این خودرو بدون آنکه تغییری اساسی را در ظاهر تجربه کرده باشد، شیک‌تر و مدرن‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. کراس‌اوور جدید لندروور در عناصری مثل چراغ‌های جلوی بسیار باریک و دستگیره‌های در مخفی، هم از نسل جدید رنجروور و هم از اووک کوچک‌تر الهام گرفته است.


طراحی

در طراحی داخل نیز ارتباط واضحی بین رنجروور اسپرت جدید و رنجروور بزرگ‌تر به چشم می‌خورد اما در اینجا نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنسول میانی با شیب بیشتری طراحی شده‌اند تا نشان دهند رنجروور اسپرت قرار است بیشتر روی پرفورمنس تمرکز داشته باشد. در داخل این خودرو همچنین سرنشینان از فضای پای بیشتر، تنظیم ۲۲ جهتهٔ صندلی‌ها با ماساژور، سیستم تصفیه هوای پیشرفته، سیستم صوتی سفارشی مریدیان ۱۴۳۰ واتی با ۲۹ بلندگو، سیستم فعال مقابله با سروصدا و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۳.۷ اینچی بهره‌مند می‌شوند.






برخلاف طراحی بیرونی، زیر پوست رنجروور اسپرت جدید تغییرات بسیار بزرگی صورت گرفته که اصلی‌ترین آن‌ها استفاده از پلت‌فرم جدید MLA-Flex مشترک با نسل جدید رنجروور است. این پلت‌فرم که فاصلهٔ محوری خودرو را ۵۴ میلی‌متر افزایش داده، برای تجهیز به پیشرانه‌های هیبریدی خفیف، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی طراحی شده است. بااین‌حال نسخهٔ تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید و رنجروور اسپرت جدید فعلاً با موتورهای بنزینی، دیزلی و پلاگین‌هیبریدی به بازار خواهد آمد.



موتور 

خبر خوب اینکه موتورهای چهار سیلندر قدیمی این خودرو حالا با نمونه‌های شش سیلندر خطی جدید جایگزین شده‌اند و برای کسانی که خواهان پرفورمنس بالاتر هستند نیز پیشرانهٔ V8 همچنان در دسترس خواهد بود. مدل‌های پایهٔ رنجروور اسپرت در بازار آمریکای شمالی P360 و P400 هستند که هردو از پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کنند اما این موتور در دو مدل مذکور به ترتیب ۳۶۰ و ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند اما می‌توانند سراغ مدل P530 بروند که مثل رنجروور جدید، به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بی‌ام‌و با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این نسخه ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.



در لیست موتورهای رنجروور اسپرت دو مدل پلاگین‌هیبریدی بنام‌های P440e و P510e هم وجود دارد که هردو از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بنزینی و پکیج باطری ۳۸.۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند اما اولی ۴۴۰ و دومی ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد. هردوی این نسخه‌ها همچنین طبق معیارهای WLTP می‌توانند تا ۱۱۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کنند.



علاوه بر این، در اروپا دو مدل دیزلی بنام‌های D300 و D350 هم ارائه می‌شود که هردو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل به ترتیب با ۳۰۰ و ۳۵۰ اسب بخار قدرت مجهز هستند. انتقال نیروی تمام موتورهای رنجروور اسپرت جدید از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت می‌گیرد و تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. این سیستم هوشمند بوده و در زمانی که تشخیص دهد چرخ‌های عقب از کشش کافی برخوردار هستند، می‌تواند انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را قطع کند تا مصرف سوخت کاهش یابد.



هندلینگ

برخلاف اکثر محصولات لندروور، در رنجروور اسپرت بیشتر رفتار و هندلینگ جاده‌ای اهمیت دارد تا توانایی‌های آفرود و به همین دلیل، مهندسان این شرکت تمام نسخه‌های نسل جدید کراس‌اوور میان سایز خود را به کمک‌فنرهای بادی جدید دو محفظه‌ای مجهز کرده‌اند درحالی‌که نسخه‌های بالاتر از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برخوردار هستند. علاوه بر این، رنجروور اسپرت جدید به سیستم کنترل فعال ۴۸ ولتی بادی‌رول هم مجهز شده که به گفتهٔ لندروور، کنترلی مشابه رنجروور اسپرت SVR قدیمی را با راحتی بیشتری ارائه می‌کند.



هرچند تعداد کمی از خریداران این خودرو از مسیرهای آسفالت فاصله می‌گیرند اما به گفتهٔ لندروور، سیستم تعلیق بادی جدید و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب که رفتار جاده‌ای خودرو را بهبود می‌بخشند، در آفرود هم کمک خواهند کرد. علاوه بر این، نسل جدید رنجروور اسپرت به یک کروز کنترل آفرودی جدید هم مجهز شده است که موارد مختلفی مثل شیب و جهت حرکت خودرو را کنترل کرده و سرعت را متناسب با آن تنظیم می‌کند. در این ماشینی حالتی بنام Wade هم تعبیه شده که ارتفاع از زمین را به حداکثر می‌رساند و تمام دریچه‌های کابین را می‌بندد تا امکان حرکت در عمق حداکثر ۹۰ سانتی‌متری آب را فراهم کند.


قیمت

نسل جدید رنجروور اسپرت هم‌اکنون برای خرید قابل سفارش است و قیمت آن برای نسخهٔ پایهٔ P360 SE در بریتانیا از ۷۹,۱۲۵ پوند و در آمریکا از ۸۳ هزار دلار آغاز می‌شود که این رقم در مدل P530 First Edition تا ۱۲۱,۵۰۰ دلار بالا می‌رود. هرچند نسل جدید این ماشین به میزان قابل‌توجهی از نسل قبلی با قیمت پایهٔ ۷۰,۹۰۰ دلار گران‌تر شده اما هنوز هم خیلی از رنجروور با قیمت پایهٔ ۱۰۴,۵۰۰ دلار ارزان‌تر است.