۷ راه برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام کسب و کار شما

7 راه برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام کسب و کار شما

نرخ تعامل در حساب تجاری اینستاگرام شما باید در مرکز استراتژی رسانه اجتماعی کسب و کار شما باشد. در اینجا هفت راه برای بهبود تعامل و گسترش دسترسی شما به مخاطبان وسیع تری آورده شده است.
اینستاگرام یکی از مهم ترین پلتفرم های بازاریابی برای برندها در سال ۲۰۲۱ است. از آنجایی که تعامل کاربر با دسترسی بیشتر به مخاطبان هدف شما مطابقت دارد، تعامل اینستاگرام باید مرکز استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی و ابزاری برای افزایش فروش هر کسب و کار رو به رشدی باشد.
تعامل مهم است زیرا یک عامل کلیدی در الگوریتم اولویت‌بندی پست اینستاگرام است. این بدان معناست که اگر سطح تعامل بالایی داشته باشید، پست شما به احتمال زیاد در بالای فیدهای دنبال کنندگان شما قرار می گیرد – جایی که آنها واقعاً آن را خواهند دید.

۱.با محتوا آزمایش کنید

بهترین راه برای اینکه بفهمید کدام استراتژی های بازاریابی برای مخاطبان خاص شما کار می کند، آزمایش است. سعی کنید ویدیوها،پست های داستانی ، نظرسنجی‌ها، پست های آلبومی ، IGTV و پست های جایزه دار مسابقه ای تا ببینید کدام تاکتیک‌ها بهترین عملکرد را با دنبال‌کنندگان شما دارند.حتی اگر فکر می کنید قبلاً مشخص کرده اید که کدام محتوا در پروفایل تجاری اینستاگرام شما بهترین عملکرد را دارد، باز هم ایده خوبی است که انواع مختلف پست ها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که کسب و کار شما فرصت ارزشمندی را برای گسترش یا توسعه از دست نمی دهد.

۲. تجزیه و تحلیل و پیگیری نرخ تعامل

برای اینکه آزمایشات شما به ثمر بنشیند، باید نرخ مشارکت کاربران خود را تحلیل کنید. تا زمانی که صفحه شما به عنوان یک پروفایل تجاری یا بیزینس اکانت تنظیم شده باشد، به ابزار تجزیه و تحلیل رایگان اینستاگرام (که به عنوان Insight Insights نیز گفته می شود) دسترسی خواهید داشت. این ابزار به شما این امکان را می دهد که اطلاعات تعاملی دقیقی را در پست های خود مشاهده کنید، مانند تعداد ذخیره ها، نظرات، اشتراک گذاری ها و کل برداشت هایی که محتوای شما دریافت می کند.
این عوامل در تعیین امتیاز تعامل شما مهم هستند و در نهایت جایگاه شما را در الگوریتم اینستاگرام تعیین خواهند کرد. هشتگ‌هایی را که استفاده می‌کنید، پست‌ها یا استوری‌ها را ردیابی کنید، و از آن اطلاعات برای رشد استراتژی بازاریابی خود در حرکت رو به جلو استفاده کنید.

۳. به زمان بندی دقت کنید

نکته مهم و در عین حال ساده ای که هنگام ایجاد استراتژی « مدیریت پیج اینستاگرام برای کسب و کار» خود باید به خاطر بسپارید این است که به زمان ارسال پست فکر کنید. اگر اکثر فالوورهای شما با شما اختلاف زمانی زیادی دارند سعی کنید تا بعد از ظهر یا صبح زود پست بگذارید تا به کاربران اینستاگرام در زمانی که بیدار هستند و از تلفن خود استفاده می کنند، دسترسی پیدا کنید. همچنین، ممکن است مخاطبان اینستاگرام شما در تعطیلات آخر هفته فعال تر باشند. ببینید آیا این مورد در مورد دنبال‌کنندگان شما صدق می‌کند یا خیر، و مطمئن شوید که این اطلاعات را در برنامه پست‌های خود بگنجانید، اگر احتمال بیشتری وجود دارد که در پنجشنبه یا جمعه با محتوا درگیر شوند.

در حالی که نشان داده شده است که پست کردن به طور منظم باعث افزایش نرخ تعامل اینستاگرام در طول زمان می شود، سعی کنید هر روز در زمان مشخصی پست نگذارید زیرا قابل پیش بینی بودن می تواند به تعامل آسیب برساند.

۴. کپشن های خود را در اولویت قرار دهید

فقط یک ثانیه طول می کشد تا به یک پست نگاه کنید، اما ممکن است چهار یا پنج برابر بیشتر طول بکشد تا یک کپشن پرمعنا را بخوانید. به جای استفاده از یک رشته ایموجی در پست خود، زمانی را برای نوشتن کپشن های طولانی و جذاب به عنوان راهی برای تقویت تعامل در فید اینستاگرام کسب و کار خود اختصاص دهید.

تصویر شما فقط باید به اندازه کافی جالب باشد تا بیننده شما را وادار کند که عنوان را که می تواند حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر داشته باشد، بررسی کند. کپشن ها جایی هستند که واقعاً مخاطبان خود را وادار می کنید تا زمان بیشتری را برای مشاهده پست شما صرف کنند و هنگام تلاش برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام نباید دست کم گرفته شوند.

۵. معتبر باشید

مخاطبین اینستاگرام به کمپین های بازاریابی بی حاصل و بی نتیجه علاقه ای ندارند. در عوض، فالوورهای شما می‌خواهند حضور شما را احساس کنند که که هویت واقعی هستید. آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد را به نمایش بگذارید وشفاف باشید. صداقت و اصالت در اکانت شما، ارتباط قوی تری با فالوورهای شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند در دراز مدت به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنید.

۶. از قدرت ویدیوها استفاده کنید

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۹، ویدیوها دو برابر بیشتر از یک پست معمولی کامنت دریافت می کنند و بالاترین میزان تعامل را در بین هر محتوایی در اینستاگرام ایجاد می کنند.

اگرچه ایجاد ویدیو برای صفحه شما ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما اجازه ندهید این احساس شما را بترساند و بازدارنده باشد. برای استفاده از قدرت ویدیوها در صفحه خود، به تجهیزات فانتزی یا حتی استراتژی منسجم اینستاگرام  نیاز ندارید فقط کافی است خودتان باشید.

۷. از پست های آلبومی غافل نشوید

«پست های آلبومی» یا «نمایش اسلاید» اینستاگرام برای پست هایی با تصاویر یا ویدیوهای متعدد صحبت می کند. کاربران برای مشاهده حداکثر ۱۰ مربع از محتوا، انگشت خود را به سمت چپ بکشند. تجزیه و تحلیل اخیر Hootsuite از پست های آلبومی نشان می‌دهد که به طور متوسط سه برابر بیشتر از یک پست معمولی درگیر می‌شوند و توضیح می‌دهد که چرا نمایش اسلایدها در سال‌های اخیر اینستاگرام را تحت سلطه خود قرار داده است.

گنجاندن پست های آلبومی در استراتژی بازاریابی شما، مدت زمانی را که فالوورهای شما صرف تماشای فید شما می‌کنند، افزایش می‌دهد و امتیاز کلی مشارکت شما را بهبود می‌بخشد. یک پست  آلبومی معتبر با ویدئوها و متن ایجاد کنید و آن را با یک کپشن طولانی و جذاب جفت کنید تا راهی بی‌خطر برای ارسال محتوای جذاب در برنامه اینستاگرام شود.

خالق اکانت بیزینس اینستاگرام خود باشید.

این روزها برای اینکه بتوانید به یک خالق اینستاگرام موثر برای شرکت خود تبدیل شوید، لازم نیست در مدیریت رسانه های اجتماعی تجربه بالایی داشته باشید. با استفاده از تجزیه و تحلیل و سایر ابزارهای پلتفرم و با پیروی از چند دستورالعمل ساده، به خوبی در مسیر افزایش نرخ تعامل اینستاگرام و حتی فروش محصول یا خدمات خود خواهید بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.