برای دسترسی به متن کامل پایان نامه ها به صورت حضوری به دانشگاه مربوطه که تحقیق در آن انجام شده است، مراجعه نمایید.
همچنین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به عنوان مرجع قانونی انتشار پایان نامه ها، فایل کامل تعدادی از پایان نامه ها را از طریق سامانه گنج منتشر کرده است.
همچنین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به عنوان مرجع قانونی انتشار پایان نامه ها، فایل کامل تعدادی از پایان نامه ها را از طریق سامانه گنج منتشر کرده است.
پایاننامه
اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و مدیریت هیجان بر کاهش اضطراب و پرخاشگری نوجوانان
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی - 1391 - [کارشناسی ارشد]
چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی اجرای بخشی از برنامه های آموزشی مهارت های زندگی (مهارت حل مساله و مدیریت هیجان ) بر کاهش اضطراب و پرخاشگری نوجوانان دوره راهنمایی ، و با روش نیمه تجربیِ پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام پذیرفت . نمونه ی پژوهش شامل 40 نفر دانش آموز دختر دوره راهنمایی بود که به شیوه خوشه ای چندمرحله ای تصادفی از بین دانش آموزان دختر راهنمایی های شهر تهران انتخاب شدند و بطور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه واگذاری شدند . گروه آزمایش ، درطی ده جلسه 90 دقیقه ای آموزش مهارت حل مساله و مدیریت هیجان را دریافت کردند . نتایج تحلیل کوواریانس داده های حاصل از پیش آزمون - پس آزمون نشان داد که آموزش مهارت حل مساله و مدیریت هیجان به طور معناداری بر کاهش اضطراب و پرخاشگری دانش آموزان موثر بوده است. کلید واژه : اضطراب ، پرخاشگری ، مهارت حل مساله ، مدیریت هیجان .
این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی اجرای بخشی از برنامه های آموزشی مهارت های زندگی (مهارت حل مساله و مدیریت هیجان ) بر کاهش اضطراب و پرخاشگری نوجوانان دوره راهنمایی ، و با روش نیمه تجربیِ پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام پذیرفت . نمونه ی پژوهش شامل 40 نفر دانش آموز دختر دوره راهنمایی بود که به شیوه خوشه ای چندمرحله ای تصادفی از بین دانش آموزان دختر راهنمایی های شهر تهران انتخاب شدند و بطور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه واگذاری شدند . گروه آزمایش ، درطی ده جلسه 90 دقیقه ای آموزش مهارت حل مساله و مدیریت هیجان را دریافت کردند . نتایج تحلیل کوواریانس داده های حاصل از پیش آزمون - پس آزمون نشان داد که آموزش مهارت حل مساله و مدیریت هیجان به طور معناداری بر کاهش اضطراب و پرخاشگری دانش آموزان موثر بوده است. کلید واژه : اضطراب ، پرخاشگری ، مهارت حل مساله ، مدیریت هیجان .
اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و مدیریت هیجان بر کاهش اضطراب و پرخاشگری نوجوانان
3/20/2012 12:00:00 AM
اسناد علمی مشابه که دسترسی به فایل دانلود آن ها وجود دارد
مقاله کنفرانس آموزش مهارت مدیریت هیجان بر پرخاشگری کودکان
نویسندگان:
چراغی بیدقی فرشاد
،
علی اکبری دهکردی مهناز
،
مقاله کنفرانس: کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران - 1395
مقاله نشریه کارایی آموزش مهارت حل مساله در کاهش پرخاشگری دختران دانش آموز
نویسنده:
فاطمه بهرامی
،
مقاله نشریه: روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران » (پياپي 43)، زمستان 1384 شماره4
مقاله نشریه مقایسه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی
مقاله نشریه: دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی » تابستان 1392 شماره52
مقاله نشریه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان
نویسندگان:
علیرضا بخشایش*
،
راضیه دهقان زردینی
،
مقاله نشریه: علوم رفتاری » (پياپي 26)، زمستان 1392 شماره4
مقاله نشریه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانش آموزان
نویسندگان:
حسن غریبی
،
کیفسان بهاری زر
،
مقاله نشریه: آموزش و ارزشیابی » شماره32
مقاله کنفرانس بررسی میزان اثربخشی آموزش خانواده بر کاهش پرخاشگری نوجوانان
نویسندگان:
حسینی سیدرحمان
،
محرابی سیده زهرا
،
مقاله کنفرانس: همایش انجمن مشاوره ایران - 1391
مقاله نشریه بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تاب آوری و حل مساله در نوجوانان تحت دیالیز
مقاله نشریه: مشاوره کاربردی » بهار و تابستان 1399 شماره 1
مقاله نشریه اثربخشی آموزش نظریه انتخاب و واقعیت درمانی بر کاهش پرخاشگری و هیجان های منفی نوجوانان دختر
مقاله نشریه: پژوهش های کاربردی روانشناختی » دوره 13، شماره 1 (بهار 1401)
مقاله نشریه اثربخشی درمان هیجان مدار بر کاهش اضطراب و خودشفقت ورزی نوجوانان
نویسنده:
حسین مینایی
،
مقاله نشریه: نشریه خانواده درمانی کاربردی » دوره 3، شماره 2 (تابستان 1401)
مقاله نشریه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان پسر پایه اول دبیرستان ناحیه 4 اهواز
نویسندگان:
کورش دارابی*
،
عسل آزادی طلب
،
مقاله نشریه: نشریه روانشناسی اجتماعی » دوره 3، شماره 36 (پاییز 1394)
مقاله کنفرانس اثربخشی آموزش مهارت های جرأت ورزی بر کاهش اضطراب اجتماعی نوجوانان کم شنوا
مقاله کنفرانس: همایش کشوری و جشنواره کودکان با نیازهای خاص - 1397
مقاله نشریه اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مساله بر سازه ی شخصیتی تحمل ابهام در نوجوانان
مقاله نشریه: علوم رفتاری » (پياپي 26)، زمستان 1392 شماره4
مقاله نشریه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان
نویسنده:
زهرا زراعت
،
مقاله نشریه: راهبردهای آموزش در علوم پزشکی » (پياپي 3)، بهار 1388 شماره1
مقاله کنفرانس اثربخشی آموزش راهبردهای مدیریت هیجان مبتنی بر رویکرد زوج درمانی هیجان مدار (EFT) بر حل مساله خانواده
نویسندگان:
جاویدی نصرالدین
،
صمدزاده منا
،
مقاله کنفرانس: همایش انجمن مشاوره ایران - 1391
مقاله نشریه تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر اضطراب دانشجویان اتاق عمل
نویسندگان:
سارا آدرویشی
،
معصومه اسدی
،
موسی محمودی
،
الله داد خدادای
،
محمد قاسمی ‬ده چشمه
،
فرزانه یدالهی فارسانی
،
مقاله نشریه: سلامت و مراقبت » پاييز 1394 شماره3
مقاله نشریه آموزش هوش هیجانی و اثربخشی آن بر کاهش پرخاشگری نوجوانان پرخاشجوی
مقاله نشریه: پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره » تابستان 1390 شماره1
اسناد علمی مشابه بدون توجه به وضعیت دسترسی به فایل
پایاننامه اثربخشی آموزش حل مسأله اجتماعی در کاهش پرخاشگری و بهبود مهارت حل مسأله اجتماعی دانش آموزان پسر
پایاننامه: دولتی - سایر دستگاههای اجرایی - دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی - دانشکده ادبیات و علوم انسانی - 1394 - [کارشناسی ارشد]
مقاله کنفرانس مقایسه اثربخشی آموزش مدیریت استرس و آموزش حل مساله با راهبردهای مساله مدار بر تکانشگری و پرخاشگری نوجوانان دختر
نویسندگان:
فرزانه میکائیلی منیع
،
شلر آب خیز
،
مقاله کنفرانس: اولین همایش بین المللی مشاوره - 1399
پایاننامه بررسی اثربخشی آموزش حل مسأله اجتماعی در پرخاشگری نوجوانان بزهکار
پایاننامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه محقق اردبیلی - دانشکده ادبیات و علوم انسانی - 1390 - [کارشناسی ارشد]
مقاله کنفرانس اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر تنظیم هیجان های نوجوانان
نویسندگان:
جواد نوروزیان
،
محبوبه طاهر
،
مقاله کنفرانس: پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه - 1397
مقاله کنفرانس اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کاهش پرخاشگری و رفتارهای قلدری نوجوانان پسر
نویسنده:
مریم ذوالقرنین
،
مقاله کنفرانس: پنجمین کنفرانس بین المللی مطالعات میان رشته ای علوم بهداشتی، روانشناسی، مدیریت و علوم تربیتی - 1401
مقاله نشریه مقایسه اثربخشی آموزش شادی و آموزش مهارت حل مساله بر اضطراب اجتماعی و شفقت به خود نوجوانان
مقاله نشریه: سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت » دوره 4، شماره 4 (زمستان 1399)
پایاننامه مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله اجتماعی و مهارت های کنترل هیجان بر کاهش پرخاشگری و افزایش بهزیستی روان شناختی نوجوانان
پایاننامه: دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه علامه طباطبائی - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - 1396 - [کارشناسی ارشد]
مقاله کنفرانس آموزش مهارت مدیریت هیجان بر پرخاشگری کودکان
نویسندگان:
چراغی بیدقی فرشاد
،
علی اکبری دهکردی مهناز
،
مقاله کنفرانس: کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران - 1395
پایاننامه اثربخشی ترکیب آموزش حل مساله همراه با آموزش مهارت فرزندپروری به والدین بر کاهش پرخاشگری و مشکلات انضباطی
پایاننامه: دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی - 1392 - [کارشناسی ارشد]
مقاله کنفرانس اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر کاهش استرس دانش آموزان
مقاله کنفرانس: کنگره سراسری روان شناسی کودک و نوجوان - 1392
مقاله کنفرانس بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر سازگاری و خودکارآمدی در نوجوانان
نویسنده:
سجاد سهراب نژاد
،
مقاله کنفرانس: دومین همایش ملی پژوهش و درمان در روانشناسی بالینی - 1393
مقاله نشریه کارایی آموزش مهارت حل مساله در کاهش پرخاشگری دختران دانش آموز
نویسنده:
فاطمه بهرامی
،
مقاله نشریه: روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران » (پياپي 43)، زمستان 1384 شماره4
مقاله کنفرانس اثربخشی برنامه حل مساله شناختی بین فردی بر کاهش پرخاشگری و اضطراب دختران اول دبستان
نویسندگان:
شمین صدری
،
معصومه درخشان
،
مقاله کنفرانس: چهارمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی وروانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران - 1395
مقاله نشریه مقایسه اثربخشی آموزش مهارت حل مساله و هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی
مقاله نشریه: دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی » تابستان 1392 شماره52
مقاله کنفرانس اثربخشی درمان شناختی - رفتاری با آموزش مهارت حل مساله در کاهش علایم اضطراب امتحان
نویسنده:
امیریان کامران
،
مقاله کنفرانس: همایش ملی چالش های روانشناختی - تربیتی نظام های آموزشی عصر حاضر - 1391
رویدادهای علمی مرتبط