Shahram Shahabi’s Post

View profile for Shahram Shahabi, graphic

Lexus Automotive north Vancouver🇨🇦

سلامی دیگر به شما دوستان و همراهان عزیزم. بعد از آپلود مقاله اخیرم که در ارتباط با اهمیت مشتری بود، بسیاری از عزیزان لطف داشتن و نظرات خیلی خوبی رو درباره این پست به من ابلاغ کردن که از همینجا ازشون تشکر میکنم. اما در ادامه با توجه به اینکه بازخورد بسیار خوبی از این آموزش ها داشتم، تصمیم دارم تا امروز، مقالهای رو با موضوع تکنیک های روانشناسی فروش برای شما بیان کنم. یکی از موارد جالبی که در فروشگاههای خارجی بیشتر مشاهده میشه و به جرات میتونم بگم نمونه این کار رو متاسفانه در ایران خودمون خیلی کم مشاهده کردم، تکنیک Foot in the door یا فن مذاکره پای درب هستش. اما این اصطلاح به چه معناست؟ تصور کنید که در یک فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی در حال خرید هستید و نیاز دارید تا برای مثال کرم پودری رو همون لحظه تست کنید. خب، در اینجاست که یک برند باهوش و مشتری مدار، پیش از این فکر همه جا رو کرده و یک سری سمپل رو برای مشتریان آماده کرده و حتی قبل ازینکه خود مشتری این درخواست رو بیان کنه، سمپل رو، به عنوان یک هدیه ارائه میده. اینجوری مشتری شما، ناخودآگاه ترغیب میشه تا محصول رو حتی برای یک بار هم که شده امتحان کنه و نسبت به اون برند حس بهتری داشته باشه. بسیاری از برندها رو دیدم که حتی نمونه کوچکتر یک محصول رو به مشتری عرضه میکنن تا مشتری احساس مثبتی نسبت به برند در ذهنش ثبت کنه. همین کار کوچک باعث میشه تا مشتری با خاطره بهتری خرید از شما رو ترجیح بده و حتی اگر از شما خرید نکنه، تشویق بشه که دفعات بعدی محصولاتتون رو امتحان و یا خریداری کنه. این کار با اختلاف باعث ایجاد احساس مثبت در خاطره مشتریان شما خواهد شد. شاید حتی هزینه چندانی هم نداشته باشه. اما بدون شک میزان تاثیری که روی مشتریانتون به جا میذاره، ارزششو داره.

  • No alternative text description for this image

To view or add a comment, sign in

Explore topics