کسب و کارها

کسب در آمد نجومی از همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)دیجی کالا | بهیدو

همانطور که می دانید بازاریابی وابسته ، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ مدلی از فروش است که در آن یک شرکت شخص ثالث با ایجاد ترافیک بیشتر منجر به فروش محصولات و خدمات یک شرکت می شود.

15 درصد از درآمدهای تجارت الکترونیک در جهان را می توان به سیستم همکاری در فروش نسبت داد.یکی از بهترین سایت های بازاریابی وابسته در ایران که اتفاقاً در این زمینه بسیار محبوب است، دیجی کالا است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو در این مقاله به به معرفی و بررسی کامل سیستم همکاری در فروش و آموزش نحوه کسب درآمد از همکاری در فروش دیجی کالا یا زیرمجموعه دیجی کالا خواهد پرداخت.

کسب در آمد از طریق همکاری در فروش
کسب در آمد از طریق همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش چیست؟

سیستم های بازاریابی وابسته یا همان افیلیت مارکتینگ قبل از گسترش اینترنت وجود داشت و در آن زمان کارشناسان بازاریابی روش های بازاریابی را برای ایجاد یک رابطه ( برد – برد ) با صاحبان مشاغل کوچک ابداع کردند.

پس از آن، این مفهوم شکل الکترونیکی به خود گرفت و اولین بار در سال 1996 توسط جف بزوس، مالک آمازون ایجاد شد.

طبق سیستم وابسته فروش آمازون، هر فردی که لینک کتاب فروشی آمازون را در وب سایت خود قرار می داد و از طریق این لینک کتابی را سفارش دهد، درصدی از فروش به حساب وی واریز می شود.

از آن زمان با گسترش اینترنت، محبوبیت این سیستم افزایش یافت زیرا این سیستم ها می توانند منبع درآمدی مطمئن برای استارت آپ ها با سرمایه اندک باشند.

این نوع فروش یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد اینترنتی است و افراد مختلف به راحتی می توانند از طریق شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام یا وب سایت خود کانالی برای کسب درآمد اینترنتی و افزایش فروش ایجاد کنند.

 آمازون نمونه ای از سیستم های وابسته بازاریابی خارجی و دیجی کالا نمونه ایرانی چنین سیستمی است.

در سیستم درآمدزایی دیجی کالا به بازاریابان و وبلاگ نویسان لینک محصول داده می شود و به ازای هر خرید پرداخت می شود. فردی که دارای این شرایط است می تواند عضو وابسته فروش کالاهای دیجیتال شود و با افزایش فروش کالاها کسب درآمد کند.

 بستر و امکانات مورد نیاز برای شروع فعالیت به صورت همکاری در فروش چیست؟

دیجی کالا یکی از بهترین سایت های وابسته در فروش ایران است.  برای استفاده از سیستم بازاریابی وابسته دیجی کالا، ابتدا در سایت بازاریابی وابسته دیجی کالا ( سلر آکادمی ) عضو شوید و به یک وب سایت، صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام نیاز دارید.

خب واضح است که یک سایت بدون محتوا نمی تواند به شما سرویس دهد، پس شروع به تولید محتوا در منطقه ای کنید که می خواهید در فروش همکاری کنید.

مطالبی مانند متن، تصاویر و به خصوص ویدیوهای نحوه کار با محصولات یا معرفی ویژگی های آنها برای کاربران مفید است و می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد.

اگر وب سایت دارید می توانید با نوشتن مطالب به خصوص وبلاگ که شرط رتبه بندی در نتایج اصلی گوگل به خصوص در صفحه اول گوگل است از گوگل نتیجه بگیرید.

سیستم های بازاریابی ( همکاری در فروش ) ،  این تبلیغات را از طریق تبلیغات بنری ، تبلیغات متنی یا لینک در چندین وب سایت یا ایمیل به مشتریان خود انجام می دهند.

همچنین فرد می تواند محصول مورد نظر را بررسی کرده و لینک محصول را در متن خود قرار دهد و به این ترتیب محصول به فروش می رسد.

همچنین این شرکت ها از تبلیغات در قالب مقاله، فیلم و تصویر برای جلب توجه بازدیدکنندگان به خدمات یا محصولات استفاده می کنند.

شرکت های فروش وابسته ، کمیسیون توافق شده ای را به حساب فروشنده می پردازند که می تواند 5 تا 10 درصد از قیمت فروش پس از خرید محصول یا خدمات باشد.

 برای مثال اگر شما ساکن شهر اصفهان و در زمینه خرید و فروش ساعت مچی فعالیت می کنید و به خدمات طراحی سایت اصفهان نیاز دارید می توانید برای شروع کسب و کار خود یک سایت داشته باشید.

سایت شما باید در وهله ی اول گرافیک و ظاهر مناسبی داشته باشد که کاربر را جذب کند. همچنین به سرعت لود سایت توجه بالایی داشته باشید و یکی از شاخه های اصلی سایت شما یعنی قسمت وبلاگ به صورت تخصصی دیزاین و طراحی شود.

مقاله ای در مورد ” جدید ترین مدل های ساعت در فصل پاییز ” یا ” ساعت مچی ارزان تنها با 200 هزار تومن ” بنویسید.

سعی کنید شروع مقاله را طوفانی آغاز کنید و نگارشی داشته باشید که کاربر علاقه مند به خواندن ادامه متن شما شود.

در ادامه به بررسی جدید ترین مدل های ساعت بپردازید و ویژگی و خصوصیات هر کدام را به صورت کامل توضیح دهید و در جای مناسبی از مقاله روی کالایی که هدف شما است به سایت دیجی کالا لینک افیلیت دهید.

اگر کاربر بر روی لینک شما کلیک کرده ، وارد سایت مقصد شود و اقدام به خرید این محصول کند درصدی از قیمت خریداری شده ی آن محصول برای شما واریز خواهد شد. این چرخه ی کلی افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری فروش در سایت هایی که این امکان را می دهند می باشد.

میزان درآمد حاصل از همکاری در فروش دیجیتال چقدر است؟

سیستم کسب درآمد سایت دیجی کالا می تواند منبع درآمد خوبی برای نوجوانان، جوانان ، زنان خانه دار، مدیران وب سایت ها یا هرکسی باشد که می خواهد از کسب درآمد در خانه لذت ببرد یا به دنبال ایجاد یک منبع درآمد جدید است.

به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشید که : همکاری در فروش دیجی کالا کسب درآمد بدون سرمایه اولیه است.

میزان درآمد با توجه به تعداد فروش و نوع محصول متفاوت است و پورسانت برای محصولات مختلف از 1 تا 11 درصد متغیر است.

 هرچه این محصولات از طریق بازاریابی شما بیشتر به فروش برسند درآمد شما بیشتر می شود.

فرمول ارائه شده توسط دیجی کالا به شرح زیر است:

 تعداد کلیک * نرخ تبدیل *  میانگین فروش * درصد کمیسیون

 معایب همکاری در فروش در این وب سایت

  • طولانی بودن مدت زمان تسویه حساب

همکاری در سایت دیجی کالا دارای مزایا و معایبی است. یکی از مهم ترین مشکلات همکاری در فروش در این سایت که رضایت کاربران را جلب نمی کند طولانی بودن مدت تسویه حساب است. ( بازه زمانی حدودا 1 ماهه )

تصمیم بر این است که فرآیند خرید باید تکمیل شود و کاربر محصول را پس ندهد یا در صورت بازگرداندن آن مدتی طول بکشد تا ارسال شود.

  •  پورسانت ها و هزینه های جانبی بالا

کسر پورسانت 20 درصدی نیز یکی دیگر از ایرادات این روش است، زیرا 10 درصد مشمول کسر مالیات و مابقی سهم بیمه و کد تخفیف مشتری است!

این موضوع درصد زیادی از بازاریابان را شاکی میکند که درصد تخفیفی که دیجی کالا برای مشتری در نظر میگیرد باید از حساب آن ها پرداخت شود !!

  •  حداکثر و محدود بودن سود شما ! 

یکی دیگر از معایب بازاریابی وابسته به دیجی کالا این است که حداکثر پرداخت پورسانت 200 هزار تومان است.

به عنوان مثال اگر محصولی را بفروشید که کارمزد آن 1 میلیون تومان است، تنها 200 هزار تومان دریافت خواهید کرد و مابقی سهم دیجی کالا خواهد بود.

معمولاً محصولاتی که قیمت بالایی دارند رقابتی تر هستند و مطمئناً برای تولید محتوای محصول کار بیشتری انجام شده است و کاربران از این که حداکثر 200 هزار تومان سهم فروش آن ها خواهد بود بسیار ناراضی هستند.

  • امکان فسخ و کنسل کردن همکاری از طرف دیجی کالا

امکان فسخ قرارداد از طرف دیجی کالا نیز وجود دارد که البته شرط خاصی دارد. اما کاربر و بازاریابی که برای سایت خود مد زمان زیادی گذاشته است و در حال فعالیت است در صورت عدم رضایت دیجی کالا ، اکانت خود را از دست می دهد.

 کاربران دیجی کالا بیشتر به دنبال چه محصولاتی هستند؟

آمار جستجوی کاربر می تواند نشان دهد که کدام دسته از محصولات در فروشگاه دیجی کالا بیشترین تقاضا را دارند یا کاربران در این پلتفرم به دنبال کدام محصولات هستند.

دیجی کالا تبدیل به ابزار جستجوی محصول برای کاربران ایرانی و در مواقعی که نیاز به قیمت، مشخصات و مدل محصول دارند، شده است

آنها به سرعت وب سایت یا اپلیکیشن موبایل دیجی کالا را باز می کنند و نام محصول را جستجو می کنند.

 به همین دلیل آمار پژوهشی دیجی کالا یک نمونه آماری کامل و قابل اعتماد است و گستردگی آن می تواند علاقه مخاطب را نشان دهد.

در سال 2021 کاربران دیجی کالا بیش از 25 میلیون گوشی تلفن همراه را در این پلتفرم جستجو کردند، تلفن های همراه بیش از هر محصول دیگری جستجو شدند و محصول دوم هدفون، هدست و هندزفری بود که تا به امروز نزدیک به 6 میلیون بار جستجو شده است.

بازی‌های ویدیویی و لوازم جانبی کمتر از 5 میلیون بار جستجو شده‌اند و سومین مورد محبوب در دیجی کالا هستند.

 دسته بندی های بعدی محصولات با بیشترین جستجو عبارتند از کفش، اسباب بازی، ماسک تنفسی، ساعت، لپ تاپ، دستکش، مودم، تبلت و هارد اکسترنال.

 واضح است که محصولات دیجیتال نقش بسیار زیادی در جستجو برای این خرده فروشی ها را دارند.

شاه کلید موفقیت در سیستم همکاری در فروش چیست؟!

بدون شک یکی از اصلی ترین موارد که می تواند در فروش و سهم در آمد شما تاثیر چشم گیری داشته باشد مبحث سئو سایت شما می باشد !

اگر شما بتوانید به صورت کاملا هدفمند ، طبق جدید ترین الگوریتم های گوگل صفحات سایت خود را به صدر نتایج جست و جو برسانید و محتوایی کاملا یونیک به همراه گرافیکی جذاب ، به کاربر ارائه دهید بدون شک شما برنده ی اول و آخر این سیستم خواهید بود.

سئو بهترین ، کم هزینه ترین و هدفمندانه ترین روش تبلیغاتی برای سایت می باشد.

شرکت بهیدو به عنوان مرکز تخصصی بهینه سازی و سئو سایت در اصفهان در کنار شماست. تا شما بتوانید برای ایده هایی که در ذهن خود دارید سایتی داشته باشید و با اصول فنی و طبق معیار های موتور جست و جو گوگل سایت خود را سئو کرده و به فروش های باورنکردنی برسانید.

در صورت هرگونه سوال ، راهنمایی و مشاوره پیرامون طراحی سایت ، خدمات سئو و بهینه سازی سایت می توانید با شمار تلفن 03132751988 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان متخصص بهین مبتکران ایده ( بهیدو ) برای کمک به شما آماده ی خدمت رسانی می باشند

 سخن پایانی

به طور کلی سیستم همکاری و فروش در وب سایت دیجی کالا می تواند برای شما بسیار سودآور باشد، زیرا این سیستم قابلیت های خوبی دارد و تنها بدون دانش خاصی می توانید از طریق اینترنت با این سیستم درآمدزایی کنید.

افیلیت مارکتینگ یک راه حل ایده آل برای کسانی است که می خواهند میزان درآمدشان در کنترل خودشان باشد.

بازاریابی وابسته دیجیتال مارکتینگ امروزه بسیار محبوب است و می تواند منبع درآمد خوبی برای نوجوانان، جوانان، زنان خانه دار، مدیران وب سایت ها یا هرکسی باشد که می خواهد لذت کسب درآمد در خانه را تجربه کند یا منبع درآمدی ایجاد کند.

اگرچه موفقیت با این سیستم جدید به مهارت ها و استراتژی های بازاریابی که استفاده می کنید بستگی دارد، اما می تواند راهی موثر برای دستیابی به اهداف شما به عنوان یک تجارت اصلی یا کسب و کار دوم باشد.

شرکت بهیدو به همراه مجله عرصه سه در این مقاله قصد داشت اطلاعات کاملی در مورد این سیستم در اختیار شما قرار دهد و کمیسیون های این سیستم را توضیح دهد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت ببرید و اطلاعات کافی در مورد موضوع مقاله کسب کنید.همچنین اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید از طریق نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا سریعا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا