مقاله کاربرد داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

مقاله کاربرد داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

در دهه‌های اخیر، تجارت آنلاین با توجه به قابلیت دسترسی به خدمات اینترنت برای کاربران خانگی، گسترش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌است.

فروشنده علاوه بر داده‌های مربوط به محصولات فروخته‌شده (نوع، قیمت، مقدار)می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد خریدار، مانند آدرس و چگونگی پرداخت و … به دست آورد.

این فن‌آوری باعث جمع‌آوری اطلاعات مشتری نزد فروشنده شده، و امکان شخصی سازی را برای فروشنده فراهم می‌سازد. شرایط جدید امکان ایجاد و تداوم رابطه با مشتریان وفادار را ممکن می‌سازد.

براساس تجزیه و تحلیل این نوع اطلاعات، فروشنده قادر خواهد بود پیشنهادهای خاص‌تری را به هر مشتری ارائه کند، که به نفع هر دو طرف است: هم حجم فروش افزایش خواهد یافت، و هم مشتریان نسبت به محصولاتی که به آن‌ها علاقمند هستند، آگاه خواهد شد.

به منظور دستیابی به این دانش در مورد مشتریان، مدیران فروشگاه‌های آنلاین باید از تکنیک‌های استخراج داده‌ استفاده کنند. به همین دلیل داده کاوی در CRM بسیار مهم شده‌است.

براساس داده‌های استخراج‌شده، مشتریان با استفاده از ابزارهای دسته‌بندی به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند که هر گروه دارای ویژگی‌های مشترکی هستند. مانند مدل RFM، که دسته‌بندی را بر اساس معیارهای “تازگی خرید”، “تکرار خرید” و “مبلغ خرید” انجام می‌دهد.

امروزه فضای کسب و کار بسیار رقابتی و بنگاههای تجاری بدنبال دست‌یابی به منابع مشتری و بهبود ارزش مشتریان هستند. در حال حاضر رضایت مشتری تنها یک شاخص مهم برای بهبود وفاداری مشتری نیست، بلکه منبع سود شرکت نیز محسوب می‌شود.

در حال حاضر بنگاهها حجم زیادی از اطلاعات مشتریان را جمع کرده‌اند، اما هنوز براساس سیاستهای سنتی عمل می‌کنند، و سلایق مشتری و سبک زندگی آنها را در نظر نمی‌گیرند.

تکنولوژی داده‌کاوی امکان استفاده کامل از  داده‌های حجیم را ایجاد کرده، و استفاده موثر از تحلیل داده‌های بزرگ را تسهیل می‌کند، و به بنگاهها کمک می‌کند تا نبض بازار کسب‌وکار را درک، و از داده‌های بزرگ برای تصمیم‌گیری استفاده کند

 

فهرست مقاله :

چکیده.

2 مقدمه

3 کاربرد داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

3-1 شناخت رفتار مشتریان یک فروشگاه آنلاین

3-1-1 مراحل داده‌کاوی

3-1-2 نتایج داده‌کاوی

3-2 شناخت رفتار مشتریان یک بانک

3-2-1 مراحل داده‌کاوی

3-2-2 نتایج داده‌کاوی

4 نتیجه

5 مراجع

مقاله اول به زبان اصلی    مقاله دوم به زبان اصلی

توضیحات فایل دریافتی:

شامل 9 صفحه فایل ورد ترجمه گردآوری شده از دو مقاله بالا و قابل ویرایش + 22 صفحه پاورپوینت ثابل ویرایش جهت ارایه

 

لینک کوتاه شده مطلب :

https://b2n.ir/p56635

پروژه داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری ، نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری ، تکنیک های داده کاوی برای مدیریت ارتباط با مشتری
کاربرد داده کاوی data mining در crm ، مقاله داده کاوی در بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *