دیجیتال مارکتینگ دقیقاً چیست؟

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به مدت دو دهه به عنوان زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و همچنین مدیریت تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، با توجه به توسعه فناوری اطلاعات در سال های اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از تلفن های همراه و افزایش نفوذ اینترنت در جهان، حال به عنوان دانش و مهارت مستقل در نظر گرفته می شود؛ همچنین اهمیت سئو سایت نیز برای همه روشن شده است.

امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در اکثر دانشگاه های جهان ارائه می شود، حتی چندین دانشگاه، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد نیز ارائه می کنند. رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران ، با وجود برخورد سرد دانشگاه ها، مسیر رشد خود را ادامه داده است و با وجود افزایش تعداد افرادی که به این حوزه می‌پیوندند، انتظار می رود در آینده جای خود را در دوره های رسمی مدیریتی باز کند.

دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود در تعریف دیجیتال مارکتینگ می گوید که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، به جای اینکه بتوانید تعریف مستقیمی برای آن ارائه دهید، بهتر است همه استراتژی ها و ابزارهایی که در بازاریابی دیجیتال وجود دارد را بشناسید.

با این حال تعریف زیر را می توان یک تعریف خوب توصیف کرد:

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه ای از ابزارها و فعالیتهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در زمینه دیجیتال (وب ، اینترنت ، تلفن همراه یا سایر ابزارهای دیجیتالی) استفاده می شود.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ

در ادامه نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال را نام می بریم که در واقع یک دیجیتال مارکتر باید بر آن‌ها مسلط باشد:

دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ
  • آنالیز و تحلیل داده
  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM : Search engine marketing)
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو یا SEO)
  • بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
  • بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • استراتژی محتوا
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising) و تبلیغات همسان (Native Advertising)
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • تولید انواع محتوا مثل تولید پادکست، ویدیویی و …
  • Digital Viral Marketing

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا نسبت به استفاده از روش‌های سنتی، مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه می‌توانستید قبلا داشته باشید به دست آورید و مخاطبان هدف خود را راحت‌تر شناسایی کنید. همچنین اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات و روش‌های سنتی است و به شما این امکان را می‌دهد عملکرد و موفقیت خود را به صورت روزانه اندازه گیری و تحلیل کنید و بر روی اهداف خاص خود تمرکز کنید. همچنین مزیت‌های دیگری نیز دارد که به طور خلاصه به آن اشاره می‌کنیم:

دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ
  1. شما می‌توانید فقط کاربرانی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد دنبال محصول یا خدمات شما هستند و به راحتی آن‌ها را شناسایی کنید.
  2. نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی، مقرون به صرفه‌تر است.
  3. بازاریابی دیجیتال قابل اندازه گیری است.
  4. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که در حوزه فعالیت خود از رقبای قوی‌تر پیشی بگیرید.

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

در این نوع بازاریابی که بازاریابی آنلاین نامیده می شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده، به سرعت بیشتر با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید و با آنالیز کمپین‌های خود،هرکدام از آن‌ها اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است را در آینده تکرار نمی‌کنید. حتی شما می‌توانید برای بخشی از مشتریان خود کمپینی متفاوت از بخش‌های دیگر طراحی کنید تا متوجه شوید کدام کمپین موفق‌تر بوده است. این امر باعث می‌شود هزینه‌ها و بازدهی شما به مراتب بهبود یابد.

در ادامه می‌خواهیم درباره ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ توضیحاتی را بازگو کنیم. پس با ما همراه باشید.

آنالیز و تحلیل داده

دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

پس از اجرای  کمپین‌های تبلیغاتی، باید با کمک پلتفرم‌های مختلف، کمپین‌‌‌‌ موردنظر خود را تحلیل کنید. پلتفرم‌‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند به بهبود کمپین شما کمک کند و حتی با کمک گرفتن از آن‌ها، ایده‌های زیادی در ذهن شما متولد شود. شما با تحلیل درست، می‌توانید بازدهی کمپین‌تان را افزایش دهید و کمپین‌های بهتر و موفق‌تری را اجرا کنید. در ادامه به بررسی و معرفی دو ابزار پرکاربرد تحلیل دیتا می‌پردازیم.

1.متریکس

از متریکس بعنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی یاد می‌شود. متریکس به عنوان یک وسیله‌ی تحلیلگر، تلاش می‌کند تا به تبلیغ دهندگان و صاحبان بیزینس نتایج کمپین‌ها در هر یک از شبکه‌های تبلیغاتی و کانال‌ها را به صورت گزارش‌هایی کاملا شفاف ارائه دهد. شما می‌توانید به این شمارنده  مثل تمام سرویس‌های مشابه بین‌المللی اطمینان کنید. ابزار متریکس به شما در تحلیل موارد زیر کمک می‌کند :

  • هریک از کاربران شما از چه منبعی به وب‌سایت یا کسب وکار شما جذب شده‌اند؟
  • کاربران شما چه مشخصات و رفتاری در اپلیکیشن دارند؟
  • آیا در جذب کاربران جدید از طریق کمپین‌های تبلیغاتی تخلفی رخ داده است یا خیر؟

2.گوگل آنالیتیکس

یکی از پراستفاده‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالیتیکس است. گوگل آنالیتیکس مجموعه‌ی خیلی زیادی از گزارش‌ها و تحلیل‌ها را به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید رفتار‌های مخاطبان وب‌سایت‌تان را به خوبی دنبال و تحلیل کنید. با گوگل آنالیتیکس می توانید متوجه شوید هر یک از مخاطبان سایت‌تان از چه طریقی وارد ‌سایت شما شده‌اند و چگونه و در چه صفحه‌ای وب‌سایت شما را ترک کرده‌اند. البته گزارش‌هایی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می‌دهد، آن قدر زیاد است که توضیح جزییات آن در اینجا خارج از بحث است و در مقاله‌ای جامع به توضیح آن می‌پرازیم.

بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو (سئو یا SEO)

دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

اگر با صاحبان کسب و کارها صحبت کنید و دلیل رشدشان را بپرسید، SEO یکی از کلماتی است که بسیار می‌شنوید. کاربران زیادی  پس از اینکه سوالی در ذهن‌شان شکل می‌گیرد، در گوگل جستجو می‌کنند تا دنبال پاسخ بگردند. در نتیجه بسیار مهم است در نتایج گوگل باشید و هنگام نیاز کاربر، با ارائه‌ی محصول یا خدمت خود او را همراهی کنید.

با سئو سایت خود به راحتی می‌توانید ترافیک و کاربران فعال در سایت خود را افزایش دهید؛ در نتیجه فروش و درآمد شما نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. البته سئوی یک سایت به تجربه‌ی چند ساله نیاز دارد و یادگیری آن کمی زمان‌بر است.

به همین خاطر می‌توانید برای صرفه‌جویی در زمان وانرژی خود، با پرداخت مبالغی مقرون به صرفه، از شرکت‌ها و آژانس‌های معتبر درخواست سئوی سایت خودتان را بدهید. همچنین آژانس تخصصی سئودیجیکو با داشتن کارشناسان حرفه‌ای سئو و دیجیتال مارکتینگ، آماده‌ی کمک به شما برای رشد کسب و کارتان است. اگر می‌خواهید تحولی عطیم در بازدهی کسب و کارتان را شاهد باشید، پس با ما در ارتباط باشید. در زیر می‌خواهیم یکی از ابزار‌های مهم در تحلیل‌رقبا را معرفی می‌کنیم :

SEMrush

SEMrush یکی بهترین از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما در کسب رتبه‌ی بهتر در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند. بهترین کاربرد آن، ردیابی رقبای شماست. با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید بفهمید که رقبای شما در کدام سایت‌ها لینک سازی کردند. نوسانات و تغییراتی که رقبایتان در کلمات کلیدی مختلف در نتایج گوگل داشته‌اند، را مشاهده کنید و تحلیل کنید. ابزارهای دیجیتال مارگتینگ مختلف دیگری مثل MOZ، الکسا و … نیز وجود دارد که می توانید از آن‌ها استفاده کنید.

left_top_02left_top_01
right_top_02right_top_01

لطفا فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید تا کارشناسان سئو تیم ما سایت شما را به صورت رایگان آنالیز و تحلیل کنند. از طریق صفحه تماس با ما نیز می‌توانید با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

    ایمیل مارکتینگ

    بسیار عجیب است با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، هنوز هم قسمت بزرگی از بودجه‌ی دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاص دارد. ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که هر سال نسبت به سال قبل رشد حدود ۴ درصدی را تجربه می‌کند و نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد. ابزارهای گوناگونی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ وجود دارد. در ادامه به بررسی یک مورد اصلی که در کشورمان بیشترین استفاده را دارد می‌پردازیم :

    Mailchimp

    یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در جهان است که  بر اساس آمارها در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربران آن ارسال شده است! شاید باور نکنید ولی با استفاده از ابزار Mailchimp شما می‌توانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر ماهانه به صورت رایگان ارسال کنید. همچنین این ابزار با قابلیت تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، آمار و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می‌دهد، به شما کمک می کند کمپین خود را تحلیل دقیق کنید و محتوای خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید از سرویس‌های ایرانی مثل میل‌چی، نامه‌رسان چابک، میل‌تاز و … برای کمپین ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.

    دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

    تبلیغات کلیکی

    تبلیغات کلیکی بدین صورت است که شما به ازای کاربرانی که تبلیغ شما را دیده‌اند و روی آن کلیک کرده‌اند، هزینه پرداخت می‌کنید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، رابطه مستقیم دارد. پس هر چه کلیک بیشتری روی تبلیغ شما صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا می‌کند.

    تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

    همان‌طور که می‌بینید شبکه‌های اجتماعی دیگر به بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری از ما تبدیل شده‌اند. ما از طریق این شبکه‌ها اخبار روز را دنبال می‌کنیم و مطالب مورد علاقۀ خود را می‌خوانیم. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید فرصتی خوب برای برندهای تجاری خود ایجاد کنید تا نام برندتان را در ذهن کاربران برای همیشه ماندگار کنید. همچنین انتشار تبلیغ شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف و پرکاربَر می‌تواند تاثیر زیادی در درآمد شما داشته باشد و فروش شما را بیشتر کند.

    دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

    خود شما چند نفر را می‌شناسید که از هیچکدام از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند؟ در مورد خودم بیش از 95 درصد افرادی که می‌شناسم حداقل از شبکه‌های اینستاگرام یا تلگرام استفاده می‌کنند.

    شما باید در شبکه‌هایی حساب کاربری داشته باشید که مردم در آن حضور فعال داشته باشند. صفحه‌ی‌ شما در شبکه‌های اجتماعی مانند یک مغازه‌ است که برای اجارۀ آن نیاز نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت‌ کنید ولی در عین حال می‌توانید به تعداد زیادی از مشتریان دسترسی داشته باشید.

    اینفلوئنسر مارکتینگ

    در پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و… شما می‌توانید به خوبی اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید و با توجه به موضوع تبلیغ خود، با اینفلوئنسر مناسب ارتباط برقرار کنید و با پرداخت مبلغی، تبلیغات خود را به دست میلیو‌ن‌ها کاربر در فضای شبکه‌های اجتماعی برسانید.

    ارسال پوش نوتیفیکیشن

    پوش‌ نوتیفیکیشن به پیامی شبیه به پیام کوتاه (SMS) می‌گویند که می‌تواند شامل تیتر، عکس و متن کوتاهی باشد که به کاربران شما ارسال می‌شود و آنها را به وب‌سایت یا اپلیکیشن شما راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید از بسترهای مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و اینگونه تعامل خود را با کاربران افزایش دهید. پلتفرم‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن زیادی مانند نجوا وجود دارند که می‌توانید میزان فروش، نرخ بازگشت کاربران به سایت و ترافیک سایت‌تان را افزایش دهید و با ارسال نوتیف به کاربران، حضورتان را یادآوری کنید.

    دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

    انتشار رپورتاژ اگهی

    رپورتاژ آگهی یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند با انتشار محتوایی با‌کیفیت و جذاب، کاربران زیادی را به سایت خودتان انتقال دهید. در واقع کسب‌وکارها با اهداف مختلفی مثل افزایش آگاهی از برند، روابط عمومی، سئو و افزایش فروش وترافیک، در سایر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ آگهی محتوا منتشر می‌کنند. با استفاده از پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی، می‌توانید محتوای خود را در سایت‌های پربازدید به نمایش بگذارید.

    left_top_02left_top_01
    right_bottom_02right_bottom_01
    دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

    اهمیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ

    برای درک اهمیت بازاریابی دیجیتال، به نکات زیر توجه کنید:

    • به شما در محبوب شدن و شخصیت‌دادن به برندتان کمک می‌کند.
    • استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد.
    • دیجیتال مارکتینگ باعث افزایش فروش، ترافیک و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.
    • به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان کمک می‌کند.
    • نرخ بازگشت سرمایه بهتری را برای شما به وجود می‌آورد.
    • به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک می‌کند.

    علاوه بر این نکات، در ادامه چند دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

    1.فرصت‌های شغلی متنوع با بازاریابی دیجیتال

    بازاریابی دیجیتال، فرصت‌های شغلی متنوعی را برای افراد مختلف ایجاد می‌کند. با گسترش روز‌به‌‌روز فناوری، آگهی‌های استخدام در حوزه دیجیتال مارکتینگ روز به روز دارند افزایش می‌یابند. با بازاریابی دیجیتال، می‌توان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این حوزه فعالیت کرد و درآمد قابل توجهی داشت. همچنین از خواندن کتاب‌های مربوط به این حوزه غافل نشوید.

    دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

    2.نرخ رو به رشد بازاریابی دیجیتال

    بازاریابی دیجیتال در ایران و جهان، یک فناوری در حال تحول با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. باید بدانید که از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت مردم و روند فناوری را به حوزه خود اختصاص داده است.

    3.جذب آسان مخاطب در اینترنت

    هنگامی که تمرکز کسب‌و‌کار خود را از روش‌های سنتی به سمت دیجیتال مارکتینگ می‌آورید، با کمی تلاش مداوم می توانید مخاطبان بسیاری را از فضای وب به برند خود جذب کنید. برای مثال بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد.

    دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ
    دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

    4.راهی مناسب برای شروع یک کسب و کار خلاق

    با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرکاربر مثل یوتیوب، اینستاگرام و یا با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌و‌کار خود را شروع کنید. سپس با تدوین یک استراتژی مناسب توسط کارشناسان بازاریابی دیجیتال، بهترین راه بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کنید و فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنید. شما می‌توانید از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید تا بهترین راه برای بازدهی بیشتر کسب و کارتان را به شما نشان دهند.

    5.تحول در دیجیتال مارکتینگ

    بازاریابی دیجیتال یکی از زمینه‌هایی است که همیشه در آن نکات جدیدی برای یادگیری وجود دارد. با توجه به اینکه در موسسات و آژانس‌های تخصصی بازاریابی، کارشناسان با پیشینه‌های مختلف و استراتژی‌های گوناگون کار می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و اطلاعات متنوعی کسب کنید. در ضمن خواندن کتاب های دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) می‌تواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود. همچنین کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ ما آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

    دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

    تبلیغات در گوگل (Google Ads)

    سئو شدن سایت هرچند که حیاتی است اما در بعضی مواقع فرایندی زمان‌بر است و بعضا مدتی طول می‌کشد تا اعتماد گوگل را به‌دست آورید؛ ولی اگر بخواهید یک شبه در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرید، گوگل به ما یک پیشنهاد می‌دهد و آن هم چیزی نیست جز استفاده از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز.

    گوگل ادز- google ads-دیجیتال مارکتینگ-همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ - اکادمی دیجیتال مارکتینگ

    تبلیغات در گوگل خود به دو دسته تقسیم می‌شود:

    1. تبلیغات در جستجو: گوگل تبلیغ شما را در صفحۀ نتایج خود (SERP) به نمایش می‌گذارد.
    2. تبلیغات نمایشی: در این روش تبلیغ مورد نظر شما در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل مانند یویتوب به نمایش در می‌آیند.

    بازاریابی درونگرا و برونگرا

    به طور کلی دو رویکرد در بازاریابی داریم: بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا. به زبان ساده بازاریابی برونگرا یعنی اول ما به سراغ مشتری برویم. کاری که همۀ کسب‌وکارها انجام داده و می‌دهند. مثلاً وقتی از جلوی مغازه‌ای رد می‌شوید و فروشنده سعی می‌کند شما را به داخل مغازه بکشاند، در واقع آن کسب‌وکار به سراغ شما آمده است. لازم به ذکر است که روش‌هایی مثل رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری زیرمجموعۀ این نوع بازایابی هستند.

    حال سوال اینجاست که چیکار کنیم تا خودِ مشتری به سراغ شما بیاید؟ اینجاست که ایدۀ بازاریابی ربایشی مطرح می‌شود. وقتی شما هنگام جستجو در گوگل سایتی را باز می‌کنید، در واقع در مسیر بازاریابی ربایشی قرار گرفته‌اید. در بازاریابی ربایشی تمرکز اصلی شما باید روی جذب مشتری از طریق ارائه محتوای با کیفیت باشد. در این روش، به جای آنکه وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن مشتری کنید، آن را صرف افزایش کیفیت رسانه‌های خود می‌کنید. با این هدف که کاری کنید مشتری در زمان نیاز، شما را پیدا کند، پس از آن در مسیر خرید هدایت شود و در هر مرحله از مسیر خود، چیزی با ارزش از شما دریافت نماید.

    آیا دیجیتال مارکتینگ برای تمامی کسب و کارها جواب می دهد؟

    در واقع بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی جواب دهد. بدون توجه به چیزی که شما قصد فروش آن را دارید، بازاریابی دیجیتال پرسوناهای جدیدی را برای خریدار شما برای شناسایی نیازهای مخاطبان ایجاد می‌کند و این امر باعث ایجاد محتوای باکیفیت و آنلاین با توجه به این نیازها می شود. البته این بدین معنی نیست که تمامی کسب و کار ها باید یک استراتژی خاص را به شیوه های مشابه یکدیگر پیاده سازی کنند.

    دیجیتال مارکتینگ B2C

    اگر حالت کسب و کار شما B2C است، با توجه به قیمت محصولات شما، معمولاً هدف نهایی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شما جذب مردم به سمت وب سایت و تبدیل کردن آن ها به مشتریان بدون نیاز به صحبت کردن با تیم فروش می باشد.

    دیجیتال مارکتینگ B2B

    اگر حالت کسب و کار شما B2B باشد، پس فعالیت های دیجیتال شما اکثرا حول محور ایجاد سرنخ آنلاین است با هدف این که کسی با مسئول فروش بیزینس شما صحبت کند. در واقع نقش استراتژی بازاریابی شما باید بر پایه‌ی جذب و تبدیل با کیفیت ترین سرنخ های آنلاین برای تیم فروش شما، از مسیر وب سایت و شبکه‌های اجتماعی و کانال های دیجیتال حمایت کننده دیگر است.

    معرفی چند کتاب درباره آموزش دیجیتال مارکتینگ

    کتاب فارسی دیجیتال مارکتینگ آن‌قدر زیاد نیست، ولی در زبان انگلیسی کتابهای آموزش بازاریابی دیجیتال بسیار است. لازم به ذکر است ‌که در هر یک از موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم کتابهای زیادی وجود دارند. بنابراین نمی‌شود گفت چند کتابی که در این‌جا برای شما معرفی می‌کنیم، حتماً بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ هستند. ولی مطمئنا شناخته شده و معتبرند. در زیر 3 نمونه از معتبرترین کتاب‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

    • The New Rules of Marketing and PR
    • Epic Content Marketing
    • Ctrl Alt Delete

    همان‌طور که قبلا گفتیم، سئو سایت و طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ کاری تخصصی و یادگیری آن نیز امری زمان‌بر است. پس بهتر است برای صرف‌جویی در وقت و انرژی خود، طراحی استراتژی سئو و بازاریابی دیجیتال خود را به تیمی تخصصی و افراد حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه بسپارید. آژانس تخصصی سئودیجیکو با دارا بودن کارشناسان سئو‌ی باتجربه و حرفه‌ای، آماده‌ی خدمات رسانی به شماست تا در مسیر موفقیت در کسب و کارتان با شما همراه باشد پس همین حالا سفارش سئوی خود را ثبت کنید تا از رقبای خود عقب نمانید. جادوی سئو را با سئودیجیکو تجربه کنید.

    وبلاگ

    پاسخ کامل و جامع هرسوالی که در زمینه سئو، دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت وردپرسی دارید را می توانید به سادگی در وبلاگ ما پیدا کنید.

    (سایت دیجیتال مارکتینگ ، رشته دیجیتال مارکتینگ ، معنی دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال مارکتینگ ، انواع دیجیتال مارکتینگ ، حقوق دیجیتال مارکتینگ ، اموزش دیجیتال مارکتینگ ، اجرای دیجیتال مارکتینگ ، ابعاد دیجیتال مارکتینگ ، آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ ، استخدام دیجیتال مارکتینگ ، حقوق مدیر مارکتینگ ، آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران ، متخصص دیجیتال مارکتینگ ، حقوق مارکتینگ ، چگونه یک دیجیتال مارکتر شویم ، درامد دیجیتال مارکتینگ ، سایت های آموزش دیجیتال مارکتینگ ، اسم برای دیجیتال مارکتینگ ، بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ ، همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ ، انواع دیجیتال مارکتینگ ، اجزای دیجیتال مارکتینگ ، سایت دیجیتال مارکتینگ ، مقاله دیجیتال مارکتینگ ، دوره دیجیتال مارکتینگ ، رشته دیجیتال مارکتینگ ، حقوق دیجیتال مارکتینگ )

    Call Now Buttonمشاوره رایگان سئو سایت