تبلیغات محیطی (OOH)

advertising company
7 min readNov 19, 2022

در چند سال گذشته، بسیاری از شرکت ها استراتژی های بازاریابی خود را بر فضای دیجیتال متمرکز کرده اند. با این حال، تبلیغات سنتی خارج از خانه یا تبلیغات محیطی در افزایش آگاهی و تبدیل برند بسیار موثر است.

افزایش تبلیغات دیجیتال خلاقیت کمپین های بازاریابی از جمله تبلیغات در فضای باز را افزایش داد.

بازاریابی دیجیتال و تبلیغات محیطی در رقابت مستقیم نیستند و زمانی که به درستی از آنها استفاده شود، می توانند مکمل یکدیگر باشند و برند شما را به سطح بالاتری ببرند.

تبلیغات محیطی چیست؟

نمونه های خوب تبلیغات محیطی، تبلیغات بزرگ در معابر اصلی و مراکز شهری است. آنها تبلیغاتی هستند که وقتی از خانه بیرون می روید تجربه می کنید یا می بینید. آنها از کلمات روی بیلبورد یا تبلیغات دیجیتال پیچیده روی صفحه نمایش های بزرگ متفاوت هستند.

پیش بینی می شود هزینه جهانی برای تبلیغات خارج از خانه در پایان سال 2022 به 36.64 میلیارد دلار برسد. تبلیغات سنتی یا محیطی، مانند بیلبوردها و پوسترها، بخش بزرگی از حجم بازار را با 20.54 میلیارد دلار پوشش می دهد.

هر سال، هزینه های تبلیغات چاپی کاهش می یابد، اما بازاریابی محیطی همچنان در حال رشد است. با این حال، بیلبوردهای ساده یا نسخه های منفجر شده تبلیغات چاپی از بین رفته اند. تبلیغات خارج از خانه خلاقانه تر از همیشه هستند و باعث ایجاد تبلیغات دیجیتالی خارج از خانه می شوند.

هزینه های تبلیغات دیجیتال سالانه افزایش می یابد و انتظار می رود تا سال 2027 با اعداد رسانه های محیطی برابری کند.

پنج کشور در سال 2022 میلیاردها دلار برای تبلیغات در فضای باز هزینه کردند:

چین — 9.1 میلیارد دلار

ایالات متحده — 8.6 میلیارد دلار

ژاپن — 4.6 میلیارد دلار

آلمان — 1.8 میلیارد دلار

بریتانیا — 1.3 میلیارد دلار

انواع رسانه های فضای باز و نمونه های تبلیغاتی محیطی

رسانه های خارج از خانه به رسانه ای اطلاق می شود که برای تبلیغات محیطی استفاده می شود.

در اینجا انواع رایج رسانه های تبلیغات محیطی و برخی از نمونه های تبلیغاتی خارج از خانه آورده شده است.

بیلبوردها

بیلبوردها محبوب ترین انواع تبلیغات محیطی هستند که شامل استفاده از تبلیغات چاپی در مقیاس بزرگ برای بازاریابی محصولات، خدمات یا پیام یک برند است. بیلبوردها معمولاً در بزرگراه‌های اصلی، مراکز شهری یا مناطق تجاری با ترافیک زیاد وسایل نقلیه و پیاده‌روی قرار دارند.

بیلبوردها باید چشم نواز باشند، بنابراین بازاریابان به سرمایه گذاری روی آنها ادامه می دهند. اما قبل از اجاره بیلبورد، ابتدا باید به این فکر کنید که چه چیزی روی آن قرار دهید. تبلیغات باید به صورت استراتژیک در مقابل مخاطبی قرار گیرد که به آنها پاسخ دهد.

تبلیغات بیلبورد موفق: نتفلیکس

تبلیغات بیلبورد نتفلیکس به اندازه نمایش هایشان سرگرم کننده هستند. برخی از آنها حتی تصویر ندارند، فقط کلمات دارند. در یکی از بیلبوردها آمده است: «از رویاهای خود دست نکشید. ما با DVD شروع کردیم.» این تبلیغ به تاریخچه نتفلیکس به عنوان یک شرکت چند میلیارد دلاری اشاره می کند که به عنوان یک سرویس پستی DVD مبتنی بر اشتراک شروع به کار کرد.

برخی از بیلبوردهای این برند پوسترهایی را برای فیلم ها یا نمایش ها به نمایش می گذارند. اما پیام های خنده دار و قابل ربط بسیار به یاد ماندنی هستند، مانند: «قبلت را بترسان. رمز عبور خود را تغییر دهید” و “اگر می توانید این را بخوانید، می توانید زیرنویس ها را بخوانید.”

پوسترها

پوسترها شبیه بیلبوردها هستند اما اندازه آنها بسیار کوچکتر است. آنها اغلب در مناطق تجاری و صنعتی قرار دارند که در آن تردد وسایل نقلیه و پیاده روی سنگین است.

پوسترها به دلیل اندازه شان تطبیق پذیری بیشتری نسبت به بیلبوردها دارند. می‌توانید آن‌ها را به زیرساخت‌های عمومی، مانند مکان‌های انتظار برای حمل‌ونقل عمومی، ایستگاه‌های قطار و فضاهای دیگر متصل ببینید.

از آنجایی که پوسترها مزیت اندازه بیلبورد را ندارند، باید جذاب تر و جذاب تر باشند. استفاده هوشمندانه از رنگ ها و جلوه های بصری باید وجود داشته باشد.

نمونه تبلیغات پوستری موفق :

Oreo موفق ترین برند کوکی در جهان است و از تبلیغات پوستری بسیار خلاقانه استفاده می کند. تقریباً هر سال، Oreo بهترین نمونه‌های تبلیغاتی خارج از خانه را نشان می‌دهد، از جمله مجموعه‌ای از پوسترهایی که رویدادهای شاخص را با استفاده خلاقانه از کوکی به تصویر می‌کشند.

برای ماه پراید، اوریو پوستری با یک تکه کوکی چند پر شده با هشت پرکننده کرم منتشر کرد که رنگ های مختلف پرچم پراید را به نمایش می گذاشت. پوستر دیگری یک Oreo نیمه خورده در دریای شیر به مناسبت صدمین سالگرد آن است. با این حال، این همچنین اشاره ای به فیلم آرواره ها است، زیرا کوکی نیز شبیه باله کوسه بود.

ترانزیت

تبلیغات ترانزیت استفاده خلاقانه از اتوبوس و تاکسی برای تبلیغ یک برند است. این نوع تبلیغات به انتقال پیام در یک شهر یا جاده های اصلی کمک می کند. این یک نوع بازاریابی خارج از خانه است که منطقه بسیار بزرگتری را نسبت به بیلبوردها و پوسترها که ثابت هستند پوشش می دهد.

این یک کمپین OOH فوق العاده است زیرا می توانید نوع حمل و نقل را بر اساس جمعیت هدف خود انتخاب کنید. تبلیغات اتوبوس از بدنه وسیله نقلیه به عنوان بوم استفاده می کند، در حالی که بیشتر تبلیغات تاکسی در بالای ماشین قرار می گیرند یا روی تلویزیون های داخل وسیله نقلیه پخش می شوند.

آگهی حمل و نقل موفق: باغ وحش شهر کپنهاگ، فیلم کینگ کونگ، اسنیکرز

باغ وحش شهر کپنهاگ و فیلم کینگ کنگ جذاب ترین و در عین حال وحشتناک ترین تبلیغات اتوبوس را دارند. اتوبوس‌های دانمارک مارهای غول‌پیکری دارند که دور وسایل نقلیه پیچیده شده‌اند، در حالی که اتوبوس‌هایی که کینگ‌کنگ را در اورنج کانتی تبلیغ می‌کنند، به نظر می‌رسیدند که توسط یک موجود غول‌پیکر له می‌شوند.

میله شکلاتی اسنیکرز از تابلوهای سقف تاکسی به شکلی خلاقانه استفاده کرده و آن را شبیه به نوار اسنیکرز جلوه می دهد، اما به جای نام شکلات معروف، “Snaxi” را خواهید دید. تاکسی اسنیکرز؟

فرودگاه

هزاران نفر در هر زمانی از روز در فرودگاه ها حضور دارند و همین امر آنها را به مکانی عالی برای تبلیغات تبدیل می کند. تبلیغات فرودگاهی عمدتاً در هر کجا که قرار می گیرند غیر قابل چشم پوشی هستند.

طبق یک مطالعه، 80٪ از مسافران مکرر متوجه تبلیغات فرودگاهی می شوند و 42٪ اقداماتی را انجام می دهند، خواه از وب سایت برند بازدید کنند، در مورد محصول یا خدمات تحقیق کنند، یا پولی به برند پرداخت کنند.

تبلیغات فرودگاهی موفق: فورد، کازینو دی ونزیا

هزاران آگهی در فرودگاه های اصلی وجود دارد. بسیاری از آنها روی دیوارها هستند، در حالی که برخی از آنها روی بیلبوردهای داخلی قرار دارند. برخی از پوسترها نیز غرفه مخصوص به خود را دارند.

فورد و کازینو دی ونزیا راه‌های هوشمندانه‌ای برای تبلیغ برندهای خود بر روی تسمه نقاله در فرودگاه بوداپست و فرودگاه مارکوپولو ونیز پیدا کردند. تبلیغ فورد باعث می‌شود به نظر برسد که کیسه‌ها از صندوق عقب خودروی فورد بیرون می‌آیند، در حالی که تبلیغ کازینو باعث می‌شود تسمه نقاله مانند چرخ رولتی در اندازه واقعی به نظر برسد.

مبلمان خیابان

تبلیغات مبلمان خیابانی که به عنوان رسانه شهری سطح خیابان نیز شناخته می شود، یکی از موثرترین نمونه های تبلیغات در فضای باز است. مبلمان در مکان‌های عمومی و مناطق پرترافیک عابر پیاده اغلب برای خرید رسانه OOH در دسترس است.

چند نمونه از مبلمان خیابانی مورد استفاده در تبلیغات محیطی شامل موارد زیر است:

نیمکت های عمومی

کیوسک های خودپرداز

پناهگاه های اتوبوس

تابلوهای عابر پیاده

پانل های تبلیغاتی مرکز خرید

باجه های تلفن

تبلیغ موفق مبلمان خیابانی: کیت کت

شعار معروف کیت کت این است: «یک استراحت داشته باش، یک کیت کت داشته باش». آنها برای تبلیغات مبلمان خیابانی خود، نیمکت های عمومی را شبیه بارهای کیت کت کردند و مردم می توانند بنشینند و استراحت کنند.

تبلیغات دیجیتالی خارج از خانه

هر رسانه OOH را می توان به تبلیغات دیجیتال تبدیل کرد. تعریف رسانه دیجیتال OOH هر تبلیغ نمایش دیجیتالی است که مردم می توانند در یک محیط عمومی مشاهده کنند. این می تواند تبلیغات OOH یا پوسترهای دیجیتالی در هر فضای عمومی باشد.

همچنین انتظار می رود تبلیغات DOOH در آینده نزدیک نسبت به فرمت های سنتی محبوب تر شود. در اینجا، برندها می توانند به خرید برنامه ای رسانه متوسل شوند. خرید برنامه ای رسانه OOH خارج از خانه چیست؟ آنها تراکنش های فوری هستند که می توانند در دستگاه تلفن همراه شما انجام شوند. این بسیار راحت است، به خصوص برای شرکت هایی که به سرعت به خدمات نیاز دارند.

آنچه شما باید در تبلیغات OOH در نظر بگیرید

تبلیغات محیطی در فضاهای عمومی با ترافیک بالا هستند، اما به معنای موفقیت آنی برند شما نیستند. شما باید در ایجاد کمپین تبلیغاتی OOH بسیار هدفمند و استراتژیک باشید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

جریان

چند نفر از منطقه عبور می کنند؟ این یک سوال مهم است که باید در هنگام خرید رسانه OOH پاسخ داده شود. مقامات حمل و نقل محلی ممکن است تعداد تقریبی برای تابلوهای تبلیغاتی در بزرگراه ها یا معابر اصلی داشته باشند.

جمعیت شناسی

مشخصات جمعیتی (سن، جنسیت، حرفه، سطح درآمد و سایر مشخصات) رانندگان و رهگذران در آن منطقه چیست؟ کسب و کارها باید در خرید رسانه OOH خود استراتژیک باشند و اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف آنها تبلیغات را می بینند.

برداشت ها

Impressions به تعداد کل قرار گرفتن در معرض تبلیغات بیلبورد در فضای باز شما اشاره دارد. این بر اساس تیراژ یا تعداد افرادی است که تبلیغات را می بینند، اندازه بیلبورد و قابلیت مشاهده آن.

پیام/داستان

بیلبوردهای موفق داستانی جالب یا قابل ربط را بیان می کنند. باید به طور خلاصه بیان شود، زیرا بیشتر بیلبوردها و پوسترها در جاده ها فقط برای چند ثانیه برای رانندگان قابل مشاهده هستند.

مزایای رسانه های تبلیغاتی محیطی

· مردم به ندرت آنها را به دلیل اندازه و موقعیت آنها از دست می دهند.

· برندها می توانند در پیام های خود بسیار خلاق باشند.

· آنها تحت تأثیر مسدود کننده های تبلیغاتی قرار نمی گیرند.

· آنها را نمی توان مانند تبلیغات پخش یا موبایل خاموش کرد.

· پتانسیل زیادی برای جذب مخاطبان گسترده وجود دارد.

تبلیغات محیطی تهران

تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین استراتژی های تبلیغات است که باید در هر کمپین تبلیغاتی وجود داشته باشد. کسب و کارهای کوچک و بزرگ می توانند با اجاره بیلبورد در تهران برند خود را به مخاطبان معرفی کنند.

--

--