زنگ خطر قحطی و گرسنگی در کره‌شمالی به صدا در آمد

اگر کره‌شمالی موفق به مدیریت و مقابله با تأثیرات منفی «سیکل گرمایی اِل نینیو» نشود، سال 2016 شرایط بسیار وخیم‌تری در انتظار این کشور خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد از خطر روزافزون قحطی و گرسنگی در پی خشکسالی‌های متوالی در کره شمالی خبر داد.

"غلام اسحاق زَی،" هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در کره شمالی، امروز در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: "میزان بارش باران در این کشور در سال 2014 به پایین ترین میزان در 40 سال اخیر رسیده و حتی نسبت به زمان مشابه سال گذشته نیز حدود 40 تا 60 درصد کاهش داشته است."

وی همچنین از تأثیر گسترده خشکسالی امسال بر بخش کشاورزی کره شمالی صحبت کرد و نسبت به وقوع شرایط بحرانی کمبود غذا و بروز قحطی در میان حجم قابل توجهی از جمعیت 24.6 میلیونی این کشور هشدار داد.

اگر کره شمالی موفق به مدیریت و مقابله با تأثیرات منفی «سیکل گرمایی اِل نینیو» نشود، سال 2016 شرایط بسیار وخیم تری در انتظار این کشور خواهد بود. در خشکسالی های دهه 90 میلادی، 1 میلیون نفر از مردم این سرزمین در اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند. 

اکنون فصل کاشت برنج در این کشور است، اما کشاورزان مجبور شده اند برای حل معضل کم آبی به کاشت ذرت روی بیاورند. این در حالی است که کشاورزان از دیرباز از لحاظ تأمین تجهیزات زراعی و سوخت مورد نیاز در کشتزارهای خود در مضیقه بوده اند.

آنچه بر این مشکلات اضافه می کند، نبود زیرساخت های اساسی در این حوزه مانند ضعف شبکه آبرسانی در مرزهای این کشور است، جایی که درست در آن طرف، مزارع سرسبز و پربار چین، طراوات خود را به رخ می کشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار