چگونه الگوریتم پنگوئن بر سایت من تأثیر می گذارد؟

چگونه الگوریتم پنگوئن بر سایت من تأثیر می گذارد

بروزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل و تاثیر آن بر سایت

شاید خوانده باشید که از روز جمعه 23 سپتامبر ، پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است. ولی این دقیقا چه معنایی می دهد؟ در این مقاله ، من در مورد تفاوت های کلیدی بین Penguin 4.0 و به روزرسانی های قبلی ، نحوه تأثیر این تغییرات بر وب سایت شما و چگونگی تأثیر یا عدم تأثیرگذاری شما (در بهتر یا بدتر) در جدیدترین بروزرسانی الگوریتم پنگوئن صحبت خواهم کرد.

 

پنگوئن گوگل چیست؟

Google Penguin یک الگوریتم است که برای جریمه و جلوگیری از اسپم پیوند طراحی شده است. گوگل پنگوئن را در آوریل 2012 برای مقابله با هرزنامه های وب و مجازات وب سایت هایی که SERP های آنها بر استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه (مانند کلمات کلیدی ، طرح های پیوند ، مخفی کردن ، محتوای تکراری و غیره) متکی بودند ، معرفی کرد.

 

در Penguin 4.0 چه چیزی تغییر کرده است؟

در طول این سالها ، پنگوئن چندین بار به روز شده است ، همه با هدف ارتقاء محتوای با کیفیت و مانع از هر کسی که در ساختن پیوندهای غیر اخلاقی عمل می کند. برای این منظور ، پنگوئن 4.0 دو تغییر اساسی ایجاد کرده است که برای بسیاری از متخصصان SEO به عنوان یک خوش آمد بحساب می‌آید.

  • پنگوئن در حال حاضر در زمان واقعی اجرا می شود.
  • پنگوئن دیگر یک عامل رتبه بندی منفی در سطح سایت نیست.

 

پنگوئن به صورت متناوب اجرا می شد (به عنوان مثال گوگل الگوریتم خود را هر چند ماه یکبار اجرا می کرد) و معمولاً هر زمان که این الگوریتم به روز می شد فقط می توانستید مجازات کنید یا مجازات را لغو کنید. در نتیجه ، حتی اگر یک وب سایت مجازات شده پیوندهای متخلف را یک روز پس از دریافت مجازات حذف کند ، ممکن است ماه ها منتظر بمانند تا این مجازات برداشته شود.

 

علاوه بر این ، قبل از بروزرسانی ، پنگوئن هنگامی که سیگنال های هرزنامه را تشخیص می داد ، تنها یک صفحه را مجازات نمی کرد – کل وب سایت شما را مدفون کرد. حتی اگر بیشتر وب سایت شما عاری از هرزنامه باشد ، دامنه شما از طریق SERP ها سقوط می کند. بدتر از آن ، این مجازات تا دفعه بعد که پنگوئن تازه می شود – که گاهی ماه ها به طول می انجامد – باقی می ماند ، حتی اگر بلافاصله پس از دریافت مجازات خود ، مشکل را به طور فعال برطرف کرده باشید.

 

پنگوئن 4.0 همه اینها را تغییر داده است. در حال حاضر ، پنگوئن در زمان واقعی بازخوانی می شود ، به این معنی که هر زمان که گوگل یک صفحه را خزیده و مجدداً ایندکس کند ، مجازات سایت اعمال می شود یا برداشته می شود. به عبارت دیگر ، ایجاد پیوندهای ناخواسته می تواند SERP های شما را فردا بسوزاند ، اما دیگر مجبور نیستید منتظر زمان باشید تا مجازات برداشته شود..

آخرین به روزرسانی پنگوئن نیز دقیق تر است ، به این معنی که Google صفحات فردی را برخلاف کل وب سایت شما مجازات می کند. اگر پنگوئن هرزنامه وب را در وب سایت شما تشخیص دهد ، ممکن است صفحه مزاحم را در SERP ها دفن کند ، اما بقیه دامنه شما هنوز پتانسیل رتبه بندی خوب را دارد.

 

پنگوئن 4.0 چگونه بر وب سایت من تأثیر می گذارد؟

معمولاً تأثیرات بروزرسانی الگوریتم پنگوئن بلافاصله در جامعه SEO مشاهده می شود: “سئو کلاه سیاه” مجازات می شود ، در حالی که وب سایت هایی که مجازات خود را لغو کرده اند دوباره شروع به افزایش می کنند. اما آخرین به روزرسانی پنگوئن یک حیوان عجیب است – اگر بخواهید بخشش را ببخشید – زیرا اکثر متخصصان SEO و مدیران وب سایت تا چند روز پس از شروع به کار گوگل آن را احساس نکردند.

به گفته راند فیشکین ، بنیانگذار Moz ، SEO ها تقریباً سه تا پنج روز پس از بروزرسانی شروع به احساس SERP کردند. او از پیروان خود نظرسنجی کرد و دریافت که 24-28 درصد از آنها تحت تأثیر به روزرسانی قرار گرفتند ، برخی از آنها دیرتر از بقیه احساس کردند. اکثر وب سایت های تحت تأثیر – از جمله خود Moz – از رتبه کمی برخوردار بودند و تنها تعداد کمی از سایت ها مجازات شدند.

 

نکته مهم این است که آخرین به روزرسانی پنگوئن به وب سایت هایی که اسپم ارسال نمی کنند آسیب نمی رساند. در حقیقت ، به روز رسانی احتمالاً باعث ارتقاء رتبه وب سایت هایی می شود که پیوندهای خود را بهبود می بخشند و بر محتوای با کیفیت تمرکز می کنند.

 

مطالعات ماری هاینس گواه این امر است. وی نمونه های زیادی از وب سایت هایی را که سالهاست سرکوب شده اند (برخی از زمان راه اندازی پنگوئن در سال 2012) ذکر کرده است که در نهایت از بندگی مجازات های خود فرار می کنند. در یک مثال برجسته ، یک فروشگاه تجارت الکترونیکی که قبلاً مجازات شده بود ، در حال حاضر در رتبه دهم کلمه کلیدی قرار دارد که تنها دو ماه قبل در رتبه 95 قرار داشت.

 

بنابراین آیا به روزرسانی پنگوئن بر رتبه شما تأثیر می گذارد؟ به امید خدا فقط مثبت، همانطور که راند می گوید ، “پنگوئن 4.0 زمان خوبی برای تشویق گوگل است. این ترافیک زیادی را برای بسیاری از وب سایت های خوب به ارمغان آورده است و بسیاری از پیوندهای طراحی شده را به پایین رانده است. در مورد رد و درخواست تجدید نظر در آینده ، خواهیم دید [چه] می شود. “

 

چگونه بفهمیم که تحت تأثیر پنگوئن 4.0 قرار گرفته ایم؟

برای اینکه ببینید آیا آخرین به روزرسانی پنگوئن بر SERP های شما (مثبت یا منفی) تأثیر گذاشته است ، به یک ابزار ضد پنگوئن نیاز دارید. من از ابزار خود – SEO PowerSuite’s Rank Tracker – برای اندازه گیری ترافیک ارگانیک در برابر به روز رسانی پنگوئن استفاده کردم.

 

امیدوارم همان تندرستی سالم را مشاهده کنید که من بعد از آخرین به روزرسانی پنگوئن انجام دادم.

اگر به دلایلی شاهد کاهش ترافیک هستید، احتمالاً در برخی از صفحات مجازات شده اید. ممکن است از برخی از خطرات رایج پنگوئن رنج ببرید ، مانند:

  • پیوندهای مشکوک از وب سایت های با کیفیت پایین (“spammy”)
  • پیوندهای PBN یا سایر وب سایت هایی که برای ایجاد پیوند ایجاد شده اند
  • پیوندهای بسیار زیاد از منابع خارج از موضوع
  • طرح های پیوند یا پیوندهای پولی
  • کلمه کلیدی بیش از حد بهینه سازی
  • SEO فریبنده داخلی مانند تغییر مسیر خودکار یا متن مخفی
  • محتوای کم یا تکراری

همه این مسائل می تواند منجر به پنالتی پنگوئن شود. اگر از یک کمپین ساخت لینک غیرمنتظره سوء استفاده کرده اید یا از آخرین به روزرسانی پنگوئن به طور تصادفی محتوای تکراری ارسال کرده اید ، ممکن است وب سایت شما ضربه خورده باشد.

 

چگونه می توان مجازات پنگوئن را حل کرد؟

خوشبختانه ، همانطور که در بالا بیان کردم ، زیبایی Penguin 4.0 در این است که اگر پس از به روزرسانی اخیر پنالتی دریافت کرده اید ، مجبور نخواهید بود تا ابد منتظر بمانید تا آن مجازات برداشته شود. اما در وهله اول ، مجازات شما تا زمانی که مسائل باقی بمانند برداشته نمی شود. در اینجا آنچه شما باید انجام دهید:

 

1) پیوندهای مضر را حذف کنید

در صورت امکان ، از مدیران وب سایت درخواست کنید تا پیوندهای ناخواسته را از سایت های متخلف حذف کنند. اگر آنها امتناع کردند ، یا اگر نمی توانید با این مدیران وب تماس بگیرید ، با استفاده از ابزار Google Disavow این پیوندها را رد کنید.

 

2) از خطرات مشترک دور شوید

این به روز رسانی پنگوئن چیزی را که پنگوئن مجازات می کند تا حد زیادی تغییر ندهد و نحوه برخورد با هرزنامه های وب را تغییر ندهد. برای این منظور از نرم افزار ارزیابی ریسک مجازات ترجیحی خود استفاده کنید تا لیستی از همه لینک های وب سایت خود را دریافت کرده و سپس آنها را برای خطرات احتمالی بررسی کنید. همانطور که در بالا مشخص شد ، سایتهای خطرناک باید حذف یا رد شوند.

 

3) بر محتوای با کیفیت تمرکز کنید

بهترین راه برای به دست آوردن پیوند این است که محتوای خود را با پیشنهادات منظم و با کیفیت بالا تقویت کنید. محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا یک تقویم محتوا برای انتشار پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی و سایر دارایی ها داشته باشید. محتوای خود را بر موضوعات مهمی متمرکز کنید که توجه شما را به خود جلب می کند و به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر کمک می کند.

 

4) لینک سازی خود را متنوع کنید

در نهایت ، وقتی محتوای با کیفیت خود را قفل و بارگذاری می کنید ، فقط باید کلمه را پخش کنید. با مقامات صنعتی که در محتوای خود به آنها اشاره می کنید تماس بگیرید و ببینید آیا می توانید از چندین متخصص برجسته که به انتشار ارگانیک این کلمه کمک می کنند ، پیوند بگیرید. اگر محتوای شما نیازی را که در مخاطبان خود می بینید برآورده کند ، نباید خیلی سخت باشد.

 

حرف آخر: آینده پنگوئن

من فکر می کنم با اطمینان می توان گفت که Penguin 4.0 آن به روزرسانی است که بسیاری از ما مدتی است آنرا میخواستیم. پیش از این ، پنگوئن با تصور مجازات و ماه ها رنج کشیدن همه را کمی فلج کرده بود. اکنون که پنگوئن در زمان واقعی و در لحظه کار می کند ، به نظر می رسد که ما بهتر می توانیم اشتباهات احتمالی را تصحیح کرده و زودتر از پاداش ها استفاده کنیم.

 

“حالا اگه شما راه حلی به نظرتون میرسه یا ایده ای دارید بیان کنید تا شاید کمکی باشه برای دوستان دیگه”

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.