پرش لینک ها

پرسونال برندینگ

امروزه پرسونال برندینگ همچون برند‌سازی برای محصولات و خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه بسیار زیادی به آن‌ می‌ شود. هر شخصی بدون در نظر گرفتن به این که در چه زمینه‌ ای فعالیت می‌ کند، می‌تواند برند شخصی خود را داشته باشد و با نشان دادن توانایی‌ ها، مهارت‌ ها و تخصص‌ هایش شناخته شود، به شهرت برسد و تجارت کند.

پرسونال برندینگ یا برند‌سازی شخصی چیست؟

در پرسونال برندینگ سعی بر این است که فرد را از طریق مهارت‌ ها، تخصص‌ ها و توانایی‌ هایی که دارد به دیگران معرفی کرد و سبب پیشرفت فرد در زمینه کاری و کسب درآمد بیشتر شد. با ساخت برند دقیقا همان گونه که می‌خواهید، شما را فردی متمایز، با ویژگی‌ها و توانایی‌ های منحصر به فرد‌تان به یاد می‌ آورند.

اهمیت پرسونال برندینگ چیست؟

به طور کلی برند سبب می‌ شود که مهارت‌ ها و تخصص‌ های خود را بهتر بشناسید، به نقاط ضعف و نقاط مثبت خود پی ببرید، نقاط مثبت را افزایش دهید و نقاط ضعف را بهبود ببخشید. با پرسونال برندینگ می‌ توانید در زمینه کاری خود شناخته شوید، موقعیت‌های شغلی بهتر و مناسب‌ تری پیدا کنید، در حوزه کاری خود با افرادی متخصص آشنا شوید و ارتباطاتی موثر به دست آورید و افزایش درآمد داشته باشید.

اهمیت پرسونال برندینگ

نقاط قوت و نقاط ضعف در پرسونال برندینگ شامل چه مواردی می‌شود؟

از آن جایی که در برند سازی شخصی شناخت نقاط قوت و نقاط ضعف از اهمیت بالایی برخوردار است، باید به آن‌ ها توجه ویژه‌ ای داشت. نقاط قوت شامل تمام ارتباطات با آدم‌ های معروف و سرشناس، توانایی‌ ها، مهارت‌ ها و تخصص‌ های فردی را افزایش داد و نقاط ضعف را که از مهم‌ترین آن‌ ها می‌ توان به مهارت‌ های ارتباطی و دیگری شبکه‌ سازی اشاره کرد، بهبود بخشید تا بتوان به موفقیت و پیشرفت رسید.

قبل از ساخت یک برند شخصی باید بتوان به سوال‌ های زیر پاسخ داد

  1. برای رسیدن به چه هدفی به دنبال ساخت پرسونال برندینگ هستید؟
  2. برای داشتن پرسونال برندینگ باید چه مسیری را طی کنید و نیاز به انجام چه کار‌هایی دارید؟
  3. شما که هستید؟ می‌خواهید که چگونه شناخته شوید؟ و مخاطبان با چه ویژگی‌ هایی شما را به یاد بیاورند؟
  4. اولین چیزی که مخاطبان قرار است از شما ببینند، چیست؟ زیرا مخاطبان با آن شما را به یاد می‌آورند.
  5. شما دارای چه ویژگی‌ ها و مزیت‌ هایی نسبت به سایر رقبا هستید؟ چه چیزی شما را از سایرین متمایز می‌کند؟
  6. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ برای حل کدام یک از مشکلات، مسائل و دغدغه‌ های آن‌ ها برنامه ریزی کرده‌اید؟
  7. انجام چه کار‌هایی می‌تواند بر ارزش و اعتبار خود و برندتان موثر باشد؟

چگونه می‌توان یک پرسونال برندینگ قوی ایجاد کرد؟

برای ایجاد آن باید در ابتدا بدانید، که هستید؟ هدف‌تان از ایجاد برند چه بوده است؟ مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ برای حل کدام یک از مشکلات، مسائل و دغدغه‌ های حل نشده مخاطبان خود حاضر شده‌ اید؟ نسبت به دیگر رقبا چه مزیت‌ هایی دارید؟ که پاسخ به همه‌ این سوال‌ ها نیازمند گذراندن مراحلی است که به مواردی از آن‌ها اشاره کرده‌ ایم.

ایجاد پرسونال برندینگ قوی

  1. یک چشم انداز تعریف کنید

  2. چشم اندازی برای خود تعریف کنید که، به دنبال رسیدن به چه جایگاه و چه هدفی هستید؟
  3. چه توانایی‌ ها و مهارت‌ هایی دارید که شما را از سایر رقبا متمایز می‌ کند؟
  4. به یاد داشته باشید که همیشه صادق، راستگو و خود‌ واقعیتان باشید و هرگز از دیگران تقلید نکنید.

 

  • از نظر ظاهر و طرز بیان منحصر به فرد باشید

در پرسونال برندینگ، تیپ، ظاهر و طرز بیان مهم است. زیرا برخی به خاطر تیپ و ظاهر متفاوت‌ شان شناخته می‌ شوند و برخی دیگر به خاطر لحن و طرز بیانی که دارند، پس حتما به این نکات توجه لازم و کافی را داشته باشید.

  • شناخت مخاطبان هدف

مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید و بررسی کنید که چه مسائل و مشکلاتی دارند. برای حل مسائل و مشکلات آن‌ ها چه پیشنهاداتی دارید و برای آن‌ ها ارزش آفرینی کنید.

  • تولید محتوای مفید و کاربردی

برای این که بتوانید مخاطبان را به سمت خود جذب کنید و همیشه شما را به عنوان مرجعی معتبر به یاد بیاورند، باید محتوا‌ هایی مفید، جذاب و کاربردی تولید کنید و بدانید که تولید محتوا‌ باید به صورت پیوسته و دائمی باشد. برای انتشار محتوا‌ های خود نیز می‌ توانید از شبکه‌ های اجتماعی همچون لینکدین و وبسایت شخصی بهره بگیرید.

  • استفاده از تبلیغات و بازاریابی

وقتی که صحبت از یک برند می‌شود، فرقی نمی‌ کند که پرسونال برندینگ باشد یا یک محصول یا یک خدمت، تمامی آن‌ ها نیازمند تبلیغاتی قدرتمند هستند تا شناخته شوند. برای تبلیغات نیز می‌توان از روش‌ های گوناگونی بهره گرفت.

دلیل لستفاده از پرسونال برندینگ

 پرسونال برندینگ را چگونه می‌ توان انجام داد؟

با پرسونال برندینگ می‌ توان در همه‌ی عرصه‌ های کاری پیشرفت کرد و به موفقیت رسید و از سایر رقبا در بازار کار پیشی گرفت و با رسیدن به شهرت و شناخته شدن افزایش درآمد خوب و چشمگیری داشت.

  • اولین قدم در پرسونال برندینگ این است که خود را به طور کامل معرفی کرد. تمام توانایی‌ ها و علایق را که می‌تواند یک برند را شکل دهد به خوبی بیان کرد.
  • در قدم دوم باید هدف خود را از ساختن پرسونال برندینگ مشخص کنید که، می‌ خواهید شما را با چه چیزی بشناسند و به یاد بیاورند.
  • در قدم سوم مشخص کنید که برای رفع نیاز و مشکلات چه کسانی تلاش می‌ کنید، چون نمی‌ توانید همه‌ افراد جامعه را راضی نگه دارید. شناسایی مخاطبان هدف یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ ترین بخش‌ ها در پرسونال برندینگ است. نوشتن پرسونای مخاطب می‌ تواند به پیدا کردن مخاطبان هدف کمک بسیاری کند.
  • در قدم چهارم آنچه که انجام می‌ دهید را به صورت یک عبارت کوتاه و مختصر اما به یاد ماندنی بنویسید و مخاطبان را با پیام برند خود آشنا کنید تا، هر باری که این پیام را شنیدند، برند شما را به یاد بیاورند.
  • در قدم پنجم باید به تمام وعده‌ ها و قول‌ های برند خود که به مخاطبان هدف داده‌ اید پایبند باشید، عمل کنید و خود را یک برند قدرتمند و قوی بدانید.
  • در قدم ششم باید یک وبسایت شخصی داشته باشید تا افرادی که به آن مراجعه می‌کنند به راحتی متوجه شوند که شما چه کسی هستید، هدف‌تان از ایجاد برند چه بوده است و چه راه حلی برای برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌ های آن‌ ها دارید.
  • در قدم هفتم یکی از مهم‌ترین راه‌ ها برای پرسونال برندینگ تولید محتوا است. این محتوا‌ ها می‌تواند در قالب بلاگ، ایمیل و مطالب داخل شبکه‌ های اجتماعی باشد.
  • در نظر داشته باشید که به طور مداوم برای مخاطبان خود محتوا تولید کنید، محتوا یکی از مهم‌ترین و کارساز‌ترین عناصر است. به مخاطبان خود نشان دهید که برایتان ارزشمند هستند.

تکنیک های پرسونال برندینگ

تکنیک‌ های پرسونال برندینگ چیست؟

برای رسیدن به پرسونال برندینگ نیاز به انجام یک سری از تاکتیک‌ ها و استرتژی‌ ها است که شامل موارد زیر است:

1) داستان برند

یکی از سخت‌ ترین کار‌ها داستان سرایی است، اما اگر بتوان تمام موفقیت‌ ها، شکست‌ ها و مراحلی که طی شده است را به راحتی به صورت یک داستان و قصه بازگو کرد، مخاطبان زیادی را با خود همراه می‌ سازید، چون مردم بسیار مشتاق شنیدن داستان برند‌ها هستند و از این طریق احساسات و عواطفشان به راحتی درگیر می‌ شود.

2) شبکه‌ های اجتماعی و سایت

امروزه با فراگیر شدن اینترنت یکی از راه‌ های برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان و مشتریان استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و وبسایت شخصی است که، می‌توان با با تولید محتوا‌های مفید و جذاب مخاطبان را به سمت خود جذب کرد. به طوری که شما را به عنوان یک مرجع مفید بشناسند و به دیگران معرفی کنند. به یاد داشته باشید که باید در شبکه‌ های اجتماعی حضوری فعال و مداوم داشته باشید.

3) گذاشتن پست در سایر سایت‌ ها

به گذاشتن پست در سایر سایت‌ها، پست مهمان می‌گویند. به طوری که تمام مطالب و محتوا‌های مفید و جذابی را که تولید کرده‌ اید در دیگر سایت‌ ها منتشر کنید و آن‌ ها با گذاشتن مطالب و محتوا‌های شما در سایت‌شان سبب جذب مخاطبانی جدید برای شما می‌ شوند.

4) فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

در شبکه‌ های اجتماعی حضوری دائم و پیوسته داشته باشید، فعالیت کنید، محتوا‌های مناسب تولید کنید، با مخاطبان تعامل برقرار کنید و بدانید که شما از طریق شبکه‌ های اجتماعی می‌توانید مخاطبان بسیاری را بدست آورید.

 5) ایجاد شبکه

ایجاد شبکه و بر‌قراری ارتباطاتی قوی و قدرتمند، یکی از مهم‌ترین و کار‌ساز‌ترین تکنیک ها در پرسونال برندینگ است. از طریق شبکه‌ سازی می‌ توان برند را به همگان معرفی کرد و برای آن ارزش آفرینی کرد.

فواید پرسونال برندینگ

فواید پرسونال برندینگ چیست؟

از جمله نکات مثبتی که این کار می تواند با خود به ارمغان بیاورد عبارت است از:

افزایش درآمد

با داشتن پرسونال برندینگ می‌توان اعتبار و ارزش کسب کرد، فرصت‌های شغلی بسیاری به دست آورد و کسب درآمد کرد. هر چه پرسونال برندینگ قوی‌ تر و قدرتمند‌تر باشد، درآمد حاصل نیز بیشتر خواهد بود.

زندگی هدفدار

ایجاد پرسونال برندینگ به زندگی کمک می‌کند تا هدفمند و برنامه ریزی شده پیش برود. نقاط قوت و نقاط ضعف در رسیدن زندگی به اهداف کمک بسیاری می‌کند.

جذب مخاطبان

با یک پرسونال برندینگ قوی می‌توان تمام افراد و مخاطبان را به سمت خود جذب کرد، برای آن‌‌ها ارزش آفرینی کرد و به اعتبار و ارزش خود افزود.

جمع بندی

در آخر باید گفت که برند‌سازی علاوه بر محصولات، خدمات و کسب و کار‌ها برای اشخاص نیز انجام می‌ شود. مهارت‌ ها، تخصص‌ ها و توانایی‌ های فرد را بیان می‌کند، برای او اعتبار و ارزش آفرینی می‌ کند، ارتباطات و شبکه‌سازی‌ های قوی و قدرتمند ایجاد می‌ کند و باعث افزایش درآمد شخص می‌ شود. مهم‌ترین قضیه در پرسونال برندینگ که باید به آن توجه کرد تا به موفقیت رسید، داشتن صداقت، راستگویی و صبوری است.