۱- آیا کشورها و بازارهای هدف خود را با دقت و صحت گزینش و تقسیمبندی کردهاید؟
۲- آیا سوددهی محصولات کلیدی خود را در کشور مورد نظر به طور مستمر ارزیابی و اندازهگیری میکنید؟
۳- آیا برای آگاهی یافتن از نیازها، ترجیحات و عادات خرید مشتریان در کشور هدف از تحقیقات بازاریابی بهره می گیرید؟
۴- آیا عوامل کلیدی و تاثیرگذار بر خرید را در کشور هدف میشناسید؟
۵- آیا شرکت شما دارای طرح ها و برنامههای بازاریابی سالیانه بوده و از آنها بهره می گیرد؟
۶- آیا از عوامل آمیخته بازاریابی برای مقابله با رقبا، نفوذ در بازار و یا حفظ موقعیت فعلی در زمان و مکان مناسب استفاده میکنید؟
صادرات و واردات کالا چگونه به توسعه یک کشور کمک می نماید؟
صادرات و واردات کالا بین کشورها و قاره ها موجب میشود شرکتها در سراسر دنیا به بازارهای گسترده تری دسترسی یابند و ارزش افزوده بیشتری را برای کشور خود و اقتصاد جهانی خلق کنند. آن چه مسلم است این که الگوی ثابتی برای دسترسی به بازارهای جهانی وجود ندارد و این صادر کنندگان هر کشوری هستند که باید نقاط قوت خود در بازارهای جهانی را کشف کنند؛ و همچنین، وارد کنندگان باید مقاصد باارزش برای ورود کالا را به دقت ارزیابی و شناسایی کنند. به عنوان مثال، برخی کشورها دارای منابع طبیعی غنی هستند مانند سوخت های فسیلی، خاک حاصلخیز و مشابه آن، بعضی دیگر از نیروی انسانی ارزان قیمت بهره می برند که کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی را در پی دارد، و گروه دیگری از کشورها نیز از تواناییهای بالای تکنولوژیکی برخوردار هستند. به این ترتیب، کشورها بر اساس اندازه و میزان رشد بازار، شرایط اقلیمی، قوانین و مقررات، سطح ثبات سیاسی و اقتصادی و همچنین توانمندی تکنولوژیکی، جذابیتهای متفاوتی برای وارد کنندگان و صادرکنندگان خواهند داشت. این عوامل سبب میشوند که کشورها در ابتدا پتانسیلها و مزایای رقابتی خود را به دقت ارزیابی نموده و متعاقباً در پی توسعه و معرفی این مزایا برآیند تا در نهایت سطح رشد اقتصادی خود را افزایش دهند.
نکته مهم آن که برای بسیاری از واردکنندگان و صادرکنندگان، دستیابی به اطلاعات دقیق و جامع درباره کشورها و شرکتها و مقایسه آنها برای انتخاب بهترین گزینه همکاری صادراتی و وارداتی کاری بس دشوار است. از دیگر سو، شناخت فرایندها و قوانین تجارت بین الملل برای صادر کنندگان و واردکنندگان جهت اجتناب از زیانهای احتمالی و ریسکهای مالی بالقوه بسیار ضروری می باشد. لذا با توجه به این الزامات و همچنین، تغییرات گسترده و رقابت در حوزه بازرگانی بین الملل، قدم گذاردن در این دنیای پرریسک، بدون پیش آگاهی و مشاوره با متخصصین مربوطه میتواند خسارات مادی و معنوی فراوانی را به دنبال داشته باشد؛ زیرا اگرچه بازارهای بین المللی به لحاظ سودآوری بسیار وسوسه کننده هستند، اما به دلیل قوانین سخت گیرانه و پیچیدگیهای حاکم بر این نوع تجارت، میتوانند زیان ها و خسارات مالی هنگفتی را برای شرکتها رقم بزنند. در نهایت، پرواضح است که آغاز هر نوع فعالیتی در حوزه تجارت بین الملل بدون تخصص، دانش و اطلاعات لازم، محکوم به شکست خواهد بود. در ادامه به بخشی از چالشهای تجارت بین الملل اشاره میگردد:
- تصویب محدودیتهای قانونی جدید در کشور مقصد پس از عقد قرارداد و حتی بارگیری کالای صادراتی
- معیوب شدن کالا در فرآیند صادرات یا واردات کالا
- تغییر در نرخ برابری ارز
- افزایش ناگهانی و پیش بینی نشده هزینه های حمل و نقل کالا
- نکول و عدم پرداخت دیون از سوی شرکت طرف قرارداد صادرات
- وقوع جنگ یا ناآرامی های اجتماعی در کشور مقصد پس از عقد قرارداد
خدمات مشاوره صادرات و واردات و ترخیص کالا از گمرک
- تدوین استراتژی بازاریابی بین المللی مناسب و کارآمد
- نظارت و ارزیابی عملکرد صادراتی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و پیشنهاد اقدامات اصلاحی لازم
- ارائه مشاوره در حوزه تولیدات، واردات، نیازها و تقاضاهای بازار
- تبیین نمای روشن و واضحی از واقعیات بازار، محیط بین المللی، و بازار هدف
- ترسیم و گردآوری اطلاعات روزآمد درباره بازارهای خارجی و داخلی
- شناسایی و ارزیابی منابع، موانع، تسهیلات، و محدودیتهای بازار داخلی و بازار هدف در بخش واردات
- گردآوری اطلاعات جامع درباره شرایط حاکم بر کشور خارجی از جمله عوامل اقتصادی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی، اجتماعی، و تکنولوژیکی که میتوانند سبب تسریع یا تعویق، سهولت یا دشواری و پایداری یا ناپایداری صادرات شوند
- شناسایی و ترسیم واقع بینانه نقاط قوت و ضعف شرکت ها
- ارائه مشاوره و تدوین و اجرای طرح توجیهی جهت اخذ جواز تأسیس شرکت ها
- ارائه مشاوره در مورد امور مربوط به اخذ کارت بازرگانی
- انجام کلیه امور مرتبط با ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن
- ارائه مشاوره در حوزه حمل و نقل، و بارگیری و تخلیه کالا، اخذ مجوزهای قانونی، انجام ثبت سفارشات و امور مربوطه
- اجرای کلیه امور گمرکی اعم از ترخیص کالا به صورت واردات قطعی و واردات موقت
- شناسایی و تصریح مزایا و پتانسیلهای شرکت که در موفقیت صادرات نقش دارند
- ارائه مشاوره به مدیران شرکت ها در تصمیم گیریهای مربوط به آغاز، ادامه و توقف فعالیتهای صادراتی
- شناخت شرایط موجود و امکانات بالقوه و بالفعل شرکت جهت جلوگیری از صادرات کور و نادرست
- تدوین اظهارنامه صادراتی جهت واردات کلیه کالاهای مجاز
- اخذ مجوزهای لازم صادراتی و وارداتی از نهادهای مختلف از جمله وزارت صنایع، سازمان بازرگانی، اداره بهداشت و تجهیزات پزشکی، اداره استاندارد، معافیتهای گمرکی و صادراتی و غیره
- پیگیری امور گمرکی توسط ترخیص کار مجرب
- گشایش انواع اعتبارات اسنادی به صورت مبادله ای جهت مشتریان خوش حساب
- تعیین و کارشناسی تعرفه و ارزش کالا در کوتاه ترین زمان ممکن
مشاوران گروه کلید (KSYKG) بدون استثنا دارای مدرک دکتری هستند و تجربه فعالیت در صنعتهای گوناگون و مواجهه با چالشهای انواع کسب و کارها را دارند. جهت دریافت مشاوره در حوزه تجارت بین الملل، صادرات و واردات، ترخیص کالا و سایر فعالیت های مرتبط میتوانید از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی گروه کلید بهره مند شوید.
- مبلغ مشاوره به مدت یک ساعت: ۵۰۰ هزار تومان
- مبلغ مشاوره به مدت نیم ساعت: ۲۵۰ هزار تومان
ضمنا جهت مشاوره تخصصی تر و حرفه ای تر می توانید فرم تکمیلی زیر را پر نمایید.
فرم مخصوص درخواست صادرات و واردات کالا
مشاوران گروه کلید راهکارهایی اجرایی برای چالشهای پیش روی کسب و کارها ارائه میکنند و در اجرای راهکارها و تحلیل نتایج به دست آمده نیز در کنار شما خواهند بود.
همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره گروه کلید بهره مند شوید.
همراهان گرامی در ادامه تعدادی از مطالب مرتبط و کاربردی در حیطه صادرات و واردات ارائه شده است. بررسی این مطالب برای شما مفید می باشد.