تئوری طراحی وب سایت این قسمت مقایسه و هم ارزی

تئوری طراحی وب سایت این قسمت مقایسه و هم ارزی

هم ارزی و کنتراست EE، ارتباط و تمایز، دسته بندی و غیر دسته بندی همه راه هایی برای تشخیص عناصر مشابه یا متفاوت هستند. بر اساس اطلاعاتی که دارند، امیدواریم عناصر معادل بتوانند ارتباط خاصی داشته باشند تا شباهت خود را از جنبه خاصی نشان دهند. ما همچنین می خواهیم عناصر مختلف را از هم متمایز کنیم تا نشان دهیم که آنها به دسته های مختلف تعلق دارند.

هم ارزی و تضاد با رابطه بین عناصر بیان می شود. اگر دو عنصر با هم رابطه معینی داشته باشند، می توان تشخیص داد که دو عنصر باید ویژگی های یکسانی داشته باشند. البته دو عنصر متفاوت نیز باید متفاوت به نظر برسند.

طراحی وب سایت

ویژگی های اساسی در طراحی وب سایت

چگونه معادل و تضاد بین عناصر را بیان می کنید؟ بله، از ویژگی های اساسی آنها.

بنابراین، ویژگی های اساسی عناصر چیست؟ ویژگی های اساسی به ویژگی های ذاتی خود عنصر اشاره دارد. مثلا این عنصر چه رنگی است؟ چقدر بزرگ است؟ چه شکلی است؟این ویژگی ها سعی می کنند ضروری ترین اطلاعات را در مورد عنصر منتقل کنند. اگر یک عنوان بزرگتر از تیتر دیگر به نظر برسد، تخمین می زنیم که عنوان اول مهمتر است. ما همچنین با آن برآمدگی های تیز به عنوان یک پرچم قرمز رفتار خواهیم کرد.

معمولاً یک نوع صفت یک عنصر تنها زمانی معنادار است که با همان نوع صفت عنصر دیگر مقایسه شود. عنوان بالا یکی از این نمونه هاست. یک تیتر باید با تیتر یا متن دیگری مقایسه شود تا اهمیت آن برجسته شود. در اینجا، اندازه کیفیت بیت بسیار مهم می شود. از طریق مقایسه، عناصر می توانند هم ارزی و تضاد خود را بیان کنند.

حالت دیگر این است که اجازه می دهیم چندین عنصر از نظر بصری کیفیت های یکسانی داشته باشند و این عناصر را گروهی از عناصر مشابه قرار دهیم. اگر دو عنصر در یک صفحه طراحی سایت ظاهر شود: دو دایره قرمز، کاربران به طور طبیعی در مورد این موضوع کنجکاو خواهند شد، چرا هر دو قرمز هستند؟ چرا همه دایره هستند؟ این به این نتیجه می رسد که شاید آنها نه تنها از نظر ظاهری معادل هستند، بلکه پیوندهای عمیق تری نیز وجود دارد. هم ارزی ظاهر عناصر نیز به آنها یادآوری می کند که حامل اطلاعات مشابهی هستند.

به همین ترتیب، اگر دو عنصر را متفاوت جلوه دهیم، آنها دو عنصر کاملاً متفاوت را بیان می کنند و معانی آنها نیز متفاوت است.

هر مشخصه عنصری که بتوان آن را تغییر داد می تواند عناصر را برابر یا متفاوت کند. این ویژگی های عنصر ذکر شده در زیر است:

  1. اندازه
  2. شکل
  3. رنگ
  4. وظیفه
  5. بافت
  6. موقعیت
  7. جهت
    تضاد بین شکل یک مستطیل و یک دایره آشکار است و دو عنصر قرمز از نظر رنگ ثابت هستند. یک مستطیل قرمز و یک دایره قرمز شکل های مختلف و یک رنگ خواهند داشت. اینکه چگونه بین هم ارزی و ویژگی های عناصر مختلف در یک عنصر تعادل برقرار می کنید، تعیین می کند که عنصر شما برای برقراری ارتباط با کاربر به چه چیزی نیاز دارد.

نکته: ویژگی اصلی یک روش اساسی برای تشخیص شباهت ها و تفاوت ها است، اما راه های دیگری برای تشخیص آنها وجود دارد: محتوای اطلاعاتی که عنصر در واقع حامل است. به عنوان مثال، مقایسه کلمات “ایست” و “راه رفتن” مشابه کلمات “ایست” و “ایست” است. تصاویر متن را مقایسه می کنند، مقالات طولانی با مقالات کوتاه مطابقت دارند و غیره.مقایسه کرد
وقتی انسان عناصر مختلف را می بیند، به طور غریزی واکنش عصبی نشان می دهد. این یک مکانیسم بقای تکاملی طبیعی است، به طوری که ما می‌توانیم به سرعت تهدیدات را شناسایی کنیم و به ما اجازه می‌دهیم به سرعت به این موضوع پاسخ دهیم که آیا نیاز است فوراً به یک مکان امن پرواز کنیم یا خیر.

توانایی ما در تمایز بین انواع مختلف، رویکرد “تضاد” را بسیار قدرتمند می کند. هر مقایسه ای جلب توجه می کند. راهی برای جلب توجه است برای جلب توجه یک عنصر، اجازه دهید در ظاهر بصری از سایر عناصر متمایز شود. به این ترتیب می توانیم تمرکز بصری ایجاد کنیم. در واقع، فقط به دلیل اینکه روش متمایز کردن عناصر از محیط بسیار ساده است، حدس زدن ما کار سختی نیست، اگر می‌خواهید طراحی شما جذاب‌تر شود، این نیز ممکن است مؤثرترین روش باشد.

کنتراست جذابیت را افزایش می دهد. همچنین می تواند بین این دو عنصر مرزی ایجاد کند. به عنوان مثال، رنگ‌های مختلف پس‌زمینه محتوای اصلی و محتوای چیزهای مهم به راحتی می‌توانند آن‌ها را متمایز کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند که در یک نگاه بدانند محتوای اصلی و نکته اصلی کجاست.

کنتراست همچنین می تواند نقش مهمی ایفا کند و یک عنصر و محتوای کلیدی را برجسته کند. هر چه تفاوت آشکارتر باشد، کنتراست آشکارتر باشد، اهمیت آن بیشتر می شود.

به عنوان مثال، دو روش مختلف برچسب‌گذاری متن وجود دارد: پررنگ و مورب. جسارت معمولاً تضاد را آشکارتر می کند. تشخیص حتی یک نگاه به دور راحت تر از متن ایتالیک است.

اگر می خواهید بین دو عنصردر طراحی وب تمایز قائل شوید، تضاد بین آنها را بزرگتر خواهید کرد. من معتقدم که شما نمی خواهید کاربران قضاوت کنند که آیا متفاوت هستند؟ اطمینان حاصل کنید که کنتراست بصری و واضح است. هیچ ابهامی که باعث سردرگمی شود نباید وجود داشته باشد.

متن 16 پیکسلی را برای مقایسه متن 15 پیکسلی انتخاب کنید. مردم معمولاً متوجه تفاوت‌های ظریف نمی‌شوند، و حتی اگر متوجه شوند، ممکن است قضاوت نادرست رخ دهد.

با این حال، لطفاً زیاد مقایسه نکنید. از کنتراست با دقت استفاده کنید. اگر همه عناصر متفاوت باشند و برای جلب توجه تلاش کنند، در واقع همان عدم مقایسه است. تداخل بیش از حد باعث سردرگمی بصری می شود.

کنتراست بیش از حد نیز می تواند هارمونی در طراحی را به هم بزند و باعث تنش و درهم ریختگی غیر ضروری شود. شاید نیاز به استفاده در برخی طرح های خاص داشته باشد، اما قطعاً ایده خوبی است که به ندرت آن را لمس کنید. ابتدا تأیید کنید کدام عناصر باید برجسته شوند و سپس آنها را با سایر عناصر مقایسه کنید.

مقایسه و گشتالت
قانون تکمیل گشتالت نیز به روشی خاص به هم ارزی و تضاد وابسته است. کنتراست به ویژه برای پس‌زمینه‌های الگو و فوکوس برجسته بسیار مهم است.

پس زمینه الگو
وقتی یک شی را می بینیم، اولین کار ما این است که بین پس زمینه و قهرمان داستان تمایز قائل شویم. این رابطه محتوای نقش عناصر دیگر در این شی را تعیین می کند. باید تضاد آشکاری بین قهرمان داستان و پس زمینه وجود داشته باشد، در غیر این صورت تشخیص آنها برای ما دشوار خواهد بود.

طراحی وب اپلیکیشن سیماگر

تمرکز
تمرکز به جذاب ترین و جالب ترین عناصر اشاره دارد. هنگام طراحی وب سایت یا طراحی وب اپلیکیشن آنها، باید آنها را از محیط اطراف متمایز کنید. این تضاد همچنین باعث برجسته شدن و جلب توجه آنها می شود. برجسته ترین عنصر در یک شی، عنصر اصلی شی است و در این شی، برجسته ثانویه تمرکز است.