صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

قیمت گذاری هوشمند گوگل ادز + مزایا و معایب این روش تبلیغاتی

قیمت‌گذاری هوشمند

قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز

گوگل در سال‌های اخیر بسیاری از ویژگی‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) را در پلتفرم تبلیغاتی خود یا همان تبلیغات گوگل ادز پیاده‌سازی کرده است. ازآنجایی‌که این نوع تبلیغات به‌صورت پرداخت در ازای کلیک است، ممکن است در شرایطی خاص، قیمت‌گذاری دستی تبلیغ شما مشکل به نظر برسد. در چنین مواقعی، ویژگی‌های یادگیری ماشین به کمک شما می‌آیند و تعرفه تبلیغات گوگل و پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی شما را بهینه‌سازی می‌کند.

پلتفرم محبوب گوگل همچنین با قیمت‌گذاری هوشمند به شما کمک می‌کند تا با هزینه کمتری به نتیجه مطلوبی از تبلیغات و جذب مخاطبان هدف برسید. اگر از روش صحیح به‌کارگیری استراتژی اثربخش برای کم‌کردن هزینه‌های تبلیغات در گوگل آگاهی نداشته باشید، به‌سادگی ممکن است بخش زیادی از بودجه تبلیغاتی خود را از دست بدهید. ازاین‌رو در این مطلب با مفهوم قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز، مزایا و معایب این روش قیمت‌گذاری آشنا می‌شویم.

قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز چیست؟

اسمارت بیدینگ یا قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز (Smart Bidding) مجموعه‌ای از استراتژی‌های پیشنهاد خودکار برای تبلیغات در این پلتفرم است که از یادگیری ماشینی برای به حداکثر رساندن آمار تبدیل کلیک به تولید سرنخ یا فروش (کانورژن‌) استفاده می‌کند.

در این روش گوگل به تاریخچه جستجو و داده‌های زمینه‌ای برای پیش‌بینی نرخ تبدیل شما نگاه می‌کند و سپس زمانی که احتمال یک نرخ تبدیل بیشتر به نظر می‌رسد، قیمت‌گذاری تبلیغ را به طور هوشمند افزایش می‌دهد. این داده‌های زمینه‌ای می‌توانند شامل موقعیت مکانی، زمان روز، دستگاه‌های کاربر، تاریخچه عملکرد تبلیغ شما و طیف گسترده‌ای از عوامل دیگر باشد.

استراتژی‌های پیشنهاد قیمت هوشمند تبلیغات گوگل

انتخاب استراتژی و اهداف مناسب مهم‌ترین اصل کمپین‌های تبلیغاتی برای معرفی بهتر کسب‌وکار شما است. در پلتفرم گوگل به‌راحتی می‌توان اهداف هر کسب‌وکار را با استراتژی‌های موجود در قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز مرتبط کرد. البته فراموش نکنید که اتوماسیون قیمت‌گذاری برای کسب‌وکار شما جادو نمی‌کند. ازاین‌رو پنج استراتژی مختلف برای پیشنهاد قیمت هوشمند تبلیغات گوگل وجود دارد که هرکدام یک هدف خاص را دنبال می‌کنند و عبارت‌اند از:

  • به حداکثر رساندن نرخ تبدیل: بهینه‌سازی پیشنهادهای قیمتی برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل از بودجه تبلیغاتی شما
  • قیمت‌گذاری هوشمند به‌ازای نرخ بازگشت سرمایه (Target ROAS): بهینه‌سازی مقدار بیشترین هزینه به‌ازای هر کلیک برای دستیابی به نرخ بازگشت سرمایه موردنظر در هزینه تبلیغات (ROAS) از بودجه تبلیغاتی شما
  • قیمت‌گذاری هوشمند بر اساس عمل کاربر (Target CPA): تنظیم پیشنهادهای قیمتی برای حفظ هزینه به‌ازای هر اقدام یا عمل (CPA) یا به‌عبارت‌دیگر، مبلغی که برای هر کانورژن باید پرداخت کنید
  • قیمت‌گذاری هوشمند بر اساس سهم نمایش هدف (Target Impression Share): با این استراتژی گوگل پیشنهادهای قیمتی را برای شما تنظیم می‌کند تا تبلیغتان را تاحدامکان در بالای صفحه جستجو نشان دهد
  • افزایش هزینه در ازای هر کلیک (CPC): حداکثر هزینه در ازای هر کلیک تبلیغ شما را برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل بهینه‌سازی می‌کند

مطالعه بیشتر : با استفاده از چند فرمول ساده بودجه تبلیغات گوگل ادز را بهینه کنید!

استراتژی‌های پیشنهاد قیمت هوشمند تبلیغات گوگل

به حداکثر رساندن نرخ تبدیل افزایش هزینه در ازای هر کلیک (CPC)
قیمت‌گذاری هوشمند به‌ازای نرخ بازگشت سرمایه (Target ROAS) قیمت‌گذاری هوشمند بر اساس سهم نمایش هدف

مزایا و معایب استفاده از قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل

درست مانند تمامی تبلیغات مبتنی بر پرداخت به‌ازای کلیک (PPC)، برای تبلیغات گوگل ادز نیز هیچ استراتژی کاملی و ثابتی برای موفقیت تبلیغات در تمامی موقعیت‌ها و شرایط وجود ندارد. ازاین‌رو درک مزایا و معایب قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز و مزایا استفاده از کمپین گوگل امری بسیار مهم است.

مزایای قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز:

  • باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود
  • کمپین تبلیغاتی خود را تنظیم می‌کنید و دیگر با آن کاری ندارید
  • گوگل داده‌های بسیار بیشتری نسبت به شما برای انجام تبلیغات کسب‌وکارتان دارد
  • شرایط استفاده از تبلیغات گوگل ادز را برای مشاغل کوچک‌تر فراهم می‌کند

معایب قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز:

  • گوگل جزئیات کسب‌وکار شما را نمی‌شناسد
  • شما هیچ دید یا کنترلی بر روی داده‌های مورداستفاده ندارید
  • اهداف کمپین محدود است
  • کاهش کنترل بودجه
مزایا معایب
صرفه‌جویی در زمان نداشتن جزئیات از کسب و کار شما 
تنظیم یک باره کمپین تبلیغاتی گوگل خود نداشتن کنترل روی کمپین تبلیغاتی
اطلاعات بیشتر گوگل نسبت به شما محدودیت کمپین
شرایط بهتر برای کسب و کارهای کوچک تر کاهش کنترل بودجه

 

در این روش از قیمت‌گذاری همه چیز برای راحتی کار شما فراهم شده است. اسمارت بیدینگ قیمت پیشنهادی را برای شما بهینه‌سازی می‌کند و این بدان معنا است که می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را تنظیم کنید و دیگر با آن کاری نداشته باشید تا خودکار به عملکرد خود ادامه دهد. گوگل همچنین داده‌های بسیار بیشتری نسبت به شخص تبلیغ‌کننده برای تبلیغ کسب‌وکار آنان دارد، اما این موضوع نیز به‌خودی‌خود می‌تواند از جهاتی مشکل‌ساز باشد.

موارد استفاده از قیمت‌گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل ادز

واضح‌ترین مورداستفاده از قیمت‌گذاری خودکار تبلیغات گوگل، کسب‌وکارهای کوچکی هستند. چرا که این مشاغل معمولاً دانش فنی کافی در این زمینه را ندارند. اما بااین‌حال می‌خواهند برای بهینه‌سازی هزینه‌های آگهی خود از تبلیغات گوگل ادز برای تبلیغ محصولات و خدمات کسب‌وکارشان استفاده کنند. ازاین‌رو، دلایلی منطقی برای کمپین‌های دیگر نیز وجود دارد که استفاده از اتوماسیون قیمت‌گذاری برای آن‌ها می‌تواند مفید باشد که عبارت‌اند از:

  • آگاهی از برند: سهم نمایش بیشتر در تبلیغات گوگل ادز می‌تواند برند، محصولات جدید و سایر خدمات کسب‌وکار شما را بهتر در معرض دید قرار دهد ( تبلیغات گوگل برای آگاهی از برند )
  • افزایش ترافیک: با به حداکثر رساندن نرخ کلیک‌ها می‌توانید ترافیک بیشتری برای صفحه لندینگ وب‌سایت خود ایجاد کنید
  • نرخ تبدیل را افزایش دهید: با به حداکثر رساندن کانورژن‌ها پیشنهادها قیمتی شما مطابق با آن تنظیم می‌شود

مطالعه بیشتر : با استفاده از چند فرمول ساده بودجه تبلیغات گوگل ادز را تعیین کنید!

قیمت‌گذاری هوشمند راهکار و پاسخی سریع برای برخی از چالش‌های رایج پرداخت بر ازای کلیک (PPC) ارائه می‌کند، اما تأثیر آن معمولاً کوتاه‌مدت است. برای به حداکثر رساندن واقعی عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی تبلیغات گوگل ادز خود، بهتر است که کنترل قیمت‌های پیشنهادی خود و داده‌های مورداستفاده برای بهینه‌سازی آن‌ها را در دست بگیرید.

به‌جای تکیه بر گوگل، می‌توانید الگوریتم‌های خود را متناسب با اهداف کمپین و مخاطبان هدف خود پیاده‌سازی کنید. معمولاً این رویکردی است که ما با مشتریان تبلیغات گوگل ادز خود در پیش می‌گیریم. چرا که با این کار تبلیغات گوگل را برای نیازهای خاص مشتریان خود بهینه‌سازی می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال، اگر تغییرات قابل‌توجهی در فروش مشاهده کردید، می‌توانید پیشنهادهای قیمتی را خودکار کنید تا تبلیغات شما دائماً با سودآورترین ساعات، روزها یا ماه‌های سال سازگار شوند.

قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز؛ روشی مناسب برای موفقیت تبلیغات شما

قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل ادز برای بهبود عملکرد تبلیغات گوگل شما می‌تواند بسیار مفید باشد. هوش مصنوعی می‌تواند تصمیم‌های بهتر و مبتنی بر داده‌های بیشتری بگیرد. همچنین باعث صرفه‌جویی در زمان در برنامه‌ریزی کمپین شما می‌شود تا بتوانید روی استراتژی‌های بهتر، ایجاد تبلیغات خلاقانه‌تر و بهینه‌سازی صفحه لندینگ خود تمرکز کنید.

google-ads

نکته قابل‌توجه این است که مانند تمامی تبلیغات مبتنی بر پرداخت به‌ازای کلیک (PPC)، هیچ استراتژی بی‌نقص و ثابتی برای موفقیت تبلیغات گوگل ادز در تمامی موقعیت‌ها وجود ندارد؛ بنابراین شناخت مزایا و معایب قیمت‌گذاری هوشمند تبلیغات گوگل بسیار مهم است. ازاین‌رو می‌توانید متناسب با کسب‌وکار خود بهترین روش قیمت‌گذاری را برای تبلیغ محصولات و خدمات قابل‌ارائه انتخاب کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید