خانه / معرفی کسب و کار / ۱۰ نکته مهم که باید در طراحی فروشگاه اینترنتی انجام دهید!
خرید فالوور از سایت اینبو

۱۰ نکته مهم که باید در طراحی فروشگاه اینترنتی انجام دهید!

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

آیا می‌دانستید یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که نیازمند بهترین و بکرترین ایده‌ها برای شروع فعالیت خود می‌باشد، طراحی فروشگاه اینترنتی است ؟

ما در این مقاله  که به کمک تیم  همیار توسعه نگارش شده است  10 مورد از بهترین  نکته های طراحی یک سایت فروشگاهی را برایتان لیست کرده‌ایم.

طور یکه بعد از مطالعه آن دیگر نیاز به جستجوی مجدد نخواهید داشت، پس در ادامه  همراه با ما باشید …

 

المان‌های جذاب و کاربرپسند

المان های جذاب

آیا داشتن المان جذاب برای شما هم به‌عنوان بازدیدکننده یک اولویت است؟

خب در نگاه اول چشم هر بازدیدکننده‌ای را المان‌های جذاب یا همان نمادها به سمت خود می‌کشاند.

استفاده از این روش می‌تواند بازدیدکننده سایت شما را مدت‌زمان طولانی بین صفحات سایت نگه دارد که چیدمان درست محصولات به ارتباط هر چه بیشتر این موضوع کمک می‌کند تا کاربر بین محصولات زیادی در حال گردش باشد.

برای مثال ایجاد اسلایدهای جذاب در صفحهٔ فروش می‌تواند تا 30 درصد زمان حضور کاربر را افزایش دهد.

 

استفاده از جزئیات محصول

بیایید از کلیشه‌ها دوری کنیم جزئیات محصول خود را به ساده‌ترین روش ممکن بیان کنید تا کاربر با اولین نگاه متوجه ویژگی محصول شود.

 اصلاً لازم نیست برای توصیف محصول خود از یک استاد محتوا نویسی مسلط به نگارش محصول کمک بگیرید، بله چون ساده‌ترین راه در این حالت بهترین بازده را برای شما دارد.

 

از چارچوب داشتن قالبتان دوری کنید

همیشه لازم نیست محصولات خود را در یک چارچوب مشخص قرار دهید، گاهی حتی یک آینه شکسته نیز همان چیزی را نشان می‌دهد که یکی آینه کامل نشان می‌دهد. این‌طور نیست؟

شما می‌توانید چند دسته‌بندی از محصولات خود را در یک چیدمان قرار دهید به شکلی که وقتی بازدیدکننده شما در حال بررسی محصول موردنظر خود است با پیشنهادهای جذاب و وسوسه‌کننده مرتبط دیگری نیز مواجه شود.

این شیوه در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی رعایت می‌شود. حتماً چندین مثال الان در ذهن شما از فروشگاه‌هایی که از آن بازدید کرده‌اید و به این شیوه عمل کرده‌اند شکل‌گرفته.

در طراحی سایت فروشگاهی با همیار توسعه نیز از همین ایده‌ها برای خدمات خود بهره گرفته اند.

پس به همین  جهت ما برای شما مثال‌های بهتری را در ادامه قرار دادیم که هر یک می‌تواند عامل موفقیت وب‌سایت فروشگاهی شما باشد.

 

100 درصد فضا را استفاده کنید

استفاده از فضا

بهتر است از تمام فضای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید، در کمترین فضا نیز به تعریف از محصول خود بپردازید شاید همین قسمت باعث تبدیل بازدیدکننده شما به خریدار شود.

برای مثال وب‌سایت‌های فروش کتاب یا معرفی محصول که به افیلیت مارکتینگ معروف هستند به همین شیوه عمل می‌کنند و تمام فضای سایت را به توضیح محصول می‌پردازند و در زمان لازم دکمه خرید محصول را اضافه می‌کنند.

 

از خرده‌نان‌ها استفاده کنید

خرده نان (نان ریزه) یا همان Breadcrumb  که در کتاب داستان کودکی ما برای هانسل و گرتل راهنمای مسیر بازگشت آنها از جنگل بود.

 اما در اینجا به کاربر نشان می‌دهد از کجا آمده و آمدنش بهر چه بوده، بهتر است کاربر خود را در هزارتوی وب‌سایتتان سرگردان نکنید، بهترین مسیر مستقیم‌ترین آن است.

هرچقدر کاربر شما در سایت راحت‌تر در حال گشت‌وگذار باشد رضایت بیشتری نیز خواهد داشت، بنابراین طراحی سایت با این ویژگی یعنی رضایت کاربر که مساوی است با خرید بیشتر. آیا غیر از این است؟

 

تبلیغ نویسی بر روی عکس

کپی‌رایتینگ بر روی عکس شیوه‌ای قدیمی اما پرکاربرد. حتماً شنیده‌اید که می‌گوید یک تصویر بهتر از هزار کلمه است. پس جالب می‌شود که شما نیز این روش را برای محصولات خود بکار ببرید.

از محصول خود یک عکس با کیفیت از یک زاویهٔ خوب بگیرید و سپس متن تبلیغاتی خود را طوری که زیاد نمایان نباشد بر روی عکس محصول قرار دهید.

 

مراحل خرید را آسان کنید

گاهی مشاهده می‌شود که کاربر قصد خرید یک محصول را دارد اما آن‌قدر فرایند خرید در وب‌سایت پیچیده طراحی شده که کاربر بیچاره بعد از مدتی کالای خود را رها می‌کند و از سایت خارج می‌شود.

سعی کنید وقت کاربر را با گرفتن اطلاعات زیاد در هنگام ثبت‌نام و خرید نگیرید.

 کاربری که از سایت شما خارج شود به‌راحتی توسط وب‌سایت‌های رقیب جذب می‌شود، پس بهتر‌است فرصت به‌دست‌آمده از کاربری که خریدار محصول شماست را به سایت رقیب خود ندهید. قطعاً اگر شما هم جای آن کاربر باشید همین کار را انجام می‌دهید.

 

محصول خود را در یک ویدئو معرفی کنید

 آیا تا حالا به این فکر کرده‌اید که گرفتن ویدئو از محصول بهترین روش برای جذب مخاطب است که می‌توان انجام داد؟ برخلاف ویژگی‌های محصول که بهتر است ساده‌تر نوشته شود، توضیحات ویدئویی محصول بهتر است کامل باشد.

به این دلیل که اکثر کاربران فضای مجازی به محتوای تصویری علاقه بیشتری دارند. خب چه دلیلی دارد که ما این فرصت را از دست بدهیم؟

شما می‌توانید با یک امکانات حداقلی ویدئویی را از معرفی محصول بگیرید و در آن به شرح کامل محصول خود بپردازید.

هرچقدر نحوه بیان شما یا طرح گرافیکی شما از محصول منحصر به فرد باشد درصد خرید محصول توسط مشتری افزایش میابد.

 

یک مزیت رقابتی جذاب داشته باشید

حق انتخاب با مشتری است، پس مشتری آزاد است که بخواهد محصول خود را تغییر دهد. در این حالت شما می‌توانید با ایجاد امکان مقایسه کار را برای او راحت‌تر کنید.

مزیت رقابتی همیشه داشتن یک تخفیف عالی نیست!! بله همین‌طور است. برای مثال از مزیت رقابتی‌هایی که وب‌سایت‌ها اولین‌بار از آن در کسب‌وکار خود استفاده کردند و بعد کم‌کم تبدیل به یک وظیفه در بین فروشگاه‌های اینترنتی شد می‌توان به گارانتی بازگشت وجه، تحویل سریع، 7 روز مهلت تست و… که حق انتخاب مشتری را نشان می‌دهد نام برد. اما شما قطعاً می‌توانید خاص‌تر باشید.

 

شبیه دیجی‌کالا بودن

شاید باور نکنید از هر 10 تماسی که با ما گرفته می‌شود 9 نفر از آنها سایتی شبیه دیجی‌کالا را از ما می‌خواهند : )

مانند دیجی‌کالا بودند برای خیلی از افراد که دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود هستند به عنوان یک الگوی موفقیت در نظر گرفته می‌شود.

اما این مشابه بودند خود نیاز به یک تخصص دارد که در طراحی فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی‌کالا با همیار توسعه می‌توانید از بهترین روش دراین حالت استفاده کنید. تا در ادامه مسیر کسب و کارتان دچار مشکل نشوید.

 

تیم فنی همیار توسعه با داشتن سالها تجربه و کادری مجرب با به‌کار بردن بهترین ایده هاو  الگو ها در طراحی انواع سایت، آماده خدمت‌رسانی به شما برای شروع موفق کسب و کارتان می‌باشد.

پس فرصت را از دست ندهید و با یک تخفیف عالی کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

درباره‌ی جاوید گرشاسبی

Avatar photo
علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا همیار وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

یک نظر

  1. سلام امکانش هست در مورد مزیت رقابتی که اشاره کردین چند نمونه برای سایتهای غیر فروشگاهی هم مثال بزنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.