آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان (راهنمای کامل)

آماده اید بریم سراغ یادگیری یکی از پردرآمد ترین شغل های جهان؟

در این آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان همراه ما باشید.

حاصل تجربه ۵ سال آزمون و خطا در حوزه دیجیتال مارکتینگ یک نقشه راه است.

نقشه راهی که به شما مسیر تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای را نشان می دهد.

چگونه یک دیجیتال مارکتر موفق شویم؟

بریم سراغ مسیر …

زمانی که یک کسب و کار دارید باید بازاریابی کنید.

بدون بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما نابود خواهد شد!

در این صفحه شما مرحله به مرحله ساخت اصولی و درست یک کسب و کار را متوجه خواهید شد.

چرا شروع به یادگیری دیجیتال مارکتینگ کردم؟

زمانی که وارد دانشگاه شده بودم و مهندسی کامیپوتر رو شروع کردم با شوق به سمت یادگیری برنامه نویسی حرکت می کردم.

رویای ایجاد یک استارتاپ قوی!

بعد از مدتی متوجه شدم اگر من بهترین محصول دنیا را هم بسازم ولی نتونم بازاریابی درستی کنم به هیچ دردی نمیخوره!

هنر معرفی یک محصول در فضای آنلاین یعنی دیجیتال مارکتینگ

مزایای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

با افراد درگیر نشو ! فقط با لپتاپ بازاریابی کن

نیازی نیست وارد فضای کسل کننده بازاریابی سنتی بشی مدام با افراد سرو کله بزنی تا محصولت رو بفروشی . در فضای آنلاین یک صفحه میسازی تولید محتوا میکنی و میفروشی.

در ابتدا سرمایه اولی نیازی نیست. محصول بقیه رو بفروش.

اگر سرمایه اولیه نداری میتونی محصول دیگران رو بفروشی و در سودش سهیم باشی.

یادبگیر اجرا کن نتیجه ببین لذت ببر!!!

دیجیتال مارکتینگ رو یادبگیر روی کسب و کارت پیاده سازی کن و شاهد رشدش باش. لذت از این بالا تر که قدرت پولسازی در کسب و کارتو داشته باشی؟

برای یادگیری هزینه زیادی نکن تو اینترنت پر از منبع!

کلی منابع خارجی عالی از آموزش های رایگان دیجیتال مارکتینگ در سطح وب و یوتیوب وجود داره . اگر کمی زبان انگلیسی بدونی میتونی رایگان آموزش ببینی.

میتونی فروشت رو نامحدود افزایش بدی

هرچقدر بهتر بازاریابی کنی و افراد بیشتری رو جذب کنی فروشت بیشتر میشه. بنابراین محدودیتی وجود نداره! میتونی فروشت رو ۱۰ برابر ۱۰۰ برابر کنی...

به هر جای کشور میتونی محصولت رو بفروشی

وقتی سایتت تو گوگل بالا باشه میتونی به هرجایی از ایران محصولت رو بفروشی و این قدرت دیجیتال مارکتینگه.

هر محصولی بخوای میتونی بفروشی

کافیه به خودت رجوع کنی ببینی چه محصولی رو میخوای بفروشی؟ چه خدماتی رو ارائه میدی؟ و با بازاریابی دیجیتالش رو انجام بدی.

همیشه برات کار هست

روز به روز به تعداد خرید های اینترنتی اضافه میشه! پس بهترین فرصت برای اینکه تو کسب و کار ها از افراد متخصص استفاده بشه. همین الان هم فضای دیجیتال پر شده از آگهی های استخدام دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده خدمات سئو وب سایت کلیک کنید.

نقشه راه یک دیجیتال مارکتر موفق

یگانه مصححی

مدرس دوره صفر تا استادی تبلیغ نویسی

سابقه فعالیت :‌۵ سال

نویسنده كتاب اصول بازاریابی در بلاگ سایت

موسس آکادمی فرصت

مهارت ها : بازاریابی محتوا، تبلیغ نویسی، طراحی کمپین‌های بازاریابی، بهینه سازی سایت، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، طراح استراتژی کسب و کار، تحقیقات بازار، بازاریابی اینستاگرام و بازاریابی یوتیوب

در بخش اول آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان به این می پردازیم که چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم؟ و اینکه مسیر یک کسب و کار موفق در اینترنت چگونه است؟

دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی می باشد.

در کل برای داشتن یک کسب و کار موفق سه مرحله وجود دارد:

در ابتدا یک کسب و کار باید ساخته شود. اما ساخته شدن به چه معناست؟ به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک وب سایت طراحی کنید، انجام دادن بازاریابی دیجیتال برای سایت، فروختن یک سری محصول و یا ارائه دادن یک سری خدمات در انجا مطرح نیست؛ بلکه طراحی سایت، بالا آمدن سایت در نتایج جستچو، وارد شدن عکس ها و ویدیو ها و متن ها روی سایت را «ساختن» می نامیم.

در مرحله اول ، شما باید بدانید که چه محصولی را می خواهید بفروشید و محصولاتتان را وارد سایت کنید تا سایت شما آماده باشد؛ و یا در سوشیال مدیاها مانند اینستاگرام اگر بخواهیم پیجی راه اندازی کنیم باید در ابتدا پیج آماده شود، سپس یک سری محتوا برای پیج گردآوری شود، عکس پروفایل و بایو پیج بهینه سازی شود، و … که پروسه ساختن نامیده می شود.

ما در این دوره به مرحله ساخت نمی پردازیم، شما باید از قبل این کار را انجام داده باشید و حالا آماده بازاریابی باشید.

اگر برای شما سوال پیش می آید که چطور یک بیزینس راه اندازی کنید و چگونه یک وب سایت طراحی کنید، سایت peakwork.ir برای ساخت کسب و کار وجود دارد؛ که یک سری آموزش برای افرادی که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند قرار داده شده است. دوره طراحی سایت کسب و کار که در این سایت وجود دارد رایگان می باشد که شما می توانید آن را دانلود کرده و به راحتی وب سایت مربوط به کسب و کار خود را بسازید.

مرحله دوم داشتن یک کسب و کار موفق انجام بازاریابی است؛ اینکه چه کاری انجام دهیم تا افراد بیشتری با کسب و کار و محصولات ما آشنا شوند و ورودی های بیشتری به وب سایت مان داشته باشیم تا در نتیجه مشتری ها با محتواهای موجود در سایت درگیری شده و خرید بیشتری داشته باشیم؛ که دقیقا در این دوره شما پروسه کامل بازاریابی را می آموزید زیرا رسالت آکادمی فرصت این است که بازاریابی اینترنتی را به صورت کامل به شما آموزش دهد.

وقتی که کسب و کار ساخته شد و به سود دهی رسید و به یک بیزینس نظم تبدیل شد، آیا باید کارمان را متوقف کنیم؟ مطمئنا خیر.

برخی از کسب کار ها پس از ساختن یک کسب و کار، صرف هزینه های زیاد برای ساخت و طراحی سایت و بازاریابی خوب، وقتی به سود دهی رسیدند کارشان را متوقف می کنند. ولی با توجه به سرعت بالای تبادل اطلاعات در سطح اینترنت و پیشرفت تکنولوژی این امکان وجود ندارد که بیزینس را به حال خودر رها کرده و برای رشد آن هیچ اقدامی انجام نداد؛ بلکه به محضی که کسب و کار شما به سود دهی رسید باید برای رشد آن برنامه ریزی کنید تا این کسب و کار همیشه یک روند صعودی داشته باشد.

در این دوره ما به ساخت و رشد یک کسب و کار نمی پردازیم، بلکه تلاش داریم تا به بازاریابی اینترنتی برای یک بیزینس بپردازیم.

اما این سوال وجود دارد که تفاوت بازاریابی اینترنتی و ساخت کسب و کار اینترنتی در چیست؟

ساخت کسب و کار به معنای راه اندازی و ایده های اولیه ای است که ما در ذهن داریم و آن ها را روی یک وب سایت و یا سوشیال مدیا پیاده سازی میکنیم.

اما در بازاریابی اینترنتی ما بازاریابی انجام میدهیم، ترافیک می گیریم یعنی بازدید کننده جذب می کنیم که در اینجا فروش ایجاد می شود.

این را در نظر داشته باشید که همیشه باید یک کسب و کار ساخته شود و سپس بازاریابی اینترنتی آن انجام شود.

پیش بینی هایی درباره ی آینده ی دیجیتال مارکتینگ در ایران (2022)

دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیت های بازاریابی است که ما برای کسب و کارمان در فضای دیجیتال انجام می دهیم.

اما چرا نمی گوییم در فضای اینترنت؟ زیرا فضای دیجیتال می تواند شامل سی دی، فلش و دیگر لوازم دیجیتالی باشد که شاید لازم کسب و کار شما باشد.

نمی توان گفت که دیجیتال مارکتینگ فقط محدود به چند آموزش است و شما پس از گذراندن این مراحل می توانید دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید زیرا ممکن است که هر روز یک علم جدید به آن اضافه شود.

ولی ما به شما در اینجا خواهیم گفت که چگونه دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید.

از نظر ما دیجیتال مارکتینگ مهارت به سود رساندن کسب و کار هاست.

یعنی شما مهارت و علمی را به دست می آورید که با استفاده از آن، برای بیزینس ها برنامه ریزی می کنید و به سود می رسانید؛ که این تبدیل به توانایی و تخصص شما می شود؛ که این تخصص بسیار شگفت انگیز است و یکی از پردرآمد ترین شغل های جهان نه تنها در ایران بلکه در هر کشوری است، و این به علت این است که شما یک بیزینس را به سود می رسانید.

در این آموزش دیجیتال مارکتینگ آمارهایی ارائه شده توسط یک سایت مرجع که درآمد دیجیتال مارکتر ها را نشان می دهد، می گوید: درآمد دیجیتال مارکتری که تجربه کافی ندارد سالیانه 40 هزار دلار است. دیجیتال مارکتری که بین 5 تا 9 سال تجربه کاری دارد سالیانه 55 هزار دلار درآمد دارد. فردی که مدیر دیجیتال مارکتینگ است و 10 سال سابقه کاری دارد سالیانه به صورت میانگین 97 هزار دلار درآمد دارد. و شخصی که دیجیتال مارکتینگ را به صورت فریلنسری یا آزاد انجام می دهد، هر ساعت بین 50 تا 200 دلار درآمد دارد.

در کشور ما به این صورت نیست؛ اما تکنیک هایی به شما آموزش می دهیم که بتوانید در حوضه دیجیتال مارکتینگ به این درآمدها نزدیک شوید.

نمونه پلن دیجیتال مارکتینگ و اصول و تکنیک‌های آن (2022)

8 مزیت بازاریابی اینترنتی

دانلود رایگان دوره

 

8 مزیت بازاریابی اینترنتی

یکی از این مزیت ها، پایین بودن هزینه است؛ چه شما بخواهید این مهارت را یاد بگیرید و چه بخواهید یک کسب و کار را راه اندازی کنید، در هر صورت نسبت به اینکه بخواهید یک بیزینس حقیقی راه اندازی کنید، مثلا بخواهید یک فروشگاه راه اندازی کنید هزینه اجاره و وسایلی که برای آن می خرید بالاست. ولی در بحث بازاریابی اینترنتی اینگونه نیست که در ادامه به چرایی آن خواهیم پرداخت.

مزیت دوم، این است که مشتریان در فضای اینترنت حضور بسیار فعالی دارند که روز به روز هم افزایش پیدا می کند. اگر شما از بهترین بازاریاب های دنیا بپرسید که چرا از اینترنت به عنوان یک ابزار قوی اسم می برند به شما پاسخ می دهند که چون مشتریان در اینترنت حضور دارند و ما باید جایی باشیم که مشتری ها هستند.

مزیت سوم بازاریابی اینترنتی این است که، زمانی که شما یک بیزینس اینترنتی داشته باشید می توانید به بازار جهانی دسترسی پیدا کنید، یک وب سایت دو زبانه داشته باشید،

یک درگاه پی پال داشته باشید تا حتی در خارج از ایران هم فروش داشته باشید و حتی صادرات هم داشته باشید.

این بازار گسترده فقط در اینترنت است که این امکانات و توانایی ها را به شما می دهد.

در فضای حقیقی اما این کار بسیار سخت تر است.

مزیت چهارم، جذابیت فوق العاده این شغل است.

وقتی که شما یک پروژه می گیرید و برای آن استراتژی می چینید و آن را به سود دهی می رسانید و رضایت صاحب کسب و کاری که بیزینس او را به موفقیت رسانده اید، جلب می کنید، بسیار لذت بخش است.

زیرا تمامی کسب و کار ها می خواهند که به سود دهی برسند و فروش را افزایش دهند پس به بازاریابی نیاز دارند، و شما می توانید آن ها را به اهداف شان برسانید.

مزیت بعد در آموزش دیجیتال مارکتینگ این است که در دیجیتال مارکتینگ ما می توانیم توسعه سریعی داشته باشیم، این به چه معناست؟ وقتی شما کامل یاد بگیرید که با ابزارهای دیجیتال کار کنید می توانید از پول استفاده بهینه داشته باشید. هر چقدر که مقدار آن بیشتر باشد می توانید سریع تر یک بیزینس را توسعه بدهید.

مزیت بعدی اهرم سازی است. یعنی شما در دنیای اینترنت می توانید با یک کار کوچک و یک فعالیت کم نسبت به فضای حقیقی، یک نتیجه بزرگتر را بسازیم. اگر یک مثال ساده بزنیم، اگر شما یک پیج بیزینسی در اینستاگرام داشته باشید و می خواهید محصولات تان را بفروشید، در فضای حقیقی وقتی با یک نفر روبرو می شوید باید چند کار را انجام دهید تا محصول به فروش برود: باید متقاعدش کنید، علاقه مندش کنید و به او مشاوره بدهید و … .

اما شما میتوانید در یک ویدیو این کار را انجام بدهید و وقتی کاربر آن را می بیند محصول را از شما می خرد؛ که این ویدیو را افراد مختلفی می توانند به دفعات زیادی مشاهده کنند که این گونه فروش شما نسبت به فضای حقیقی به شدت افزایش می یابد.

شما می توانید به دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. وقتی شما بتوانید به خوبی در این زمینه کار کنید، دیگر پول هایتان را در بورس، طلا، ملک، و… سرمایه گذاری نمی کنید؛ زیرا مشاهده می کنید که سود دهی در این زمینه بسیار قابل توجه است. به عنوان مثال می توانید با همکاری با کسب و کار های مختلف و یا اینکه خودتان بیزینس راه اندازی کنید، سرمایه ای که دارید را وارد این بیزینس می کنید و می توانید آن را چند برابر کنید.

استفاده از ابزارهای تحلیل مثل گوگل آنالیتیکس، پنل گوگل ادز و یا ابزارهای دیگر این امکان را به شما می دهند که شما خیلی راحت داده ها را بسنجید و آنالیز کنید که چه اتفاقاتی در بیزینس شما اتفاق می افتد. اما در فضای حقیقی نمی توانید این آمار و ارقام را به راحتی داشته باشیم.

اجزای دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارند؟ (2022)

نقشه راه دیجیتال مارکتینگ

در بخش دوم،آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان می خواهیم نقشه راه دیجیتال مارکتینگ را به شما نشان بدهیم که به 10 بخش تقسیم شده است. قبل از اینکه به سراغ این موضوع برویم، به چند نکته می پردازیم.

این دوره به نام کسب و کارهای کوچک است؛ که اگر همین کسب و کارهای کوچک را تداوم بدهید، سرمایه گزاری بیشتری انجام دهید، هدف های بزرگتری را در نظر بگیرید و تلاش کنید، می توانید آن را به یک بیزینس بزرگ و موفق هم تبدیل کنید.

در ابتدا تفاوت کسب و کارها را بررسی می کنیم:

1-کسب و کارهای کوچک: اداره کردنشان نسبت به کسب و کارهایی که خیلی بزرگ هستند و می خواهند به تعداد زیادی از افراد سرویس بدهند،راحت تر است، سرمایه کمی نیاز دارد و استارتاپ نیست.بسیاری از افراد براین باورند که استارتاپ راه اندازی کرده اند؛ اما استارتاپ به معنای ایده ای نو می باشد که تا کنون کسی آن را ایجاد نکرده باشد؛ که شما آن را پیاده سازی می کنید و در سطح وب گسترش می دهید.

کسب و کار های کوچک به دلیل اینکه استارتاپ نیستند، این امکان وجود دارد که ما آنها را بدون هیچ مشکلی، دومرتبه انجام دهیم. ما می توانیم یک مزیت و استراتژی رقابتی نسبت به آنها پیاده سازی کنیم؛ به عنوان مثال تپسی و اسنپ هردو در یک حوزه فعالیت می کنند و شبیه به هم هستند و هر دو موفق اند. اینکه کسب و کارهای کوچک قابلیت گسترش و رشد دارند به این معنی است که، شما می توانید امیدوار باشید در آینده این بیزینس را به یک بیزینس حرفه ای تبدیل کنید.

2-کسب و کارهای بزرگ: به معرفی چندمورد از بیزینس های موفق در ایران می پردازیم، که تحقیقاتی درخصوص درآمد این کسب و کارها داشتیم می توانیم اطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما قراردهیم.

نمونه کسب و کار های بزرگ در ایران

یکی از وب سایت ها، وب سایت علی بابا می باشد، که سایت فروش بلیط هواپیما، قطار و خدمات مختلف میباشد. .در واقع می توان گفت وب سایت علی بابا ،نمونه همکاری در فروش است؛ یعنی درصدی از سود خدمات را دریافت می کند و درآمد بسیار خوب و قابل توجهی هم دارد.

گزارشی که جناب آقای مجید حسینی، موسس و عضو هیئت مدیره این شرکت منتشر کرده است، نشان می دهد، درآمد روزانه این سیستم دو و نیم میلیارد تومان می باشد و پیش بینی کرده اند که در سال آینده به روزانه 10 میلیارد تومان خواهد رسید؛ و این درآمدی فوق العاده ای برای یک بیزینس در ایران  می تواند باشد. که نشان دهنده  قدرت یک سیستم اینترنتی و یک کسب و کار که در اینترنت فعالیت می کند و فقط با استفاده از سایت خود توانسته به این عدد و فروش برسد.

سایت بعدی سایت دیجی کالا است، که یک سایت فروشگاهی اینترنتی می باشد. این سایت ابتدا محصولاتی را که در انبار خود موجود داشته به فروش می گذاشته است؛ اما اکنون این سایت از تعدادی تامین کننده جنس را میگیرد، و برای فروش محصولات شان بازاریابی میکند. و به دلیل اینکه در گوگل رتبه خوبی دارد و سئو شده است، تیم مارکتینگ فوق العاده ای دارد و یک برند معتبر نیز میباشد. همچنین دیجی کالا یک سیستم همکاری در فروش هم نیز ایجاد کرده که بازاریاب ها می توانند محصول خود را به فروش بگذارند و درصدی را هم برای خود درنظر بگیرند. اگر شما بازاریابی در فروش را یاد داشته باشید، میتوانید از این سیستم درآمد خوبی داشته باشید.

آقای سعید محمدی، یکی از بنیان گذاران سایت دیجی کالا می باشند که در سال 1385 این استارتاپ را با 5 نیرو آغاز کرده اند. امار درآمدی یک سال پیش دیجی کالا در روز به 49 میلیارد تومان می رسد؛ طبیعتا این درآمد در شرایط فعلی کرونا چندین برابر هم شده است.

وب سایت بعدی، وب سایت کافه بازار می باشد که فروش اپلیکیشن را دارد؛ و البته سیستمی است که بازهم همکاری در فروش انجام میدهد. این سایت بیشتر برای اپلیکیشن موجود در خودش معروف می باشد؛ زیرا اپلیکیشن های اندرویدی بسیاری دارد. در سال 1397 ،مجموع درآمد خالص سالیانه توسعه دهندگان این سایت 258 میلیارد تومان می باشد.

در این مقاله سعی کردیم از کسب و کار های های مختلف مثال بزنیم تا به شما نشان دهیم، ایده هایی باتوجه به این مثال ها به ذهنتان می رسد، میتواند به تعداد بالایی کپی شود.

سوالی که ممکن است در ذهن افراد به وجود آید این است که اگر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی بسیار پتانسیل بالا و خوبی دارد، چرا به درستی در اینترنت آموزش داده نمی شود؟ چرا مطالب مربوطه را بیان نمی کنند؟ و چرا ما به شغل هایی رو می آوریم که ممکن است به این شدت برای ما سود آوری نداشته باشند؟

پاسخ این سوال این است که، کسب و کارهایی که در ایران درحال فعالیت اند و به سطوح خیلی خوب هم رسیده اند، هیچ زمان اطلاعاتی که در طی این سال ها و به سختی به دست آورده اند به رایگان دراختیار مردم نمیگذارند.

اما امروزه شاهد این هستیم که مبحث دیجیتال مارکتینگ در ایران در حال رشد است و مجموعه ماهم در این به طور مستمر در این زمینه تصمیم به فعالیت دارد، تا بتوانیم در آینده استارتاپ های موفق و متخصص های دیجیتال مارکتینگ بسیاری داشته باشیم که به شدت کمبودشان در ایران احساس می شود.

کاربردی ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (2022)

تحقیقات بازار

حالابه سراغ نقشه راه دیجیتال مارکتینگ برویم و ببینیم که در این مسیر ما چه مطالبی را باید بیاموزیم و قدم به قدم باهم پیش برویم.

بخش اول: تحقیقات بازار یا market research  می باشد. در این قسمت شما باید مخاطبین تان را بشناسید، رقبا را بشناسید، استراتژی طراحی کنید، هدف تان را از کسب و کار تعیین کنید. یکسری ابزار ها در گوگل وجود دارند که به ما کمک می کنند تا بتوانیم تحقیقاتی خوبی را انجام دهیم. اگر کسی تحقیقات بازار را انجام ندهد و بدون تحقیق وارد بازار شود با شکست مواجه می شود به دلیل اینکه بسیاری از مطالب بازار را نمیداند.

 

نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ و اصول آن (2022)

بخش دوم: بازاریابی محتوایی یا content marketing  می باشد، که هم اکنون بازار داغی دارد و در کل اگر شما بازاریابی محتوا را به تنهایی یاد داشته باشید، باز هم می توانید درآمد خوبی داشته باشید.

اگر بخواهیم به صورت کلی بازاریابی محتوا را بیان کنیم، ما برای یک کسب و کار استراتژی تعیین میکنیم  و یک برنامه محتوایی انجام می دهیم؛ که این محتوا می تواند در یوتیوب، اینستا گرام یا سایت باشد. تمام محتوایی که در بازاریابی محتوا به دست می آیند، با هدف هستند. سپس نتایجی که بازاریابی محتوا به ما می دهد را اندازه گیری و تحلیل میکنیم.

پردرآمد ترین شغل های دیجیتال مارکتینگ 2022

تبلیغ نویسی

بخش سوم: تبلیغ نویسی یا copywriting  می باشد. زمانی که شما تبلیغ نویسی را می آموزید، می توانید سناریو یا متن های جذابی را بنویسید که کاربر را جذب و علاقه مند کند تا بتوانید به محصولات را بفروشید، برند سازی کنید.

حتی زمانی که شما می خواهید یک ویدیو تولید کنید، باید تبلیغ نویسی را بدانید، ولی چرا به این علم نیاز دارید؟ به دلیل اینکه هر ویدیو سناریو و متن دارد. زمانی که شما تبلیغ نویسی را تمرین کنید، به صورت ناخودآگاه به یاد می آورید هنگامی که پروژه می گیرید، می دانید که باید از صفر تا صد از مشتری چه مطالبی را بخواهید و چه ویدیویی، تحویل مشتری دهید.

 

بازار کار دیجیتال مارکتینگ و فرصت‌های شغلی (2022)

کمپین های بازاریابی

بخش چهارم: کمپین های بازاریابی یا  marketing campaigns بخش های دیگری از آموزش دیجیتال مارکتینگ می باشد. این بخش بسیار جذاب است، در این بخش شما یک تارگت اییجاد می کنید؛ این تارگت می تواند علاقه مند کردن کاربرباشد، لیستی از ایمیل ها باشد، جذب فالور ده هزارتایی برای یک پیج باشد، علاقه مند کردن صد کاربر را به موضوعی باشد، نشان دادن محصول به 500 نفر باشد، ایجاد یک نظر سنجی برای 200 نفر باشد، و … . تمام مثال هایی که زدیم عدد های مشخصی یا kpr دارند؛ یعنی عددی که ما بتوانیم اندازه گیری کنیم، تا در کمپین های بازاریابی هدف ایجاد کرده و سپس استراتژی طراحی کنیم، تا بتوانیم به اهداف مشخص شده برسیم .

در کمپین های بازاریابی، ما بر روی یک هدف خاص  کار می کنیم ، به همین دلیل با بخش های دیگر تفاوت دارد.

برندینگ (2022)

ایمیل مارکتینگ

بخش پنجم: ایمیل مارکتینگ email marketing یا بازاریابی ایمیلی .این روش امروزه هنوز هم به خوبی جوابگو است، اما دلیل آن چیست؟ برای اینکه تمام بیزینس های معروف جهان از این سیستم استفاده می کنند و شما می توانید بسیاری از کار ها را با ایمیل مارکتینگ انجام دهید. ابزار هایی وجود دارند که شما میتوانید تعیین کنید که چه روزی و چه ایمیلی و با چه محتوایی برای کاربران ارسال شوند؛ پس از آن ایمیل ها ارسال شدند، می توانید گزارش ایمیل ها را داشته باشید. با این سیستم می توانیم مخاطبین هدف مند را وارد مجموعه خود کنید و تا به صورت اتوماتیک، ایمیل های مختلف برای آنها ارسال شود.

رسانه های اجتماعی

بخش ششم: رسانه های اجتماعی یا  social media می باشد. این بخش کلی است و شامل بخش های متنوعی می شود، مانند شبکه اشتراک ویدیو یوتیوب، شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، شبکه پیام رسان مانند تلگرام، لینکدین، پینترست و… . و حتی شبکه های فارسی مانند آپارات، نماشا، تماشا و… ؛ که هرکدام از این شبکه ها نکات خاصی برای بازاریابی کردن نیاز دارند اما قالب کلی شبیه به هم هستند.

بهینه سازی سایت

بخش هفتم: بهینه سازی سایت یا  seo  می باش. مجموعه اقداماتی است که ما انجام می دهیم تا تقریبا به صورت رایگان در گوگل نمایش داده شود؛ و این به یعنی این است که اگر ما یک کلمه مثل خرید کفش در گوگل جستوجو می کنیم، در این کلمه بتوانیم سایت مان را در نتایج گوگل مشاهده کنیم؛ هرچه سایت شما بالاتر باشد، ترافیک بیشتری دریافت میکنید و اگر بتوانید این ترافیک را به مشتری تبدیل کنید، درآمدتان هم افزایش میابد. 

تبلیغات

بخش هشتم: تبلیغات یا advertising است. تبلیغات یک سوخت جت برای کسب و کار است، یعنی باعث رشد سریع شما می شود. تبلیغات در گوگل با نام گوگل ادز شناخته می شود. هم چنین در سوشیال مدیاها هم تبلیغات داریم. تبلیغات کلیکی ایرانی، مانند یکتا نت و سرویس های دیگر تبلیغاتی هستند که به صورت زمان دار اند. اگر شما بتوانید کار با یکی از این روش ها را بیاموزید، قالب کلی تبلیغات را خواهید شناخت. که بسیار شغل پر درآمدی میباشد.

تجربه مشتری

بخش نهم: تجربه مشتری یا customer experience  می باشد، که شما هرچه بیشتر بتوانید تجربه مشتری را لذت بخش تر کنید، می توانید فروش یک مجموعه را افزایش دهید؛ که این مورد یک مثلث طلایی دارد که در ادامه بیان میکنیم.

بخش دهم: بازاریابی حامی (مشتری) یا customer advocacy marketing  می باشد، که توسط مشتری انجام میشود. یعنی هنگامی که شما کاری انجام میدهید، که مشتریان تبلیغات دهان به دهان انجام می دهند و به دیگران معرفی میکنند؛ این کار بیشترین سود را در بیزینس دارد. اگر بتوانید افرادی که از شما خرید می کنند را به گونه ای ترغیب کنید تا شما را به افراد دیگ معرفی کنند، می توانید بالاترین میزان سود را از این افراد دریافت کنید.

شما می توانید هر کاری که در اینترنت انجام می دهید به شما سود می دهد و مشتری دارد را، در حوضه دیجیتال مارکتینگ قرار دهید.

از مسیر دیجیتال مارکتینگ که عبور کنیم، بخش های دیگی نیز هستند که فقط باهم مرور میکنیم. بخش دیگر مانند ابزارهای بازاریابی مانند گوگل تگ منیجر، بازاریابی پیامکی، بازاریابی تلفنی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی عصبی، و… ؛ که مهم ترین ها را باهم بررسی کردیم.

در این بخش به سراغ مثلث طلایی آموزش دیجیتال مارکتینگ  می رویم.

مطالبی که درباره دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال یاد گرفتید را کنار بگذارید، مثلثی که امروز به شما گفته می شود و همچنین چرخه طلایی که امروز درباره آن صحبت می کنیم و بتوانید حول این چرخه در بیزینس های مختلف فعالیت کنید، مثلا اگر بخواهید یک بیزینس آینده دار بسازید و همواره آن را گسترش دهید اگر از این سیستم استفاده کنید، قطعا شما بهترین و لول یک کسب و کارتان خواهی بود.

استراتژی فوق العاده برای بازاریابی اینترنتی

این چرخه طلایی و فوق العاده از سه قسمت تشکیل شده است که در ادامه با هم به بررسی آنها می پردازیم:

بخش اول: جذب

جذب به چه معناست؟ جذب به این معنی است که ما بتوانیم افراد مختلف را به کسب و کار و مجموعه خود وارد کنیم که این مجموعه می تواند سایت یا هر سوشیال دیگری باشد.

بخش دوم: درگیر کردن

ما باید سعی کنیم کاربری که وارد هر کدام از این ها شده است را با محتوا، متون، عکس ها، ویدیو ها، محصولات و برندمان درگیر کنیم و یا حتی اسم برندمان را بخوانند و بین صفحات مختلف سایت ما بتواند سوئیچ کند و یا حتی فایلی را دریافت کند؛ به طور کلی به این کارها درگیر کردن گفته می شود.

اگر بخواهیم در سوشیال ها مثال هایی از درگیر کردن کاربر بزنیم، کارهایی مثل لایک کردن، به اشتراک گذاشتن، ذخیره کردن، نوت برداری کردن، یاد گرفتن، علاقه مند شدن، و… را می توان نام برد.

بخش سوم: ایجاد حس خوب

در این مرحله، باید هنگامی که کاربری وارد سایت شما شده و مقاله ای را خوانده است حسی خوبی به او منتقل شود، یا وقتی که محصولی را از شما خریداری کرده است از شما تشکر کند.

اگر بیزینس شما به گونه ای است که هر شخصی که از شما محصولی می خرد از شما تشکر می کند و هیچ شکایتی از شما ندارد و یا تعداد این شکایت ها نسبت به کامنت های مثبت کمتر است، بدانید که شما راه درستی را در پیش گرفته اید.

تکنیک ها و آموزش های مناسب برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ (2022)

چرخه طلایی

یک بیزینس موفق باید به صورت مداوم بر روی این سه بخش تمرکز کند و کارهایی را در این سه بخش انجام دهد تا بتواند یک دیجیتال مارکتر موفق و یا یک کسب و کار موفق باشد.

ممکن است در مدل هایی که تا کنون دیده اید، بخش سوم مرحله فروش باشد، اما ما در اینجا این مرحله را حذف کرده ایم و روی سه بخش جذب، درگیر کردن و ایجاد حسب خوب تمرکز کرده ایم. زیرا هنگامی که شما این کار را انجام دهید کاربر به صورت اتوماتیک به شما علاقه مند و با سیستم کسب و کار شما درگیر می شود، در نتیجه پس از خرید محصولات به شما اعتماد کرده و به شما وفادار می شود و فروش شما روز به روز افزایش می یابد.

اگر این عمل را انجام دهید و به کسب و کارهای موفق و معروف در دنیا دقت کنید، مشاهده می کنید که همین سیستم را پیاده سازی کرده اند.

اگر بخواهیم در برای هر بخشی بگوییم که چه چیزهایی لازم است که آموزش ببینید بسیار مشکل است، زیرا تمامی بخش ها با یکدیگر در ارتباطند؛ ولی می توان برای درک بیشتر این سیستم چند مثال را با هم بررسی کرد:

شما می توانید با سئو و تبلیغات کاربر جذب کنید، با ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و تبلیغ نویسی کاربر را درگیر میکنید و با بازاریابی پیامکی، بازاریابی تلفنی، UA تجربه کاربر و بازاریابی حامی برای کاربران حس خوب ایجاد می کنید؛ که می تواند شامل مواردی مثل ارسال یک پیامک با یک متن خوب و یا تشکر، به کاربر برای خرید از شما باشد. اگر محصولی را سفارش می دهد می توانید هدیه ای در نظر بگیرید و برای کاربر ارسال کنید و یا حتی می تواند کارهایی کوچکی مثل ایجاد یک پشتیبانی بسیار قوی باشد تا در هنگامی که کاربری سوالی پرسید، سرعت پاسخ دهی بسیار بالا باشد تا رضایت مشتری را جلب کنید؛ که متاسفانه بسیاری از کسب و کارها این کار را انجام نمی دهند.

 

انواع مدرک بین المللی دیجیتال مارکتینگ در دنیا (2022)

 

در این قسمت، مثال های عملی از دیجیتال مارکتینگ و همچنین استراتژی و پشت پرده بیزینس های موفق در ایران را با هم بررسی می کنیم؛ تا پس از آن شما بتوانید کسب و کار خودتان را مدیریت کنید و آن را بهبود ببخشید.

 

فروشگاه اینترنتی مانتو

 

مثال: فروشگاه اینترنتی مانتو

اگر بخواهیم یک فروشگاه اینترنتی مانتو راه اندازی کنیم از صفر تا صد چه مسیری را باید طی کنیم؟

مرحله اول در این راه شناخت مخاطبان، شناخت رقبا، طراحی استراتژی و مشخص کردن اهداف کسب و کار است.

در مرحله دوم، ما کانالی که می خواهیم در آن کار کنیم را انتخاب می کنیم مثلا سایت باشد یا سوشیال مدیا.

در مرحله سوم، استراتژی های بازاریابی محتوا را مشخص می کنیم. یک سری مقالات جامع در رابطه با اینکه کاربر چطور می تواند یک مانتو متناسب با سلیقه خوداش انتخاب کند را تولید می کنیم؛ همچنین ویدیوهای مرتبط با موضوع را هم می سازیم و سپس در بین این محتواها محصولات مان را قرار می دهیم، در مورد محصولات مشاوره می دهیم و سعی میکنیم که با این محتوا ها کاربر را به سمت خرید محصولات هدایت می کنیم.

 

در مرحله چهارم، با علم تبلیغ نویسی برای محصولات متن های جذابی تهیه می کنیم که این کاررا می توان در مقالات سایت هم انجام داد، عکس ها و محصولات را هم در سایت قرار می دهیم و در کل سایت را آماده سازی می کنیم.

سپس در مرحله پنجم، کمپین های مختلفی بر اساس اهداف که داریم طراحی می کنیم، به عنوان مثال ایمیل های کاربرانی که نوع خاصی از مانتو علاقه دارند را جمع آوری می کنیم،که تعداد ایمیل ها می تواند هزار تا باشد.

در مرحله ششم، پس از اینکه کمپین طراحی شد، به مجموعه مان ترافیک وارد میکنیم، یعنی افراد و بازدید کننده ها را با تبلیغات گوگل، سئو و تبلیغات در سوشیال مدیا به سایت وارد کنیم.

سپس در مرحله هفتم به تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، می پردازیم و نرخ های تبدیل را به دست می آوریم.

نرخ تبدیل چیست؟

اگر ما یک میلیون تومان هزینه تبلیغات داشتیم و توانستیم ده میلیون تومان سود بسازیم، این یک نرخ تبدیل خوب است. شما باید این اعداد و ارقام را کامل به دست آورید تا بدانید که دفعه بعد چگونه بیزینس را پیش ببرید.

در مرحله هشتم آموزش دیجیتال مارکتینگ، به بهبود نرخ های تبدیل می پردازیم؛ مثلا با ایمیل مارکتینگ سعی می کنیم فروش مان را بیشتر کنیم و تجربه کاربر را هم مدام بهبود می بخشیم.

در مرحله آخر، می توانیم ایده هایی برای ایجاد حس خوب در مشتریان داشته باشیم؛

مثلا می توانیم نظرسنجی کنیم تا انتقاد کاربران به یک حس خوب تبدیل کنیم؛ یعنی کاری کنیم تا این انتقاد باعث شود که اگر کاربری به سایت ما وارد شده و از پاسخ دهی دیر هنگام پشتیبانی ناراضی بود، اکنون بتواند به سرعت جواب سوالش را دریافت کند و یا حتی بتواند از کدهای تخفیف هم استفاده کند.

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

 

مثال: ارائه خدمات، طراحی سایت

اگر بخواهیم در کسب و کارمان خدماتی ارائه بدهیم، که در اینجا طراحی سایت است، باید مراحل زیر را انجام داد:

در ابتدا، باز هم مانند قبل، باید شناخت مخاطبین، شناخت رقبا، طراحی استراتژی و شناختن اهداف کسب و کار را انجام دهیم.

سپس کانالی که کسب و کارمان را در آن می خواهیم انجام دهیم، انتخاب کنیم.

در قدم بعدی ،استرتراژی های بازاریابی محتوا را طراحی می کنیم.

پس از آن، متن صفحات را با استفاده از علم تبلیغ نویسی آماده سازی می کنیم. که تنها تفاوت با مثال قبلی این است که در اینجا صفحات خدمات داریم نه محصولات.

در مرحله بعد، کمپین های مختلف را بر اساس اهداف کسب و کارمان طراحی می کنیم.

سپس مانند قبل، برای مجموعه جذب ترافیک انجام می دهیم.

در مرحله هفتم، تحلیل اطلاعات جمع آوری شده را انجام می دهیم و نرخ های تبدیل را به دست می آوریم.

در مرحله هشتم، برای بهبود نرخ های تبدیل، ایمیل مارکتینگ را انجام می دهیم و تجربه کاربر را هم بهبود می بخشیم.

و در آخر هم مانند مثال قبل، ایده هایی برای ایجاد حس خوب در مشتریان در نظر می گیریم.

همانطور که مشاهده کردید روال کلی کسب و کارها به همین صورت است و فقط تفاوت های کوچکی با هم دارند.

 

راه اندازی کسب و کار آنلاین (2022)

بازاریابی اپلیکیشن

 

مثال: بازاریابی اپلیکیشن

به عنوان مثال، شخصی به شما پروژه یک اپلیکیشن داده است و از شما خواسته شده تا آن را به افراد زیادی معرفی کنید، تا تعداد نصب و فروش در این اپلیکیشن افزایش یابد.

شما در بحث استارت آپ ها و اپلیکیشن ها، ابتدا باید این را در نظر بگیرید که این ایده در میان مردم بازدهی خوبی دارد یا خیر، که این کار خیلی راحت با ابزارهای دیجیتال انجام پذیر است؛ به این شکل که شما با این ابزارها اپلیکشن را بین هزار نفر تست میکنید، سپس با مشاهده کامنت ها و بازخوردها اگر بازخورد خوبی داشت، تست اپلیکیشن را در ابعاد بزرگتری انجام می دهیم.

مراحل کار دقیقا مانند مثال های بالا است، فقط در مرحله جذب ترافیک علاوه بر راه های قبل می توان از تبلیغات اپلیکیشن گوگل استفاده کنیم که این نکته را باید مورد توجه قرار داد که این نوع تبلیغات را باید خیلی خوب یاد داشته باشید، زیرا در غیر این صورت ممکن است سرمایه تان از دست برود. شما باید با بخش های مختلف آن کار کرده باشید و درک کنید که سیستم آن به چه شکلی کار می کند و بتوانید کمپین های تان را بهینه کنید، اگر این موارد را یاد داشته باشید می توانید سود خوبی از این نوع تبلیغات به دست بیاورید و همچنین با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن گوگل می توانیم تعداد های نصب زیادی به دست آوریم.

 

ثروت سریع (2022)

یادگیری دیجیتال مارکتینگ

 

چگونه دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم؟

یکی از راه های یادگیری دیجیتال مارکتینگ مطالعه مقالات مختلف و دیدن آموزش های ویدیویی است، که تاکید بیشتر ما بر دیدن ویدیو آموزشی می باشد؛ زیرا یادگیری مباحثی مثل گوگل آنالیتیکس، تگ منیجر، سئو و گوگل ادز از این طریق، بازدهی بیشتری دارد.

نکته دوم، این است که پس از یادگیری باید شروع به تمرین کنید، می توانید یک پیج یا یک سایت تمرینی ایجاد کنید؛ یا کسانی که کسب و کارشان را در اختیار شما قرار می دهند، آزمون و خطاهایی را انجام دهید و کارهایی که یاد گرفته اید را تست کنید، که با این روش می توانید تجربه کسب کنید.

نکته سوم، نوت برداری از آموزش هایی است که دیده ایم، پروژه ها و تحلیل ها رادر پوشه های جدا داشته باشید و اطلاعات مربوطه را در آنها یادداشت کنید؛ این موارد باعث می شود که در آینده از این دیتا ها استفاده کنید.

نکته دیگری که وجود دارد، این است که وقتی شما در حوضه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید، استراتژی خاص خودتان را ایجاد میکنید. به عنوان مثال وقتی پروژه محتوا می گیرید، تمامی مراحل را باید انجام دهید تا به مقصود مورد نظرتان برسید.

چرا این استراتژی ها را خودمان باید تمرین کنیم و یاد بگیریم؟ زیرا در وب فارسی آموزش های مناسبی در این زمینه وجود ندارد؛ و طبیعتا شخصی که هزینه های زیادی برای یادگیری این موارد صرف می کند و استراتژی ها را به دست می آورد، در فضای آنلاین آنها را قرار نمی دهد؛ اما در آکادمی فرصت سعی شده تا تمامی اطلاعاتی که داریم را به افراد انتقال بدهیم تا بتوانیم در ایران هم متخصص های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

نکته بعدی اشتراک اطلاعات است، اما این به چه معناست؟ اشتراک اطلاعات به این صورت است که هنگامی که شما آموزش دیده اید با افرادی که در حال یادگیری هستند یا اطلاعات خوبی در این زمینه دارند، اطلاعات تان و تجربه تان را به اشتراک بگذارید تا اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید.

 

جذابیت های شغل دیجیتال مارکتینگ (2022)

منابع یادگیری

منابع یادگیری

از منابع خارجی می توان به سایت hubspot اشاره کرد، که یک سایت عالی در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. این سایت آکادمی هم دارد که اگر زبان انگلیسی شما در سطح خوبی است، می توانید از آن استفاده کنید و هم چنین آزمون هایی دارد که وقتی شما حرفه ای شدید می توانید سرتیفیکیت مربوطه را بگیرید.

یکی دیگر از سایت ها خارجی سایت smartinsights است که دید خیلی خوبی در این زمینه به شما می دهد.

منبع بعدی سایت backlinko می باشد که اطلاعات خوبی در زمینه سئو به شما می دهد، که متاسفانه در وب فارسی چنین اطلاعاتی وجود ندارد.

سایت بعدی، سایت neilpatel است، که توسط یک فرد هندی ساخته شده و خدمات مارکتینگ و مقالات بسیار خوبی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارد.

 

در آمد 5 الی 20 – مهارت های دیجیتال مارکتینگ

درآمد زایی از دیجیتال مارکتینگ

در این بخش، روش هایی که خودمان تجربه کرده و تست کرده ایم را به شما عرضه میکنیم. همچنین تجربیات همکاران مان در زمینه دیجیتال مارکتینگ را به شما عزیزان منتقل خواهیم کرد.

درآمدزایی دیجیتال مارکتینگ

یکی از راه هایی که میتوانیم کسب درآمد کنیم، پروژه گرفتن است. بی نهایت پروژه در فضای دیجیتال وجود دارد، که شما میتوانید آنها را قبول کنید. زیرا تمامی کسب و کارها خواهان افزایش فروش هستند.

توصیه ما به شما این است که، سعی کنید پروژه های کمتری را بگیرید تا کیفیت کارتان بالاتر باشد و درعوض هزینه را کم نکنید؛ بدلیل اینکه شاما زمان زیادی صرف پروژه ها می کنید و اگر تخصص لازمه را دارید، مبلغ پروژه را پایین نیاورید. اگر کسی واقعا علاقه داشته باشد و دیجیتال مارکتینگ را کاملا یاد بگیرد برای دریافت پروژه  می تواند گزینه های زیاد و متنوعی باشته باشد. اما اگر بخواهید فقط ایمیل مارکتینگ کارکنید، یا بازاریابی محتوا انجام دهید، یا متخص تبلیغات هستید، یا فقط متخصص سئو هستید، پروژه های مخصوص به خود را دارید.

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید انجام دهید، آموزش است. تاکید ما بر این است که اگر واقعا تخصص دارید و میدانید که علم شما جواب میدهد، حتما کار آموزش را انجام دهید؛ زیرا آینده کسب و کار ها وابسته به دیجیتال مارکتینگ است و اگر تعداد متخصصان مارکتینگ کم باشد، متاسفانه کسب و کار ها نمی توانند رشد کنند. به همین دلیل، ما در آکادمی فرصت تصمیم به آموزش گرفتیم و آموزش های تخصصی را به زبان ساده بیان کردیم تا کسانی که علاقه زیادی ندارند یا مجبور یه یادگیری هستند، بتوانند راحت با موضوع ارتباط برقرار کنند. پس اگر شما هم به خوبی آموزش دیه اید، به آموزش بپردازید.

بخش بعدی، استخدام است.از آنجاییکه بیشتر افراد پس از آموزش از ریسک های ایجاد یک کسب و کار جدید می ترسند، ترجیح می دهند تا استخدام شوند و ماهیانه حقوقی را دریافت کنند؛ به همین دلیل، استخدام هم یکی دیگر از بخش هاست.

بخش بعدی، بیزینس شخصی  و آنلاین می باشد. شما می توانید ایده هایی که در سر دارید را پیاده سازی کنید و به دلیل اینکه بازاریابی دیجیتال را آموزش دیده اید، می دانید که چگونه به مردم محصولات تان را معرفی کنید و بیزینس شخصی تان را گسترش دهید.

بخش پنجم، مشاوره و ایده پردازی، طراح استراتژی می باشد. بسیاری از مردم ، دانش اندکی از مارکتینگ دارند اما تخصصی ندارند که با آن کار کنند؛ و شما به عنوان کسی که تخصص دارید به ایشان مشاوره می دهید، ایده پردازی میکنید و استراتژی می دهید و افرادی که این برنامه ها را میخواهند، آنها را انجام میدهند تابه نتیجه دلخواه برسند.

بخش ششم، شراکت است. مثلا شما با یک پیج اینستاگرامی قرارداد می بندید و می گویید ما مبلغی را از شما می گیریم و هرزمان که پیج به فروش رسید ما درصدی را از فروش کل هم برمی داریم؛ این قرارداد را می بندیم و شروع به کار می کنیم. گاهی اوقات فقط پروژه ها درصدی اند، که این خیلی به نفع کارفرما است، بدلیل اینکه هیچ سرمایه ای نمی گذارد و سرمایه را طراح کسب و کار می گذارد و درنهایت زمانی که کسب و کار به سود میرسد، درصدی را می تواند بردارد؛ یا اینکه با بیزینس های مختلف با علمی که دارید بتوانید ارتباط برقرارکنید و قراردادی ببندید که شراکتی باشد. که ما گزینه بیزینس شخصی را پیشنهاد می کنیم.

اگر شما اول راه هستید، شروع به پروژه گرفتن کنید تا بتوانید سرمایه اولیه را افزایش دهید، و سپس به سراغ بیزینس شخصی بروید؛ زیرا بیزینس شخصی نیاز به سرمایه اولیه دارد.

در بخش بعدی، در مورد یادگیری دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد.

 

تفاوت سئو داخلی و خارجی (2022)