بهترین روش تبلیغ رستوران

بهترین روش تبلیغ رستوران

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم تا موضوع بهترین روش تبلیغ رستوران را بررسی کنیم.

در حال حاضر در تمام شهرها، رستوران های متعددی وجود دارد که هر یک سعی می کنند در رقابت برای جذب مشتری از هم سبقت بگیرند. در این بین، آن رستورانی پر از مشتری خواهد بود که متفاوت و خلاق تر از بقیه عمل کند.

ناگفته پیداست که برای کشاندن مشتری به رستوران، بازاریابی و تبلیغات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما در این مقاله چندین استراتژی را به شما معرفی خواهیم کرد تا شما بتوانید متناسب با رستوران خودتان، بهترین روش تبلیغ رستوران را انتخاب نمایید.

 

همچنین مطالعه بازاریابی اینترنتی محصولات نیز به شما توصیه می شود.

با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
  1. اهمیت انتخاب بهترین روش تبلیغ رستوران
  2. بهترین روش تبلیغ رستوران
  3. ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی در رستوران
  4. تجربه کاربری مناسب
  5. ایجاد هویت بصری و برندیگ
  6. تبلیغات رستوران در اینستاگرام
  7. بازاریابی با عکس ها
  8. بازاریابی دیجیتال با اپلیکیشن ها
  9. بازاریابی پاپ آپ برای برنامه های کاربردی محبوب
  10. بازاریابی ویدئویی و پاکست
  11. بازاریابی در Google Maps
  12. افراد مشهور را فراموش نکنید.
  13. بازاریابی رستوران با خرید سایت
  14. واحد خبر
  15. بازاریابی با اعتمادسازی
  16. به سراغ منتقدان غذا بروید.
  17. از بازخورد منفی رستوران استفاده کنید.
  18. طراحی منوی رستوران
  19. سرعت بخشیدن به خدمات مشتری
  20. تبلیغات با بسته تحویل غذا
  21. تبلیغ با تخفیف مناسب
  22. با تبلیغات تجاری مشتری همراه باشید.
  23. راه اندازی رستوران کامیونی
  24. چند نکته تازه
  25. جمع بندی

 

اهمیت انتخاب بهترین روش تبلیغ رستوران

اهمیت انتخاب بهترین روش تبلیغ رستوران
اهمیت انتخاب بهترین روش تبلیغ رستوران

در سال های اخیر، فعالیت های تبلیغاتی رستوران از تمرکز بر خود غذا به تمرکز بر تجربیات متعدد افراد خارج از رستوران تبدیل شده است. به طور نمونه، فعالیت های تبلیغاتی رستوران ها نیز از همین روند پیروی می کنند. نه فقط به دنبال کیفیت غذای تولید شده در رستوران، بلکه توجه بینندگان، نیازها، ترجیحات و البته روندها در هر دوره است.

مثلا می توان گفت که دیگر، تمرکز بر روی بشقاب نیست، بلکه روی شیوه زندگی، خلق و خو و حسی است که حول منوی پیشنهادی می چرخد. امروزه ما به تغذیه سالم، درست و استفاده از مواد اولیه تازه، عوامل مخرب محیط زیست، ایجاد روابط موثر با مشتریان و دوست شدن با آن ها توجه می کنیم.

سیاری از مشاغل موفق در زمینه ی غذا و رستوران، از این روش استفاده می کنند

سیستمی که از فروشنده و مشتری به صورت دوسویه حاصل می شود. بسیاری از مشاغل موفق در زمینه ی غذا و رستوران، از این روش استفاده می کنند. بنابراین، نمی توان جنبه اجتماعی را نادیده گرفت و دامنه فعالیت رستوران را نمی توان تنها به تعیین نیازهای غذایی محدود کرد.

علاوه بر این، صرف غذا در رستوران ها امروزه به سادگی پاسخگوی نیازهای شما نیست. غذا خوردن و گذراندن وقت در مکان هایی که چنین خدماتی را ارائه می دهن،د بیشتر از آن که یک سرگرمی باشد، فعالیت اجتماعی است.

تفریحی ​​مانند غذا خوردن، به ویژه در مناطقی که تفریحات محدود است و در آنجا امکاناتی برای گرد هم آمدن غیر از رستوران ها و کافه ها وجود ندارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت آیلین وب دیدن کنید.

رفتن به رستوران فعالیتی جدی تر از آن است که تصور می کنید

درعین حال، رفتن به رستوران فعالیتی جدی تر از آن است که تصور می کنید. زیرا نقش رسانه های اجتماعی و وابستگی به آن بیش از پیش برجسته می شود و گزینه های زیادی برای انتخاب رستوران در دسترس است.

با این تعداد گزینه در دسترس مخاطبان، برنده آن رستورانی است که در جهت ایجاد و بهبود هویت تجاری خود تلاش می کند. به این ترتیب، رستوران با سلیقه ها و نیازهای مشترک، مخاطبان خاص خود را به دست می آورد.

این بدان معنا نیست که رستوران تعداد مشتریان را محدود می کند و درها را به روی دیگران را می بندد، اما در هر صورت از ابتدا بازار هدف اصلی رستوران مشخص است و همه تبلیغات و بازاریابی به دور آن ها می چرخد ​​و طبیعی است که در ازای آن برخی از مشتری ها را از دست بدهد.

به عنوان مثال، می توانید با تجزیه و تحلیل رفتار و اطلاعات همان مشتری، مانند دانش آموز، خانواده با اعضای زیاد، مدیر کسب و کار یا مدیر اجرایی، نقاط قوت کسب و کار یا استراتژی تبلیغاتی خود را تقویت کنید.

دعوت از اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان غذا

به همین دلیل است که مدیران رستوران ها از عکس ها و تصاویر حرفه ای در محتوای خود استفاده می کنند. از اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان غذا دعوت می کنند، برای جذب مشتری از پیشنهادات و تبلیغات چشم پوشی نمی کنند، بازخورد مشتریان را منعکس می کنند و مشتریان را به طور منظم نگه می دارند.

استراتژی هایی مانند تخفیف، دعوت از همایش ها، فعال سازی حساب شبکه های اجتماعی و برگزاری مسابقات و جوایز می تواند کارساز باشد. در حقیقت، اکثر این ابزارها برای آگاهی از بازاریابی و بقای بازار توسط کمپین های تبلیغاتی مدیریت و اجرا می شوند.

بنابراین مدیران رستوران ها می توانند با انتخاب تیم هشت، که بهترین گروه برای تبلیغ رستوران است، گام موفقی در رونق کسب و کار خود بردارند. ما در ادامه مقاله “بهترین روش تبلیغ رستوران” به برخی از روش های نوین این امر خواهیم پرداخت.

بهترین روش تبلیغ رستوران

بهترین روش تبلیغ رستوران
بهترین روش تبلیغ رستوران

شما باید تبلیغات خود را هدف دار انتخاب کنید. تبلیغات هدفمند به برنامه بازاریابی شما باز می گردد. بنابراین، ما تبلیغات بدون برنامه بازاریابی را توصیه نمی کنیم. اگر به اصول بازاریابی مسلط باشید، می دانید که اکثر صاحبان مشاغل اشتباه می کنند که قبل از بازاریابی به تبلیغات می روند.

شاید شما در حال حاضر منتظر پاسخ به این سوال هستید که بهترین روش تبلیغ رستوران چیست؟

جواب این است که بدون برنامه بازاریابی، نمی توانید تبلیغات هدفمندی برای نام تجاری خود ایجاد کنید. اگر موفق شوید، شانس آورده اید. در نتیجه، قبل از انتخاب یک رسانه، حتماً برنامه بازاریابی خود را مشخص کنید.

در ادامه مقاله به سوالی که در بالا مطرح شد پاسخ خواهیم داد.

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی در رستوران

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی در رستوران
ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی در رستوران

اگر هنوز رستوران خود را افتتاح نکرده اید، ایده های خلاقانه برای مراسم افتتاحیه می تواند راه موثری برای تبلیغات باشد. در این رویدادها، اکثر صاحبان رستوران ها از افراد مشهور دعوت می کنند.

به خاطر داشته باشید که این افراد باید با توجه به شخصیت و استراتژی رستوران شما برگزیده شوند. به عنوان مثال، اگر یک رستوران مدرن و شیک دارید، آن دسته از افراد مشهوری که در حوزه گیم فعالیت می کنند، مناسب پروژه شما نیستند.

اگر رستوران شما تأسیس شده است، می توانید بسته به مناسبت سالگرد تاسیس، برنامه خاصی ایجاد کنید. برنامه ریزی بازاریابی رویدادی یک کار زمانبر است. معمولاً 30-45 روز. بنابراین، اگر به دنبال چنین طرحی برای رستوران خود هستید، این برنامه را در نظر بگیرید.

چرا بازاریابی رویدادی؟

چرا بازاریابی رویدادی؟
چرا بازاریابی رویدادی؟
  • این رویداد کمک شایانی به پیچیدن اخبار مربوط به شما در شهر خواهد کرد.
  • شما می توانید با دعوت از افراد کلیدی در رویدادهای مختلف، محبوبیت برند خود را افزایش دهید.
  • اگر دراجرای این برنامه ها موفق باشید، شانس این را دارید که مشتریان جدیدی به دست بیاورید.
  • با مشاوره گرفتن از گروه های تبلیغاتی معتبر مانند تیم هشت، درصد موفقیت خود را بیشتر نمایید.

تجربه کاربری مناسب

تجربه کاربری مناسب
تجربه کاربری مناسب

فرض کنید شما بیشترین بنر را در شهر دارید. شما همه جا تبلیغ می شوید. در مورد شما در تلویزیون یا رادیو صحبت می کنند. می توانید بگویید که همه عکس ها و فیلم های رستوران شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

در صورتی که تمام موارد فوق را انجام دهید، اما افرای که به رستوران می آیند، تجربه خود را دوست نداشته باشند، چه اتفاقی می افتد؟ البته که همه پول شما هدر می رود. بنابراین، تجربه کاربر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خواه رستوران باشد یا کسب و کار دیگر.

در یک رستوران؛ عوامل متعددی معمولاً بر تجربه کاربر و حس رضایت وی اثر می گذارند. از جمله:

نمای جلویی یک رستوران: ایده ای که مردم ابتدا با دیدن رستوران شما به آن می رسند.

رفتار کارکنان: رفتار کارکنان تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر دارد.

محیط و دکوراسیون رستوران: رستوران شما می تواند هر کسی را با هر سلیقه ای جذب کند. (ایجاد فضاهای متعدد در رستوران)

خدمات و کیفیت غذا: کیفیت غذا، گرما، شکل پخت و طعم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برنامه هایی که در آن ها شما نیاز به بازگشت مشتریان و افزایش رضایت آن ها دارید، می تواند مشتریان وفادار زیادی را برای شما ایجاد کند.

ایجاد هویت بصری و برندیگ

ایجاد هویت بصری و برندیگ
ایجاد هویت بصری و برندیگ

به ندرت رستورانی را دیده اید که به این موضوع اهمیت دهد! مانند بسیاری از شرکت های سنتی در ایران، صاحبان رستوران ها معتقدند که تنها با ایجاد و ارائه محصولات خود می توانند مخاطب جذب کنند.

مهمترین بخش هر برند، داشتن لوگو و رنگ شرکت و شعار مناسب است. داستان ایجاد هویت برند از زمانی آغاز می شود که چشم ها و گوش های مخاطب به نام و نشان تجاری برند برخورد می کند، که اگر خدمات یا محصول به درستی ارائه شود، می تواند به طور نامحدود دوام داشته باشد.

شاخص های اصلی برای تعریف و ایجاد یک نام تجاری شامل مراحل زیر می باشد:

  • آگاهی از برند
  • استراتژی برند
  • معماری برند
  • هویت نام تجاری
  • تجربه برند

استنباطی که از موارد بالا به دست می آید، این است که حضور به تنهایی کافی نیست تا برند کار خود را انجام دهد. ایجاد استراتژی و طراحی برند، تعریف درس های هویت نام تجاری و ایجاد یک تجربه تجاری سرگرم کننده نیز ضروری می باشد.

علاوه براین، رستوران شما باید هویت بصری خود را طراحی کرده و استراتژی و معماری برند خود را توسعه دهد. در نهایت و مهمتر از همه، شما باید یک تجربه راحت و جذاب را برای مشتریان برند خود ایجاد کنید.

توجه کنید که همه این موارد می توانند با هم همکاری کنند و مشتریان و فروش رستوران را افزایش دهند.

شما مقاله “بهترین روش تبلیغ رستوران” را مطالعه می کنید.

تهیه و تدوین برند بوک رستوران

تهیه و تدوین برند بوک رستوران
تهیه و تدوین برند بوک رستوران

با توجه به آن چه که در این زمینه گفته شد، تهیه و ویرایش برند بوک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین، تفاوت اصلی بین شما و رقبای شما است.

داشتن یک نام تجاری به شما کمک می کند تا شخصیت برند را بسازید و داستان دیگری در مورد حضور این شخصیت در بازار بگویید. این شخصیت و داستان، وقتی منحصر به فرد است که برای بینندگان رسانه های مختلف جذاب است.

مانند اینفلوئنسر که با ترسیم شخصیت دیگری مخاطب را مجذوب خود می کند. با این حال، تفاوت های زیادی بین اینفلوئنسرها و مارک ها وجود دارد. این استراتژی، معماری و تجربه کاربر است.

امروزه، بسیاری از صفحات و آگهی های مشابه رستوران ها نمایش داده می شوند که فقط عکس های غذا در آن ها ارسال شده است. به این کار دیجیتال مارکتینگ و برندینگ گفته نمی شود.

این را هدر دادن پول و فراری دادن مخاطب می نامند. برندها ابتدا سطحی از محتوا و تبلیغات را برای خود درست می کنند که اختصاصی می باشد. سپس منجر به افزایش مخاطب به صورت ویروسی می شود.

چرا برند بوک ها تا این حد مهم هستند؟

چرا برند بوک ها تا این حد مهم هستند؟
چرا برند بوک ها تا این حد مهم هستند؟
  • برند بوک محتوای مارک دار را متمایز می کند.
  • برند بوک طرز تفکر متفاوتی را در بین مشتریان ایجاد می کند.
  • برند بوک تولید محتوای مارک دار را هماهنگ می کند.
  • برند بوک مسیر مبدا و مقصد را بهتر معلوم می کند.
  • برند بوک، برند شما را به سمت اهداف استراتژیک سوق می دهد.

تبلیغات رستوران در اینستاگرام

تبلیغات رستوران در اینستاگرام
تبلیغات رستوران در اینستاگرام

غذاهای مختلف با استفاده از تکنیک های تبلیغاتی نسبتاً قدیمی مانند آدرس رستوران، محوطه، معرفی اثاثه یا لوازم داخلی، تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد در شهر، برای صاحبان رستوران ها بسیار پرهزینه است.

اما این صفر تا صد کاری نیست که می توانید انجام دهید.

در حال حاضر، به وسیله اینستاگرام در شبکه های اجتماعی، مدیران رستوران ها قادرند تا تبلیغات را به صورت کاملا حرفه ای به صورت رایگان در فضایی با میلیون ها مخاطب در کل جهان به اشتراک بگذارند.

نقش اینستاگرام در تبلیغات رستوران ها

نقش اینستاگرام در تبلیغات رستوران ها
نقش اینستاگرام در تبلیغات رستوران ها

اینستاگرام یکی از روش ها و ابزارهای تبلیغاتی نوین است که شرکت ها، کسب و کارهای گوناگون به ویژه رستوران ها، در حال حاضر از آن برای نمایش نام تجاری خود و جذب مشتری استفاده می کنند. اینستاگرام با 500 میلیون کاربر ماهانه، فرصتی منحصر به فرد به بازاریابان می دهد تا مشتریان بیشتری را از طریق تبلیغات جذب کنند.

اینستاگرام فضایی را فراهم می کند که در آن کاربران نه تنها می توانند فیلم ها و تصاویر مورد نیاز خود را دنبال کنند، بلکه می توانند فیلم ها و تصاویر مربوط به رویدادهای زندگی شخصی و حرفه ای را به اشتراک بگذارند.

تبلیغات در اینستاگرام کاملاً دائمی است و برعکس بقیه راه های تبلیغاتی، محدودیت زمانی وجود ندارد. اینستاگرام تصاویر و ویدئوها را بدون محدودیت زمانی در اختیار کاربران قرار می دهد و برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، لازم نیست تا پول زیادی خرج کنید.

اینستاگرام می تواند فیلم ها و تصاویر بسیار زیبا و حرفه ای را در همه زمینه ها نمایش دهد و به کاربران این امکان را می دهد تا صفحه مورد نظر را بر اساس نیاز خود دنبال کنند.

پیج هایی که در زمینه غذا و رستوران ها فعالیت می کنند، از محبوب ترین های این پلتفرم می باشند.

توصیه میکنیم قیمت تبلیغات در اینستاگرام را نیز مشاهده نمایید.

یکی دیگر از روش های تبلیغ در اینستاگرام تبلیغات واینری است که در اینجا می توانید لیست واینرهای ایرانی را ببیند.

همچنین می توانید از روش تبلیغات گسترده اینستاگرام آیلین وب استفاده کنید.

بازاریابی با عکس ها

بازاریابی با عکس ها
بازاریابی با عکس ها

ما در ادامه مقاله “بهترین روش تبلیغ رستوران” می خواهیم تا چند استراتژی بازاریابی و تبلیغات مفید را برای شما ذکر کنیم.

وقتی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام دیدن می کنید، در بخش Trends با بخشی از غذا و ناهار روبرو می شوید که طرفداران زیادی دارد و انواع عکس ها، پست ها و تبلیغات مربوط به غذا، تنقلات و رستوران ها را نشان می دهد.

این نکته نشان می دهد که تهیه عکس چقدر می تواند به کسب و کار و پروسه تبلیغات شما کمک کند. از غذا و میان وعده هایی که سرو می کنید، عکس های جذاب و هیجان انگیزی بگیرید. ترفندها و راه حل های بصری چشم نواز مردم، محبوب ترین قسمت فضای مجازی و سایر ابزارهای فناوری اجتماعی است.

اولین نکته مهم این است که برای انجام این کار مهم از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید که تجربه عکاسی و تبلیغات در زمینه غذا و رستوران را دارد. اگر در بین سایر رقبا بهترین سبک ها و طرح ها را برای غذا دارید، عکس های شما باید تمام این کیفیت را به مخاطب نشان دهد.

نکته مهم دیگر در این نوع بازاریابی تبلیغاتی استفاده از هشتگ است. قرار دادن این علامت در مقابل کلماتی که می خواهید در صفحات رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید، مخاطبین شما را که به دنبال این نوع کلمات هستند، بسیار راحت تر می تواند صفحه یا پست شما را پیدا کند.

بازاریابی دیجیتال با اپلیکیشن ها

بازاریابی دیجیتال با اپلیکیشن ها
بازاریابی دیجیتال با اپلیکیشن ها

استفاده از ابزارها و برنامه های غذایی می تواند تأثیر به سزایی در رستوران ها و فست فودها داشته باشد. همچنین می توانید از ویژگی های برنامه های دیگر برای تبلیغ و عرضه رستوران خود و سفارش، ارسال یا تماس با مشتریان خود استفاده کنید.

همچنین نمی توان تاثیر بازاریابی سنتی را نیز نادیده گرفت و برای همیشه کنار گذاشت. از شعار کوتاه، مشتری پسند و مختص به خودتان در کسب و کار خود استفاده کنید و آن را به وسیله کارت پستال در شهر پخش نمایید.

اگر به دنبال ایده های جذاب برای تبلیغات رستوران و مشاوره بازاریابی برای رستوران و فست فود خود هستید، می توانید به گروه هشت اعتماد کنید. این گروه خبره به بهترین روش تبلیغ رستوران مسلط هستند و می توانند کمک شایانی به دیده شدن رستوران شما بکنند.

بازاریابی پاپ آپ برای برنامه های کاربردی محبوب

بازاریابی پاپ آپ برای برنامه های کاربردی محبوب
بازاریابی پاپ آپ برای برنامه های کاربردی محبوب

استراتژی تبیلغ در انواع برنامه های کاربردی تلفن همراه خارجی و داخلی می تواند فضای ایده آلی برای تبلیغ و معرفی مختصر رستوران ها به کاربران این برنامه ها باشد. امروزه بسیاری از مشاغل محلی هزینه ویدیوها، رستوران ها و سایر تبلیغات تجاری را برای برنامه های iOS و Android دریافت می کنند.

بازاریابی ویدئویی و پاکست

بازاریابی ویدئویی و پاکست
بازاریابی ویدئویی و پاکست

YouTube یک نسخه خارجی است و Aparat یک نمونه داخلی از یک شبکه ویدیویی محبوب است که در آن می توانید رستوران ها و فست فودها را به صورت رایگان با انواع تیزرها و فیلم های تبلیغاتی معرفی کنید.

ما شما را تشویق می کنیم که در ساخت تیزر و فیلم خلاق باشید. علاوه براین، به خاطر داشته باشید که این ویدئوها از نظر زمانی کوتاه هستند. بنابراین تأثیر معکوس تبلیغ یا بازاریابی رستوران را ندارند.

بازاریابی در Google Maps

بازاریابی در Google Maps
بازاریابی در Google Maps

google reviews را می توان یکی از بهترین فضاها برای به اشتراک گذاری مکان رستوران و بررسی نظرات مخاطبین دانست که به شما امکان می دهد تا رستوران ها و فست فودها را به صورت رایگان تبلیغ کنید. گوکل مپ ثبت مشاغل شخصی ایران را ممنوع می کند.

بنابراین صفحات غیر شخصی (صفحات شرکت) را در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و LinkedIn و همچنین در قسمت آدرس تنظیمات نمایه آن ها ایجاد کنید. آدرس رستوران یا فست فود خود را به صورت دستی و کتبی از روی نقشه وارد کرده و ذخیره کنید.

سپس از چندین حساب مختلف Gmail برای وارد کردن موقعیت تجاری خود در نقشه برنامه Google در زمان های مختلف استفاده کنید و امتیازات و نظرات را بگذارید.

پس از چند روز انتظار، Google به این اطلاعات اعتماد می کند

پس از چند روز انتظار، Google  به این اطلاعات اعتماد می کند و آدرس ثبت شده شما را روی نقشه نشان می دهد. از این به بعد، هنگامی که عناوین رستوران یا فست فود را در Google جست و جو می کنید، یک جعبه نظر کوچک در زیر نقشه فروشگاه مشاهده می کنید که در آن مشتریان می توانند نظرات و انتقادات خود را در مورد کیفیت غذای شما به اشتراک بگذارند.

از خوبی های ویژه این روش بازاریابی این است که علاوه بر نظرات، مخاطبان قادرند تا تصاویر گوناگونی از محیط رستوران ارسال کنند. این یک فرصت عالی برای تبلیغ و معرفی برای بینندگان است.

یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی دیجیتال مشابه برای نمایش نقشه های مکان و ثبت بازخورد، YELP  است. این برنامه تقریباً همه ابزارها و ویژگی های فوق و همچنین بسیاری دیگر از ویژگی های بازاریابی و تبلیغاتی را برای دارندگان رستوران ها و فست فودها و مشتریان آن ها ارائه می دهد. این ابزار در حال حاضر در برنامه ی اینستاگرام موجود است.

شما درحال مطالعه مقاله ” بهترین روش تبلیغ رستوران” می باشید. لطفا تا انتهای این مقاله کاربردی، ما را همراهی نمایید.

افراد مشهور را فراموش نکنید

افراد مشهور را فراموش نکنید
افراد مشهور را فراموش نکنید

اگر اندازه کسب و کار و بودجه شما اجازه می دهد، می توانید افراد زیادی از افراد مشهور هنری، فرهنگی و ورزشی را به رستوران یا فست فود خود دعوت کنید و به شیوه های مختلف از وجود این افراد مشهور در رستوران خود، دیگران را مطلع کنید. با انجام این کار، بسیاری از مردم به رستوران یا فست فود شما سرازیر می شوند تا مشاهیر کنجکاو و امیدوار را ببینند.

بازاریابی رستوران با خرید سایت

بازاریابی رستوران با خرید سایت
بازاریابی رستوران با خرید سایت

در زمینه بازاریابی و تبلیغ دیجیتال، داشتن یک سایت مختص به رستوران بسیار ارزشمند است. این سایت علاوه بر ارائه بسیاری از ابزارها و تجهیزات برای ارتقاء کسب و کار یا رستوران شما، می تواند مرجعی برای دانش آشپزی، پردازش غذا و غذاهای سبک، مانند یک مجله غذایی بوده و مخاطبین زیادی را برای شما به ارمغان آورده و به رستوران شما بکشاند.

این رویکرد همچنین تصویر کسب و کار شما را رسمی تر و معتبرتر از رقبای شما در بازار مشتری می کند.

واحد خبر

واحد خبر
واحد خبر

داشتن یک بخش خبری از اتفاق ها یا رویدادهای مهم در کسب و کار شما در صفحه اجتماعی یا وب سایت شخصی شما به مخاطبان شما اطلاع می دهد که رستوران و فست فود شما زنده هستند. این بدان معناست که شما مشتریان خاص خود را دارید، نه یک تجارت بی سابقه یا موقت.

بازاریابی با اعتمادسازی

بازاریابی با اعتمادسازی
بازاریابی با اعتمادسازی

رستوران شما با بالاترین کیفیت و خوشمزه ترین غذاها به مشتریان خدمات ارائه می دهد. قیمت منو نیز مناسب، قابل قبول و موثر است. امکان دارد که فضای رستوران شما زیبایی بی نظیری داشته باشد و شما استفاده تبلیغاتی زیادی از این فضا کرده باشید. با تمام این ها مشتریان هنوز می خواهند بدانند که در آشپزخانه رستوران شما چه می گذرد.

از کارمندان، سرآشپزها و سایر کارمندان رستوران خود، عکس های جذاب و متفاوتی بگیرید و آن ها را به مشتریان خود معرفی کنید. این تصاویر کارکنانی را نشان می دهد که در یک رستوران کار می کنند، با همکاران خود، وظیفه و تکالیف خود را انجام می دهند و در یک گروه تفریح ​​می کنند. یکی از اثرگذارترین راه و روش های بازاریابی، صادق بودن با مخاطبان بازار هدف و ایجاد اعتماد است.

نکته مهم این است که نظم و زیبایی پوشش کارکنان باعث می شود تا کسب و کار شما منسجم تر و بهتر به دیگران ارائه شود.

لبخند و انرژی مثبت در عکس را فراموش نکنید!

به سراغ منتقدان غذا بروید

به سراغ منتقدان غذا بروید
به سراغ منتقدان غذا بروید

بسیاری از افراد مشهور به عنوان سرآشپز و منتقد در رستوران ها و فست فودها کار می کنند و با بررسی انواع غذاها و خدمات یک رستوران در صفحات اجتماعی خود درباره آن حرف می زنند.

طبیعی است که هر چه تعریف و تمجید چنین اشخاصی از کیفیت کار شما بیشتر باشد، نتیجه تبلیغ از این روش بهتر خواهد بود. طبیعی است که نظرات منفی نیز وجود داشته باشد.

از بازخورد منفی رستوران استفاده کنید

از بازخورد منفی رستوران استفاده کنید
از بازخورد منفی رستوران استفاده کنید

مشتریانی که از کیفیت و قیمت خدمات و غذا ناراضی هستند، همیشه در رستوران ها و فست فودها یافت می شوند و مستقیماً از صاحبان و یا مدیران رستوران در رسانه های اجتماعی شکایت می کنند. با درک این بازخورد، می توانیم با ارائه وعده های غذایی رایگان، میان وعده های اضافی، تخفیفات جالب و موارد دیگر، مشتریان ناراضی را آرام کنیم.

در این مرحله، دلجویی ها را متوقف نکنید و با دریافت راهی برای برقراری ارتباط و تماس با مشتریان ناراضی، نظر آن ها را در مورد سفارش بعدی و نظرات مثبت آن ها را با رستوران خود جویا شوید و به آن ها یادآوری کنید که می توانید رضایت آن ها را جلب کنید.

طراحی منوی رستوران

طراحی منوی رستوران
طراحی منوی رستوران

در ادامه باید گفت که ما می توانیم از خلاقیت و ابتکار زیادی برای طراحی و نمایش منوهای رستوران و فست فود استفاده می کنیم و به مشتریان این امکان را می دهیم تا غذا را به شیوه ای جذاب تر و راحت تر انتخاب کنند.

علاوه بر طراحی جذاب و گرافیک موجود در منو ها، اطلاعات مختلفی را در مورد غذاهای استفاده شده در غذا و همچنین مزایای تغذیه ای هر رستوران و فست فود به مشتریان معرفی خواهیم کرد.

انواع نرم افزارها و برنامه های کاربردی آنلاین نیز موجود می باشند که می توانند با این هدف مورد استفاده قراربگیرند.

سرعت بخشیدن به خدمات مشتری

سرعت بخشیدن به خدمات مشتری
سرعت بخشیدن به خدمات مشتری

به محض سفارش غذا، مشتریان نمی توانند منتظر سرو غذا یا رسیدن غذا باشند. یکی از به یاد ماندنی ترین موارد برای مشتریان رستوران و فست فود شما، سرعت دریافت و ارائه سفارشات است. علاوه بر این، آن ها غذای گرم تری دریافت می کنند.

تبلیغات با بسته تحویل غذا

تبلیغات با بسته تحویل غذا
تبلیغات با بسته تحویل غذا

اگر برخی از خدمات رستوران برای مشتریان خارج از رستوران است، لوازم جانبی مختلف مانند ادویه، سس های متناسب با نوع غذا، کارد و چنگال، لیوان های غیر پلاستیکی در بسته هایی منقش به لوگو و نام رستوران و با بسته بندی جذاب و رنگارنگ را اضافه کنید.

تبلیغ با تخفیف مناسب

تبلیغ با تخفیف مناسب
تبلیغ با تخفیف مناسب

بد نیست که تخفیف ها و پاداش های جذابی را در مواقع خاصی از سال و بسته به نوع فرصت به مشتریان ارائه دهید. به خصوص اگر این مشتریان از مشتریان ارزشمند و وفادار رستوران یا فست فود شما باشند و همیشه تخفیف های خاص خود را داشته باشند.

به یاد داشته باشید که هدف از بازاریابی و تبلیغات رستوران ها و فست فودها نه تنها جذب مشتریان بیشتر، بلکه حفظ و بازگرداندن آن ها است. شما باید از ترفندها و تکنیک های مختلف تبلیغات استفاده کرده و به مرور، بهترین روش تبلیغ رستوران را یاد بگیرید.

با تبلیغات تجاری مشتری همراه باشید

با تبلیغات تجاری مشتری همراه باشید
با تبلیغات تجاری مشتری همراه باشید

بد نیست اجازه دهید که مشتریان رستوران یا غذاهای فست فود شما کارت ویزیت خود را روی تابلوها یا بشقاب های مخصوص بگذارند تا خدمات تجاری و کاری خود را ارتقا دهند.

حتی اگر ابتکار عمل را به دست بگیرید، ممکن است بتوانید که هنرمندانه این مجموعه از کارت های تجاری و تبلیغاتی را روی دیوار رستوران ها، فست فودها و جاهای دیگر به نمایش بگذارید.

راه اندازی رستوران کامیونی

راه اندازی رستوران کامیونی
راه اندازی رستوران کامیونی

رستوران ماشینی و کامیونی ایده های جذاب و کم هزینه ای برای بازاریابی و تبلیغات هستند.

این ایده بازاریابی و تبلیغات جذاب می تواند برای رستوران های معروف و فست فودهایی که شعبه دیگری ندارند، خیلی جالب و کارگشا باشد. غرفه های اتومبیل و کامیون می توانند علاوه بر تبلیغات گرافیکی برای رستوران، در قسمت هایی از شهر و دور از رستوران اصلی، غذا و فست فود سرو کنند. بسته های غذای گرم را می توان مستقیماً از رستوران به این کامیون ها تحویل داد و از این غرفه های رنگارنگ و متنوع به مشتریان تحویل داد.

در این قسمت از مقاله می خواهیم چند نکته مهم دیگر را که احتمالا از قلم افتاده است، اضافه نماییم.

تمام کسب و کارها، به خصوص رستوران ها نمی توانند از یک روش تبلیغ استفاده کرده و نتیجه مشابه کسب کنند.  با این حال، راه حل های زیر می تواند راهگشا باشد:

تخفیف ها در ساعاتی که رستوران آرام است، بسیار موثر است.

در رستوران خود، می توانید غذاهای پرطرفدار را که به صورت نیم پز در یک مغازه مجاور پخته شده است، به عنوان یک محصول بفروشید.

می توانید جوایزی برای مشتریان در نظر بگیرید

می توانید جوایزی برای مشتریان در نظر بگیرید. به عنوان مثال، به مشتری که برای نخستین بار به رستوران می آید، یک پاکت با جایزه روی آن داده می شود، اما هنگامی که سری بعدی به رستوران می آید، باید پاکت باز شود. جوایز می تواند دسر، نرخ تخفیف یا پول نقد باشد.

استفاده از کلمات کلیدی مربوط به صنعت و شخصیت برند در افزایش ارزش نام تجاری و مخاطبان موثر است.

تبلیغات بیلبورد به ویژه در رستوران ها و البته در شلوغ ترین مرکز شهر در ابتدای رستوران بسیار موثر است.

بسته به مکان رستوران، جست و جوی Google را انجام دهید. مثلا بهترین رستوران یک محله ی معروف. حتماً در نتایج مقاله های ارسال شده در اینترنت شرکت کنید و سعی کنید تا در رتبه های بالا تر باشید.

تمهیدات ویژه ای را برای متمایز ساختن خود از دیگران تنظیم کنید.

با مدرسه های منطقه خود مشورت کنید

با مدرسه های منطقه خود مشورت کنید. کوپن های تخفیفی بین جلسات والدین و معلمان، زمین های بازی، و معلمان و مدیران ارائه دهید.

با شرکت های خصوصی یا دولتی در منطقه خود صحبت کنید تا یک جلسه کاری در رستوران ترتیب دهید.

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی در این مورد موثر است.

برای بهبود تجربه کاربر، در نهایت می توانید یک برگه رتبه بندی به مشتریان خود ارائه دهید تا آن ها به صورت رایگان پر شده و نقاط قوت و ضعف شما را به شما بگویند. همین طور می توانید از آن ها درباره نحوه آشنایی با رستوران سوال کنید تا متوجه شوید که کدام روش تبلیغات شما، بازدهی بیشتری داشته است.

تبلیغات در مراکز عمومی مصرف کننده مانند مراکز خرید، کارواش ها و سینماها موثر است.

تبلیغات زمانی بهتر است که احساس نیاز بیش از هر زمان دیگری دیده شود

تبلیغات زمانی بهتر است که احساس نیاز بیش از هر زمان دیگری دیده شود. ارائه پیشنهادات به مشتریان اصلی و دعوت آن ها در نزدیکی زمان ناهار و شام بسیار موثر است.

هنگام سرو غذا در بیرون، به خاطر داشته باشید که کارکنان تحویل غذا برای مخاطب اهمیت ویژه ای دارند. لباس های تمیز، روکش رستوران ها و جعبه های تحویل غذا در گرم کردن غذا به مشتریان و تحویل به موقع آن بسیار موثر است.

جدیت لازم را در آموزش کارکنان خود در مورد برخورد با مشتری و برگزاری هراز گاهی جلسات و حتی آموزش در این زمینه برای آن ها ایجاد کنید.

بکوشید تا شخصیت و اهداف رستوران را به آن ها نشان دهید و سفارش کنید که به گونه ای عمل کنند که شخصیت رستوران کاملا و به درستی برای مشتری نمایان شود. توجه داشته باشید که در یک پذیرایی خوب، همه چیز باید خوب باشد. اگر مشکلی در جایی دارید، مشتری آن را می بیند و بر انتخاب او تأثیر می گذارد.

سعی کنید تا محیط های جداگانه ای برای خانواده ها، مجردها، زوج های عاشق و جوانان، محیطی با امکان سیگار کشیدن و محیطی بدون دود ایجاد کنید.

چنان چه می خواهید خانواده ها را به رستوران خود جذب کنید، در نظر بگیرید که کل خانواده چه می خورند و به چه چیزی نیاز دارند. توجه به این موارد کوچک، شما را متفاوت می کند.

در وب سایت یا سایت جانبی خود خدمت رزرو را ارائه دهید

در وب سایت یا سایت جانبی خود خدمت رزرو را ارائه دهید. این رزرو برای کسانی که در رستوران های خارج از کشور تجربه دارند، محبوب است.

فهرستی از اشتباهات و خطاها تهیه کنید. به هر رویداد غیر منتظره ای فکر کنید و راه حلی برای آن بیابید و آن را یکی از قوانین رستوران خود مانند کتیبه کوروش کنید. هنگام تدوین این قوانین، رضایت مشتری را در اولویت قرار دهید.

برای مشتریان خود یک کارت عضویت در نظر بگیرید.

هر از گاهی به مشتریان خاص و وفادار خود هدیه دهید.

برنامه ریزی برای رویدادهای آینده را در نظر بگیرید. اگر می توانید پروژکتور نصب کنید، مطمئن شوید که مسابقات مهم فوتبال پوشش داده شده است. یا برنامه های ویژه ای را برای جشن هایی مانند یلدا، عید فطر بسازید، تا همه بخواهند در برنامه شما حضور داشته باشند.

برنامه هایی برای افزایش خرید مشتریان وجود دارد

برنامه هایی برای افزایش خرید مشتریان وجود دارد. به عنوان مثال، برای دو نفر، اگر بیش از 250 هزار تومان خرید کنند، مهمان یک قهوه به حساب رستوران هستند. یا برای کسانی که غذای بالای 800 هزار تومان سفارش می دهند، پیش غذا و غذای اصلی رایگان است.

این ها تنها برخی از برنامه های تعیین هدف مشترک هستند که می توانید از آن ها برای موفقیت در بازاریابی و تبلیغات رستوران خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که همه این راه حل ها برای کار به یک تیم مجرب نیاز دارند.

ما همچنان بر این باوریم که اهمیت شروع قدرتمند کار هر چه قدر هم بالا باشد، باز هم نکته مهم تر تداوم آن وهمیشگی بودن آن است. این امر با تبلیغات موثر و مداوم امکانپذیر است.

شما باید یک تیم برای فرایند بازاریابی و تبلیغات خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما تیم هشت است. آن ها با کارشناسان خبره می توانند بهترین روش تبلیغ رستوران را اجرا کنند و شما را به اهدافتان برسانند.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

به انتهای نوشتار بهترین روش تبلیغ رستوران رسیدیم. ما در این مقاله درباره بهترین روش تبلیغ رستوران حرف زدیم. در دنیای رقابتی امروزی، شما باید به تمام استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی در زمینه کاری خود مسلط باشید و با دانش و آگاهی بتوانید از بین تمام روش ها، بهترین شیوه و روش تبلیغات رستوران خود را انتخاب کنید.

امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشد تا به یک ایده مناسب برای بهترین روش تبلیغ رستوران خود برسید.

لینک منبع:

https://b2n.ir/p71471

دیدگاهتان را بنویسید