بهترین بسته بندی برای صنایع

بهترین بسته بندی برای صنایع
بهترین بسته بندی برای صنایع

یک بسته بندی ایده آل نیاز به داشتن دانش یک نحوه بسته بندی میباشد که برای هر تولید کننده ای امری ضروری است.

شما با خواندن ادامه این مطلب راهنمایی های لازم و جامع را برای یک بسته بندی مناسب محصولات صنایع غذایی دریافت می کنید.

نوع بسته بندی نشان دهنده هویت مجموعه، محصول و هدف شما به مشتریانتان است. به همین منظور نه تنها باید در بسته بندی خود خلاق باشد بلکه باید نظر مشتریانتان را جلب کنید و آن ها را برای خرید هیجان زده کنید.

با این تفاسیر زمانی که نوبت به بسته بندی مواد غدایی می شود به موارد دیگری نیز باید توجه نمود.

نوع بسته بندی شما باید به گونه ای باشد که بتواند مشتریانتان را متقاعد کند تا محصول شما را در میان دیگر محصولات انتخاب کنند.

بسته بندی هرگونه مواد غذایی باید بطور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. تنوع زیاد محصولات باعث شده است که هر کدام ماندگاری خاص خودش را داشته باشند، که این موجب شده است که فرایند بسته بندی از الزامات محافظت و مقررات لازم پیروی کند.


با توجه با موارد ذکر شده با این موضوع پی میبریم بسته بندی محصولات باید از عمری طولانی مدت برخوردار باشند.

این موضوع کاملا بدیهی است که فروشندگان محصولی که می فروشند را میشناسند. شما آیا محصولی را که می فروشید میشناسید؟ از اطلاعات کامل محصول خود آگاه هستید؟ هر چقدر که شما نسبت به محصول خود اطلاعات داشته باشید می تواند خروجی بسته بندی را بهبود ببخشید.

  1. آیا به مواد تشکیل دهنده محصول خود آگاهی دارید؟
  2. برای تازه نگهداری محصولات خود به چه موادی نیاز دارد؟
  3. آیا استفاده از این ماده برای افراد آلرژی زا است؟


مواد آلرژی زا نه تنها بر محصولات غذایی بلکه بر نقاط دیگر مجموعه شما نیز اهمیت دارد.

برای فراوری موادی مثل آجیل لبنیات یا صدف استفاده می شود باید از بهترین تکنولوژی استفاده شود تا آلودگی های احتمالی را به حداقل برساند.


بسته بندی و محافظت از مواد غذایی

فرایند بسته بندی محصولات غذایی باید بسیار با دقت انجام گیر، زیرا محتویات درون بسته بندیی باید بتواند تازگی خود را پس از ساعت های طولانی حمل و توزیع حفظ نمایید.

به همین خاطر محصولاتی که نیاز به یک بسته بندی خاص دارند باید در انتخاب بسته بندی بسیار دقت کرد تا بتواند از محصول در برابر حرارت و عوامل خارجی محافظت نماید.

محصولاتی مثل مواد غذایی منجمد، مواد غذایی خشک و مواد غذایی که قابل خراب شدن هستند برای حفظ طراوت و تازگی به انواع مختلف بسته بندی نیاز دارند، علاوه بر آن یک بسته بندی باید در مقابل آلودگی مقاومت کند.

موارد مختلفی می توانند بر روی محصول شما اثر بگذارد یا بالعکس می توان باعث ایجاد یک عملکرد بهتر شود.

محصولاتی اعم از گوشت تازه و فراورده های آن برای جلوگیری از ورود هر نوع باکتر به یک بسته بندی مناسب نیاز دارد.استفاده از نایلون استرچ برای بسته بندی این قبیل محصولات بسیار پیشنهاد می شود و شما میتواند برای بسته بندی محصولات خود از نایلون های مختلف مثل نایلون سلفون استفاده کنید.


بودجه برای بسته بندی

برای بسته بندی شما باید برای این بخش بودجه ای را در نظر بگیرید. بسته بندی محصولات قطعا ارزان نیست و شما باید برای ارائه یک کیفیت مناسب به مشتری هزینه ای برای بسته بندی در اختیار مسئول آن بخش قرار دهید.

بسته بندی معمولاً حدود 10٪ از کل هزینه محصول شما را شامل می شود زمانی که هزینه های تولید، حمل و نقل و توزیع را حساب میکنید، امکان دارد زمان بسته بندی با مشکل کمبود بودجه مواجه شوید پس بهتر است هزینه بسته بندی را در همان مراحل اول تولید حساب نماید.


روند بسته بندی

با توجه با این نکته که صنعت همیشه در حال تغییر است، بسته بندی می تواند نقش زیادی در طراحی محصول شما داشته باشد.

برای مثال بسته بندی های سازگار با محیط زیست معمولا در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

شما نباید آخرین نفر در استفاده از یک روش بسته بندی باشد، رقابت در بازار عرضه نیاز به یک استراتژیک دارد که شما باید حواستان باشد و از آن پیروی کنید.


هویت محصول و برندسازی در بسته بندی

انتخاب و طراحیی یک بسته بندی باید نمایانگر آرم و نام تجاری شرکت ن.لیدی باشد، بسته بندی برای محصولات غذایی از این قاعد دور نیست.

هنگام انتخاب بسته بندی برای محصولات مجموعه خود باید اطمینان خاطر داشته باید که بسته بندی شما برای مشتریان جذاب باشد.

هویت محصول و برندسازی در بسته بندی
هویت محصول و برندسازی در بسته بندی
انتخاب و نوع بسته بندی باید بتواند به نام برند شما کمک کند تا بتواند خود را از سایر رقبا متمایز سازید.

عرضه یک محصول در بازار می تواند دلیل تعیین کنند در میان برند شما و یک محصول دیگر باشد، پس بر این اساس نوع طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که مشتری را از جهات مختلف تحت تاثیر قرار دهد.

عوامل زیادی از جمله رنگ بسته بندی و چیز های دیگر می تواند بر تصمیم مشتریان تاثیر بگذارد. پس استفاده از یک نایلون برای بسته بندی که قابلیت چاپ پذیری داشته باشد بسیار مهم است.


شما می توانید با استفاده از نایلون شیرینگ پک از این ویژگی بهره ببرید.

اولین اقدام در رابطه به ورود به بازار شناخت و مطالعه خواسته ها و نکات منفی از دید مشتریانتان است، نوع بسته بندی در صنایع غذایی از اهمیت بالای برخوردار است.

که یکی از آنها انتخاب یک بسته بندی مناسب برای جلوگیری از خراب شدن محصول قبل از رسیدن به دست مشتری است و این کار نیاز به اینده نگری دارد.

توجه به این شرایط و عوامل می تواند خلاقیت و طراحی شمارا در انتخاب بسته بندی افزایش دهد و باعث جلب توجه در بازار هدف شود.