و ارسال درخواست پشتیبانی در «پورتال پشتیبان»

از این پس امکان ارسال درخواست پشتیبانی از داشبورد پشتیبان به پورتال پشتیبان منتقل خواهد شد. همچنان درخواست های پشتیبانی که در در داشبورد پشتیبان هستند قابل پیگیری از طرف ما خواهند بود و درخواست های جدید شما در بخش پشتیبانی جدید ثبت و پیگیری خواهد شد.

حذف کیف پول پشتیبان

در سیستم حسابداری جدید که در پورتال راه اندازی شده است، کیف پول پشتیبان حذف شده است. برای کاربرانی که اعتبار کیف پول پشتیبان آنها مثبت است (اعتبار ریالی در کیف پول پشتیبان دارند) به روال سابق در داشبورد پشتیبان صورت حساب سرویس ایجاد و از اعتبار آنها کسر خواهد شد تا اعتبار کیف پول صفر یا منفی شود و پس از آن صورت حساب انها در پورتال پشتیبان صادر شده. پس از صدور صورت حساب در پورتال لازم است از آن پس فاکتور سرویس خود را در پورتال پشتیبان پرداخت و هزینه‌سرویس را تسویه نمایند.