بازی, یادداشت

۱۰ موردی که می‌خواهیم در آینده از بازی Horizon Forbidden West ببینیم

بازی Horizon Forbidden West
حال که تمامی نکات و موارد بازی Horizon Forbidden West را مورد بررسی قرار دادیم، وقت آن رسیده که با یکدیگر به نکاتی که در آینده دوست داریم در بازی Horizon Forbidden West وجود داشته باشد، صحبت کنیم. پس با ما تا آخر این محتوا باشید.
زمانی که شخصیت دوست داشتنی ما یعنی ایلوی از ماجراجویی بزرگ خود بازگردد، ما برای داشتن سفری به یاد ماندنی‌تر نیاز به نکات کلیدی و پیشرفت‌های قابل توجه دیگری داریم که می‌توانیم آن‌ها را در آپدیت‌های بعدی یا حتی در 3 Horizon شاهد باشیم. استودیو Guerrilla Games و Sony با Horizon کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دادند، همه چیز ابتدا با Zero Dawn شروع شد و سپس به Forbidden West که اخیراً منتشر شده است، رسید. این بازی توانست نسبت به نسخه پیشین خود جهش بزرگ و پیشرفت عظیمی ایجاد کند.
البته که از زمان انتشار بازی Horizon Forbidden West هنوز چیزی نگذشته است و حداقل چند سال طول می‌کشد که ما دوباره صدایی از سومین بازی Horizon بشنویم، اما مطمئنا نسخه سومی وجود دارد. نسخه سوم بازی قطعا زمانی به بازار می‌آید که ایده‌های ذهنی فوق‌العاده عالی و جالبی پشت آن باشد. ما در این محتوا قصد داریم ایده‌هایی را ذکر کنیم که ممکن است در آینده شاهد حضور آنان در Horizon باشیم، پس اگر مثل ما هیجان‌زده هستید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.
پیش از پرداختن به هر موضوعی، می‌توانید برای اطلاعات بیش‌تر و تهیه این بازی، به صفحه اختصاصی بازی Horizon Forbidden West مراجعه کنید.

بهبود بخشیدن به حرکت‌های شخصیت اصلی

بهبود بخشیدن به حرکت شخصیت اصلی

Horizon Forbidden West با افزودن مکانیک‌هایی مانند کوه‌نوردی آزاد و Shieldwing که سهم قابل‌توجهی در این جبهه دارد، پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به نسخه قبلی خود داشته است. ما در سری سوم بازی امیدوار هستیم Guerrilla به این روند بهبود بخشیدن و اضافه کردن مکانیک‌های جدید به گیم پلی ادامه دهد. ما احساس می‌کنیم که این روند بهبود بخشیدن هنوز ادامه خواهد داشت؛ به ویژه زمانی که ایلوی در حال بالا رفتن از سطوح بلند است. البته ممکن است زمانی که ایلوی در حال بالا رفتن از جاهای مرتفع است، زیاد نقص‌های آن مشخص نباشد؛ اما می‌توان این حرکات در حالتی نرم‌تر و سریع‌تر تصور کرد.

بهبود بخشیدن به مکانیک مخفی‌کاری

بهبود بخشیدن به مکانیک مخفی‌کاری

از آنجایی که گیم‌پلی بازی Hoirzon Forbidden West روی مخفی‌کاری تمرکز ندارد، پس منطقی است که این مکانیسم زیاد در بازی به چشم نیاید و به نوعی عمیق و صیقلی نباشد؛ اما در ادامه روند بهبود بخشیدن این مکانیسم می‌تواند بسیار به کمک ایلوی بیاید و همچنین بازی را برای بازیکن راحت‌تر کند. با اینکه ما در غرب ممنوعه بسیار پیشرفت می‌کنیم و این تغییرات جبهه بسیار مثبتی در بازی برای ما به وجود می‌آورند، اما باز هم مکانیسم مخفی‌کاری در بازی موردی ابتدایی به نظر می‌رسد و ما امیدواریم در نسخه بعدی اینطور نباشد و سازندگان بیشتر روی مخفی‌کاری متمرکز شوند. البته، ما انتظار نداریم که Horizon به طور ناگهانی به Metal Gear Solid تبدیل شود، اما داشتن دشمنانی در بازی که حرکات آنان قابل پیش‌بینی نیست و سریعا نمی‌توان آنان را از بین برد، باید جالب باشد.

وجود نبرد هیجان‌انگیز در زیر آب

وجود نبرد هیجان‌انگیز در زیر آب

Horizon Forbidden West از نمونه بازی‌های نادر است که بخشی از بازی در زیر آب جریان پیدا می‌کند که البته این جریان بسیار جالب و به درستی طراحی شده است. امکان کاوش آزادانه در محیط‌های غرق شده باشکوه با آزادی حرکت کامل در فضاهای بزرگ، لایه عالی دیگری را به تجربه بازیکن اضافه می‌کند؛ حال Horizon 3 می‌تواند به روشی بسیار ساده این گام را بزرگ‌تر و کامل‌تر بردارد. ما به خوبی از این واقعیت آگاه هستیم که نبردهای زیر آب به دلایل واضح به اندازه نبردهای معمولی پیچیده و گسترده نخواهد بود، اما حداقل گزینه‌هایی برای مقابله با دشمنان باید وجود داشته باشد؛ البته تمرکز کامل بر روی این حرکت لازم نیست. لازم به ذکر است که بهبود بخشیدن به مکانیسم مخفی‌کاری در زیر آب می‌تواند بسیار قابل توجه قرار گیرد و به نوعی مکانیک مخفی‌کاری یک پیشرفت بزرگ برای این بخش‌ها خواهد بود.

شخصی‌سازی عمیق‌تر اسلحه‌ها

کاستوم کردن عمیق‌تر اسلحه‌ها 

یکی از چندین حوزه‌ای که بازی Horizon Forbidden West به خاطر آن سزاوار ستایش فراوان است، این است که سلاح‌های بسیار گسترده و متنوعی را به بازیکنان ارائه می‌کند. در واقع، شما فقط محدود به استفاده از سلاح‌های منحصر به فرد بازی نیستید و می‌توانید از هر نوع سلاح دیگری استفاده کنید و جالب اینجا است که می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید. شما هر نوع سلاحی را می‌توانید ارتقا بدهید و از شخصی‌سازی آنان لذت ببرید. البته که این کاستوم کردن سلاح‌ها، دارای محدودیت است.
سفارشی‌سازی اسلحه‌ها امری منطقی است؛ به طور مثال زمانی که شما کمانی به دست می‌آورید باید برای بهتر نشان‌گیری دشمنان از یک میدان دید درست استفاده کنید تا بتوانید دشمنانی که در دور هستند را از بین ببرید. اما اینطور نیست که شما باید با استفاده از یک وسیله دیگر دشمنان دوربرد خود را نشانه بگیرید. با به دست آوردن ropecaster شاید بتوان جلوه‌های عنصری بیشتری را به قابلیت‌های خود اضافه کنیم. Forbidden West مکانیک‌های RPG خود را دوچندان کرده که یکی از بهترین کارهای ممکن بود که می‌توانست انجام دهد. با این حال، ما در آینده می‌توانیم شاهد چندین برابر شدن این مکانیک باشیم.

احضار کردن ربات‌های جنگی

احضار کردن ربات‌های جنگی

یکی از قابلیت‌هایی که استودیو Guerrilla Games باید برای بازی بعدی خود در نظر داشته باشد، استفاده بیشتر از ربات‌های جنگی به نفع خود است. بخش بزرگی از بازی Horizon به ربات‌های جنگی و استفاده از آنان برای جنگیدن و سفر به مناطق دور اختصاص داده شده است، پس باید به این بخش بسیار توجه کرد. به نظر شما چگونه سازندگان می‌توانند ربات‌ها را به سطح بالاتری ببرند؟ خب، می‌توان گفت سازندگان می‌توانند رباتی را طراحی کنند که در موقعیت‌های مختلف بتواند به کمک ایلوی بیاید و بازیکنان بتوانند هر زمان که بخواهند این ربات را احضار کنند. تصور کنید چقدر جالب می‌شد اگر می‌توانستید مثلاً یک Tremortusk را در مبارزه با Thunderjaw احضار کنید. البته که Forbidden West اینطور نیست که اصلا اجازه این کار را به شما ندهد، شما می‌توانید ربات‌ها را مجبور کنید تا با یکدیگر بجنگند و همچنین می‌توانید از mounts‌ها در نبرد استفاده کنید. تنها یک بهبود کوچک می‌تواند بازی را بسیار هیجان انگیزتر و جالب‌تر کند که امیدواریم این بهبود را در آینده یا حتی در نسخه بعدی ببینیم.

در تیلنو بخوانید:

شخصی‌سازی ربات‌ها

کاستوم کردن ربات‌ها

این یک بهبود یا یک روش دیگر است که استودیو Guerrilla Games می‌تواند مکانیک برتر ربات‌های اصلی خود را گسترش دهد. در این بهبود بازیکنان می‌توانند از گزینه‌های مختلفی برای استفاده از ربات‌ها بهره‌مند شوند و همچنین می‌توانند ربات‌های خود را شخصی‌سازی کنند. شاید بتوانید Clawstrider خود را با تفنگ gatling مجهز کنید، یا شاید بتوانید یک لایه دیگر به زره ربات خود برای بهتر جنگیدن در نبردها اضافه کنید. درخت مهارتی که در غرب ممنوعه وجود دارد بسیار جالب است، اما به نظر شما اضافه شدن یک قابلیت دیگر که باعث سفارشی‌سازی ربات‌ها می‌شود چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؟

سیستم آب و هوا

سیستم مکانیکی آب و هوا

اثرات آب و هوایی در بازی Horizon Forbidden West کاملاً زرق و برق‌دار هستند. مثلا زمانی که در یک طوفان شن یا یک کولاک گیر کرده باشید، نمی‌توانید لحظه‌ای متوقف شوید و محیط اطراف خود را مشاهده کنید زیرا این طوفان همه جا را گرفته و شما راهی جز ادامه دادن ندارید. این اثرات آب و هوایی، با این حال، بیشتر جنبه زیبایی دارند. چیزی که ما از Horizon 3 می‌خواهیم این است که مکانیک آب و هوا بر گیم‌پلی بازی تأثیر بگذارد. مثلا ربات‌ها در کولاک و هوای سرد کندتر شوند، یا وقتی در زیر نور خورشید بیابان گیر می‌افتند، اجزاء آنان بر اثر بیش از اندازه گرم شدن به مرز نابودی برسد.

اضافه شدن حالت CO-OP

اضافه شدن حالت CO-OP

یکی از قابلیت‌هایی که به شخصه موافق آن نیستم اما باعث جذب شدن بسیاری از مخاطبان به بازی می‌شود، حالت co-op است. با اینکه اسپین آفی در اندازه بازی Monster Hunter می‌تواند گزینه مناسبی برای این سری از بازی باشد، اما اضافه شدن حالت CO-OP می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد. حالت CO-OP می‌تواند یک گزینه روی میز برای Horizon 3 باشد. اضافه شدن این قابلیت به ساختار و داستان اصلی بازی مرتبط می‌شود، البته Aloy برای بخش عمده‌ای از Zero Dawn و Forbidden West تنها است، بنابراین داشتن یک شریک برای همراهی کردن شاید کار جالبی باشد. پس اگر Guerrilla بتواند راهی برای تحقق آن بیابد، می‌تواند فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای گیم‌پلی ایجاد کند.

مکانیک انتخاب کردن و مشاهده پیامد آن

مکانیک انتخاب کردن و مشاهده پیامد آن

هر دو بازی Horizon گاهی اوقات با مکانیک انتخاب کردن و تصمیم‌گیری ترکیب شده‌اند. در هر دو بازی، بازیکنان در نقاط خاصی تصمیمات کلیدی می‌گیرند. با توجه به ماهیت این بازی‌ها، این تصمیم‌ها هرگز بر داستان و نحوه اجرای آن تأثیری نمی‌گذارند. صادقانه بگویم که کمی ناامیدکننده است و ما انتظار بالاتری داریم. بنابراین Horizon 3 باید به گونه‌ای باشد که ما هر تصمیمی که می‌گیریم، باید منتظر نتیجه مهم و ارزشمند آن باشیم؛ مخصوصا تصمیماتی که برای Aloy می‌گیریم باید بسیار اثربخش باشد. این تصمیمات ارزشمند حتی می‌تواند روند داستان را تغییر داده و به داستان معنای بیشتری بدهد.

وجود یک codex

وجود یک codex 

این یک مورد احتمالاً یک افزونه جانبی خواهد بود و به اندازه بسیاری از موارد دیگری که در مورد آن صحبت کردیم، گیم پلی محور نیست. اما ما همچنان دوست داریم یک codex کامل را در بازی Horizon بعدی ببینیم. بعضی افراد از وجود این codex ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند، برخی دوست دارند در جریان داستان نسخه‌های پیشین قرار گیرند و برخی دیگر، فقط می‌خواهند جزئیات بیش‌تری در مورد دنیای بازی بدانند. بازی Horizon Forbidden West یک بخش در منوی خود دارد که به زندگی‌نامه شخصیت‌ها اختصاص داده شده و قطعاً گامی در مسیر درست است، اما داشتن Codex یک پیشرفت عالی خواهد بود.

کلام آخر

خب این بود از مواردی که ما دوست داریم در نسخه بعدی بازی Horizon ببینیم و بسیار به حضور آنان امیدوار هستیم. نظر شما چیست؟ به نظر شما این موارد را در نسخه بعدی می‌بینیم یا خیر؟
منبع: gamingbolt
اینستاگرام تیلنو
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *