صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تفاوت های گوگل ادز و گوگل ادسنس | دو خدمت جذاب و متفاوت از گوگل

گوگل ادسنس

سرویس‌های متنوع شرکت گوگل طرف‌داران بسیار زیادی دارند و کاربران و کسب‌وکارها بر اساس نیازهای خود در زمینه‌های مختلف از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. تبلیغات گوگل و گوگل ادسنس نیز دو نمونه از سرویس‌های کارآمد این غول تکنولوژی هستند. استفاده از این دو سرویس روزبه‌روز در حال افزایش است. شاید نام مشابه آن‌ها شما را به‌اشتباه بیندازد و تصور کنید که این دو سرویس شبیه به هم بوده و یا حتی یکی هستند. بااین‌حال چنین تصوری اشتباه است. با این مطلب همراه باشید تا شما را با تفاوت‌های تبلیغات گوگل ادز و گوگل ادسنس بیشتر آشنا کنیم.

 گوگل ادسنس؛ راهی برای کسب درآمد از محتوا

اگر تولیدکنندگان محتوا بر روی یوتیوب را دنبال کرده باشید، احتمالاً تابه‌حال عبارت‌هایی مثل درآمدزایی از یوتیوب یا مانیتایز شدن کانال یوتیوب به گوش شما خورده است. مانیتایز شدن یعنی دریافت درآمد از طریق آپلود ویدئو در یوتیوب. در حقیقت درصورتی‌که کانال یوتیوب شما به مرحله درآمدزایی برسد، به‌ازای هر بازدیدِ ویدئویی که آپلود کرده‌اید، مبلغی پول از گوگل دریافت می‌کنید. این درآمد از محل تبلیغاتی است که بر روی ویدئوی شما پخش می‌شود.

مطالعه بیشتر: بازاریابی ویدئویی با 3 روش طلایی

گوگل ادسنس سرویسی است که این کسب درآمد را مدیریت می‌کند. شما نیاز دارید که بعد از افتتاح کانال یوتیوب، یک حساب در گوگل ادسنس باز کنید. سپس کانال خود و اهداف آن را معرفی کنید. بعد از مدتی اگر به شرایط خاصی دست پیدا کردید، می‌توانید از کانال خود درآمدزایی کنید. حال سؤالی که شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد! تبلیغات در گوگل چیست و چه تفاوتی با گوگل ادسنس دارد؟

 گوگل ادز، سرویس تبلیغاتی گوگل

حتماً تابه‌حال پیش‌آمده که با سرچ کردن یک کلمه در گوگل و به‌خصوص نام یک محصول، با نوعی از تبلیغات مواجه شده باشید. معمولاً حروف اختصاری Ad در کنار لینک به‌نمایش‌درآمده نشان از تبلیغاتی بودن این لینک‌ها دارد. همچنین گاهی بنرهای تبلیغاتی کوچکی را در گوشه صفحه خود مشاهده می‌کنید. سرویس گوگل ادز (Google Ads) که درگذشته تحت عنوان گوگل ادوردز (Google AdWords) شناخته می‌شد، وظیفه نمایش این تبلیغات را بر عهده دارد.

آخرین مقالات دانش‌نامه ادستیتو
کمک گرفتن از هوش مصنوعی در گوگل ادز کاهش هزینه گوگل ادز با 10 روش
PPC در تبلیغات گوگل چیست؟ رفع ایراد معلق شدن اکانت گوگل ادز

به‌منظور استفاده از خدمات گوگل ادز، شما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار می‌بایستی اکانت گوگل ادز تهیه کرده و مبلغی را برای شروع تبلیغات خودپرداخت کنید. سپس یک کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل معین می‌کنید تا هر کس آن کلمه کلیدی را در گوگل سرچ کند، تبلیغات شما را ببیند. به‌ازای هر کلیک بر روی تبلیغات شما، مبلغی از پولی که پرداخته‌اید، کم می‌شود. در حقیقت شما در ازای ترافیکی که گوگل به سایت کسب‌وکار شما هدایت می‌کند، مبلغی پرداخت می‌کنید. بدین ترتیب کسب‌وکار شما بیشتر دیده می‌شود.

google-adwords

تفاوت‌های گوگل ادز و گوگل ادسنس؛ سه جنبه مهم

احتمالاً تا همین‌جا نیز تا حدی متوجه تفاوت‌های دو سرویس گوگل ادز و گوگل ادسنس شده‌اید. بااین‌حال در ادامه تلاش می‌کنیم تفاوت‌های میان این دو سرویس شرکت محبوب گوگل را بیشتر توضیح دهیم. شناخت این تفاوت‌ها کمک می‌کند تا بسته به جایگاهی که دارید، برای انتخاب سرویس مناسب خود تصمیم بهتری بگیرید.

مخاطب؛ از مهم‌ترین تفاوت‌های گوگل ادز و گوگل ادسنس

هر سرویسی باتوجه‌به دسته‌ای از مخاطبان طراحی می‌شود. در حقیقت در طراحی هر سرویسی هدف این است که کاربران خاصی به آن جذب شوند. درباره دو سرویس گوگل ادز و گوگل ادسنس نیز همین ساله صدق می‌کند. از مهم‌ترین تفاوت‌های گوگل ادز و گوگل ادسنس همین تفاوت در کاربر این دو سرویس است. سرویس گوگل ادز طراحی شده تا صاحبان کسب‌وکارها و به‌طورکلی کسانی که یک محصول و یا خدمت را تولید کرده و می‌خواهند دیگران با محصول آن‌ها آشنا شوند، به خود جذب کنند.

کاربران سرویس گوگل ادسنس، کسانی هستند که ترافیک و نرخ کلیک ارگانیک عظیم موجود بر روی گوگل را تولید می‌کنند. کاربران این سرویس در تلاش هستند تا از محل اجاره‌دادن این ترافیک به گوگل برای تبلیغ‌کردن، کسب درآمد کنند. همین تفاوت مخاطب، از جمله اصلی‌ترین تفاوت‌های گوگل ادز و گوگل ادسنس است که نشان می‌دهد این دو سرویس به‌رغم تشابه نام، تفاوت زیادی دارند.

هزینه تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید هر تبلیغی، هزینه‌ای با خود به همراه دارد. امروزه هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند بدون هزینه تبلیغ کند. تنها بحث بر این است که چگونه می‌توان تبلیغات بیشتر و بهتری با هزینه کمتر داشت. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های گوگل ادز و گوگل ادسنس همین تفاوت در جریان هزینه تبلیغات است.

در سرویس گوگل ادز، آن‌کسی که هزینه تبلیغات را می‌پردازد، شما به‌عنوان کاربر هستید. برای مثال شما صد دلار پرداخت می‌کنید و تا سقف 1000 کلیک بر روی تبلیغ شما، آن تبلیغ در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد. (نحوه محاسبه هزینه تبلیغات گوگل ادز) در گوگل ادسنس اما بر عکس است. این شما هستید که به‌ازای میزان ترافیکی که ایجاد کرده‌اید (برای مثال تعداد ویو یک ویدئو بر روی یوتیوب) بخشی از هزینه تبلیغاتی که گوگل از صاحبان کسب‌وکار دریافت کرده، از آن خود می‌کنید.

استراتژی متفاوت کسب درآمد

وقتی به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار به سراغ سرویس گوگل ادز می‌روید، می‌دانید محصول یا خدمتی دارید که احتمالاً افراد حاضر به پرداخت پول برای خرید آن هستند. در نتیجه مبلغی را برای تبلیغ در گوگل ادز خرج می‌کنید تا محصول یا خدمت شما بیشتر و بهتر دیده شده و فروش آن افزایش یابد. در نتیجه سود مجموعه شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

گوگل ادسنس اما متفاوت است. شما در این سرویس، به محتوایی که تبلیغ می‌شود کاری ندارید یا حداقل تا زمانی که مشکلی پیش بیاید، به محتوای این تبلیغات اهمیت نمی‌دهید. در زمینه گوگل ادسنس، این خود گوگل است که باتوجه‌به محتوایی که شما در سایت یا صفحه یوتیوب خود قرار می‌دهید، تبلیغاتی مرتبط برای نمایش انتخاب می‌کند. انتخاب کلیدواژه برای تبلیغ در سرویس گوگل ادز اما بر عهده خود شما به‌عنوان کاربر این سرویس تبلیغاتی است.

دسترسی آسان به گوگل ادز و گوگل ادسنس با خدمات ادستیتو

تبلیغات گوگل ادز و گوگل ادسنس دو نمونه از جذاب‌ترین سرویس‌های شرکت محبوب گوگل هستند که در سال‌های اخیر کاربران زیادی را جذب کرده‌اند. این دو سرویس به‌خصوص برای کسانی که به دنبال راه‌های نوین تبلیغات و یا درآمدزایی هستند، جذابیت دوچندان دارند. بااین‌حال عوامل مختلف و از جمله محدودیت‌های تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و کاربران ایرانی، استفاده از این دو سرویس را پیچیدگی‌هایی مواجه ساخته است.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

مجموعه ادستیتو با دانش و سابقه کافی در امر تبلیغات و همچنین به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل ادز، به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به‌راحتی به صفحه اول گوگل ببرید. همچنین ما به شما در نقدکردن درآمد به‌دست‌آمده از سرویس ادموب کمک کنیم. برای رفاه حال کاربران، امکان مشاوره رایگان نیز برای شما فراهم آمده است. پس همین امروز به سایت ما سر بزنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید