علیرغم اینکه سیتروئن تاریخچه‌ای غنی از بابت خودروهای نمادین و مشهور دارد اما ظاهراً علاقه‌ای به دنبال کردن راه سایر خودروسازان همچون فیات، فولکس‌واگن و هوندا در تولید محصولات الکتریکی محبوب و رترو همچون ID. Buzz، ۵۰۰ و e را ندارد. البته این امر باعث نمی‌شود طراحان مستقلی همچون دژان ریستف دست به تجسم نسخه مدرن از سیتروئن ۲CV مشهور یا همان ژیان خودمان نزند. این خودرو می‌تواند به عنوان یک کراس اوور الکتریکی و با طراحی مینیمالیستی بازگردد.



این طراح اذعان می‌کند طراحان زیادی روی ۲CV مدرن کار کرده‌اند اما اکثر این طراحان از وفادار بودن به نسخه اصلی و قدیمی واهمه داشته‌اند. همین موضوع درباره استودیو طراحی خود سیتروئن نیز صدق می‌کند زیرا از عناصر مشهور ۲CV در نسل اول C3، C3 Pluriel، REVOLTe کانسپت و آمی چهار چرخ استفاده کرد اما هرگز به دنبال احیای کامل آن خودرو نبود.



ریستف بجای اختراع دوباره چرخ همان طرح و روح کلی ۲CV اصلی (تولید از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰) را حفظ کرد که شامل شکل گرد خط سقف، گلگیرهای برجسته و کاپوتی نمادین است. چراغ‌های جلوی LED تیره، جلوپنجره مینی مالیستی، سطوح زیبا روی بدنه عضلانی، دوربین‌های جایگزین آینه‌بغل‌ها و چراغ‌های عقب کشیده شده در پهنا باعث شده‌اند ۲CV محصولی مدرن با شاخصه‌های جالب باشد. بجای استفاده از طرح هاچبک مرسوم، این طراح ظاهر کراس اوور با ارتفاع بیشتر از سطح زمین را انتخاب کرده است.


این ارتفاع بیشتر از سطح زمین به لطف رینگ‌های توربین مانند و کمک‌فنرهای متفاوت به دست آمده است. پوشش پلاستیکی محافظ بدنه نیز فقط در بخش پایینی سپرها و رکاب‌های جانبی بکار رفته‌اند تا ظاهری شیک به ۲CV مدرن ببخشند. بخش اعظم سقف نیز به‌مانند ژیان قدیمی تا می‌شود تا لذت رانندگی در هوای آزاد ایجاد شود. اما آنچه با دوران ۲CV قدیمی فرق می‌کند تجهیزات خودرو است چراکه خریداران کنونی نمی‌توانند با برف‌پاک‌کن‌های دستی و نبود کولر کنار بیایند. به همین خاطر کابین ۵ نفره ۲CV موردبحث از تجهیزات موردنیاز شامل نمایشگر لمسی، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی و سیستم صوتی کامل سود می‌برد.


از نظر ابعاد نیز باید گفت این خودروی الکتریکی رشد ۳۸۱ میلی‌متری نسبت به ژیان اصلی دارد و طول آن به ۴۲۴۱ میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب ۲CV مدرن در دسته شاسی بلندهای کلاس B همچون پژو ۲۰۰۸ با طول ۴۳۰۰ میلی‌متری قرار می‌گیرد. اگرچه چنین خودرویی فقط زاییده ذهن خلاق طراح مستقل است اما در صورت واقعی بودن می‌توان آن را بر اساس پلتفرم کوچک STLA استلانتیس تولید کرد. همان‌گونه که گفته شد این اولین باری نیست که طراحی‌های مستقل بر اساس محصولات کلاسیک سیتروئن را می‌بینیم اما باید اذعان کرد ۲CV موردبحث در صورت تولید می‌تواند کلاس کراس اوورهای شهری را تکان دهد چراکه طراحی همیشگی آن بسیار جذاب است و نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند.