صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

پروداکت مارکتینگ، یا بازاریابی محصول

پروداکت مارکتینگ

پروداکت مارکتینگ، یا بازاریابی محصول

پروداکت مارکتینگ (Product Marketing)، یا بازاریابی محصول، بیانگر کلیه استراتژی‌ها و عملکردهایی است که محصول را از محل تولید به دست خریدار رسانده و کمک می‌کند که این چرخه همیشه پایدار باقی بماند. بازاریاب محصول کسی است که بین محل تولید تا محل فروش محصول اتصال زنجیره فروش را برقرار می‌کند. علاوه‌برآن، بازاریاب محصول باید هم‌زمان صدای مشتری، نابغه‌های پیام‌رسان بین تولید و مصرف، توانمند در فروش، و پیش‌برنده و سرعت‌بخش در بستن قراردادها باشند. در حقیقت وظیفه آن‌ها چیزی بیش از فقط فروش محصولات است. با شنیدن صدای مشتری و نبوغی که در درک صحیح از نیاز بازار و همچنین فرایند تولید دارند، می‌توانند تولید را همسو با نیاز اصلی بازار کنند.

بنابراین، یکی از وظایف بازاریابان فروش، معرفی محصولات موردنیاز با کلیه مشخصات کلی و جزئی به تولیدکنندگان است.

پروداکت مارکتینگ30

بازاریابان فروش مسئول شناخت و توزیع محصولات موردنیاز مردم در فروشگاه‌ها هستند و جزو مهمی از چرخه تولید تا فروش محصولات به‌حساب می‌آیند. آن‌ها با نبوغی که در دریافت اطلاعات از مشتری و فروشندگان دارند می‌توانند نیاز بازار را درک کنند. سپس با رساندن پیغام صحیح و کارشناسی شده به تولیدکننده جهت تولید یا بهبود محصول، باعث می‌شوند که محصولات روند پیشرفت را طی کرده و محصولات بهتری بر اساس نیاز مشتریان وارد بازار شود؛ بنابراین شغل بازاریابان متشکل از توانمندی‌های مختلف در بخش‌های تولید، بازاریابی، و فروش است که باید در تمامی آن‌ها به‌اندازه کافی قوی و باهوش باشند. همچنین توانایی مذاکره قوی یکی از شاه‌کلید‌های موفقیت در این شغل پرهیاهو است.

بازاریابی ویدئویی با 3 روش طلایی در ادامه مطالب 

پروداکت مارکتینگ

پروداکت مارکتینگ چگونه در بهبود چرخه اقتصاد نقش دارد؟

در کنار هر شرکت و کارخانه موفق، بازاریابان محصول خبره وجود دارند. آن‌ها نیاز بازار را به‌خوبی بررسی می‌کنند و نوع، سایز، مقدار و دیگر پارامترهای محصول را به تولیدکننده اطلاع می‌دهند. در حقیقت باید نیاز و مقدار نیاز را به‌درستی شناسایی کرده و سپس محصول تولید شده را به‌درستی به مشتری معرفی کنند تا چرخه خریدوفروش فعال باقی بماند.

بازاریابان محصول با قسمت‌های مختلف بخش تولید، پخش، و فروش در ارتباط هستند؛ بنابراین نمی‌توان به طور واضح بیان کرد که در کدام بخش مشغول به کار هستند. در حقیقت آن‌ها با تمامی بخش‌ها، از کارگر تا مدیر، باید در تماس باشند تا بتوانند بهترین محصول را با کمترین قیمت برای خریدار و سود مناسب برای تولیدکننده وارد بازار کنند؛ بنابراین شغلی سخت و درعین‌حال پر از تنوع و چالش حساب می‌شود.

ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه میتوانیم از آن برای استفاده از بازاریابی دیجیتال استفاده کرد؟

مراحل شاخص در بازاریابی محصول

بازاریابی محصول دارای هفت رکن اساسی است: کشف و تحقیق، داستان و استراتژی، تعریف محتوای محصول، طرح، ورود به بازار، ارزیابی و رشد. در طی این هفت رکن محصول شناخته، طراحی، ساخته، و در نهایت وارد بازار می‌شود و البته با وارد بازار شدن محصول، کار بازاریاب محصول تمام نمی‌شود. او همچنان باید صدای مشتری را بشنود تا بتواند برای بهبود محصول فعلی و یا تولید محصول آینده بر اساس نیازهای جدید دست‌به‌کار شود.

در ادامه به بررسی تک‌تک این گام‌ها می‌پردازیم.

پروداکت مارکتینگ

کشف و تحقیق

شما در این مرحله ایده اولیه برای ساخت محصول جدید را دارید. باید اطلاعات و بینش خود از نیاز بازار را دقیقاً بررسی می‌کنید تا فرضیات خود در زمینه بازاریابی محصول موردنظر را به‌صورت یه فرضیه علمی تهیه کنید. در این مرحله شما، به‌عنوان بازاریاب محصول، باید با مهندسان، طراحان، و تولیدکنندگان وارد مذاکره شوید تا بتوانید بهترین محصول را از لحاظ تأمین نیاز بازار، کیفیت، قیمت و دیگر مشخصات ارائه دهید. دو موضوعی که در تصمیم‌گیری شما در این مرحله تأثیر بسزایی دارد بازخورد مشتری و جلوگیری از ایجاد رقابت در بازار است.

داستان و استراتژی

هر محصول بابت یک نیاز وارد بازار می‌شود. شما باید این نیاز را در قالب یک داستان و استراتژی تولید محصول بیان کنید؛ بنابراین باید بتوانید به سؤالات مختلف در این راستا، جواب واضح و دقیق دهید. سؤالاتی از قبیل: محصول برای کدام بازار مناسب است؟ چه مشکلی از نیازهای مردم را رفع می‌کند؟ چه تفاوتی با محصولات قبلی دارد و آیا با نیاز بازار همخوانی دارد؟ اگر رقیب‌ها چنین محصولی را تولید می‌کنند، ارجحیت محصول پیشنهادی نسبت به محصول رقبا چیست؟ هرچقدر سوال‌های بیشتر و دقیق‌تری در این مرحله پرسیده شود، بهتر می‌توانید محصول خود را ارائه و توضیح دهید. داشتن توضیحات واضح برای محصول، تولیدکنندگان را برای داشتن قرارداد با شما بیشتر ترغیب می‌کند؛ بنابراین موفقیت شما در این مرحله کلید می‌خورد، آیا می‌توانید به‌خوبی داستان محصول را بیان کنید و کسی را قانع کنید که روی محصول شما سرمایه‌گذاری کند؟

تعریف محتوای محصول

در اینجا باید محتوای لازم برای معرفی محصول تهیه شود تا جامعه هدف به‌سهولت با محصول آشنا شوند. داشتن تیم محتوانویس حرفه‌ای در این مرحله به بازاریاب محصول بسیار کمک می‌کنند تا پیش از ورود محصول به بازار، جامعه هدف از وجود محصول آگاه و به دنبال خرید آن باشند. تیم محتوانویسی با کمک اطلاعاتی که از “داستان و استراتژی” محصول تهیه کرده‌اید می‌توانند به زیباترین روش پیام شما را به جامعه هدفتان انتقال دهند.

طرح

در این مسیر باید کل پروسه تولید تا پخش و فروش محصول مورد بررسی قرار می‌گیرند. در هر بخش باید مسئول بخش تعیین و کلیه چالش‌ها مورد بررسی قرار گیرند؛ بنابراین این مرحله در حقیقت نقشه راه را به ما تحویل می‌دهد.

پروداکت مارکتینگ

ورود به بازار

در اینجا باید تمام توانایی‌ها، دانسته‌ها، آموزش‌ها، و جلساتی که در طی آن در زمینه بازاریابی محصول آموزش دیده‌اید و تجربه کسب کرده‌اید به کار گیرید و به تیم خودآموزش دهید. این مرحله مخصوص واردکردن محصول به بازار است. تیم بازاریابی باید فروشندگان را پیدا کرده و با آن‌ها مدام در حال تماس باشند تا بتوانند صدای مشتری را به‌خوبی پیگیری کنند و پیام‌هایشان را دریافت کنند.

یک راهکار خوب برای نتیجه گیری بهتر از ورود شما به بازار : استفاده از ابزار سوشال لیسنینگ

ارزیابی و رشد

این مرحله پس از عرضه اولیه محصول است. باید بازار فروش را حفظ کرد، و برای این کار باید صدای مشتری و نیاز بازار مدام مورد بررسی قرار گیرد. در این مرحله رشد را حاصل هستیم. رشد در میزان فروش و رشد در کیفیت و تولید محصول متناسب با نیاز بازار.

 

10 مهارتی که شما را در دیجیتال مارکتینگ تبدیل به قهرمان می‌کند!

تبلیغات گوگل ادز با ادستیتو

جمع‌بندی

بازاریابی محصول چیزی بسیار فراتر از فروش محصول است. بازاریابان محصول با شنیدن نیاز مشتری و ظرفیت بازار، می‌‌توانند تعادلی بین محصولات تولید شده و نیاز برقرار کنند. بدون حضور آن‌ها بسیاری از وسایل موردنیاز مردم اصلاً وارد چرخه تولید نمی‌شدند. آن‌ها باید با افراد مختلفی از بخش تولید تا بخش فروش در تماس باشند و هماهنگی‌ها را انجام داده و صدای هر بخش را به طور مجزا بشنوند و ارزیابی کنند. اگر شما دارای شرکت تولیدی هستید، بازاریاب محصول می‌تواند با شناختی که از بازار دارد، محصولات شما را ارتقا داده و در نتیجه فروش و سود شرکتتان افزایش یابد.

 

https://1da.ir/dD92A6H https://rizy.ir/fn64
https://zaya.io/thzqw https://b2n.ir/x45676
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید